تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805120565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش هاي به کار رفته در خصوص دفع پسماندهاي منطقه غير قابل قبول درعسلويه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۵۹ق.ظ)
روش هاي به کار رفته در خصوص دفع پسماندهاي منطقه غير قابل قبول درعسلويه جلسه ساماندهي وضعيت پسماندهاي ويژه و عادي منطقه عسلويه در اداره کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر، در اين جلسه که مدير طرح هاي مهندسي و مسئولين محيط زيست و خدمات شهري و اجرايي منطقه ويژه عسلويه، معاون و رييس بخش هاي معاونت فني و پايش اداره کل محيط زيست و رؤساي محيط زيست شهرستان هاي عسلويه و کنگان نيز حضور داشتند، حسين دلشب مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر با ارائه گزارشي از وضعيت جمع آوري، حمل و دفع پسماند پرداخته و نسبت به ريخت و پاش پسماند و عدم وجود برنامه مدون و اجرايي و اوضاع نابسامان پسماندهاي عادي و ويژه ابراز نگراني کرده و روش هاي بکار گرفته را غير قابل قبول دانست.
دلشب بيان کرد: مدت ده سال است که مسئولين منطقه ويژه عسلويه بطور دائم اعلام مي نمايند ما در حال مطالعه هستيم و در حال انتخاب مشاوريم و يا موضوع در حال بررسي است ولي متاسفانه هيچ اقدام قابل قبولي در خصوص دفع پسماندها انجام نداده و باعث آلودگي لکه اي در بسياري از مناطق شهرستان هاي عسلويه و کنگان شده اند و موفق به دستيابي به يک روش جهت دفع پسماند و يا انتخاب مکان مناسب نگرديده اند؛ در صورتيکه قانون مديريت پسماندها و آيين نامه اجرايي آن مدت هاست وظايف توليدکنندگان پسماند را مشخص نموده است.
وي تصريح کرد: آخرين فرصت براي تعيين تکليف وضعيت پسماندهاي عادي حداکثر تا 6 ماه آينده خواهد بود.
دلشب با تاکيد بر اينکه منطقه ويژه ملزم به ساماندهي و پايش مناطق استفاده شده در بستانو، اختر و کنگان و ديگر مناطق مورد استفاده بوده و مي بايست براي يکبار و بصورت جدي موضوع تعيين تکليف شود اظهار داشت: در خصوص تخلفات صورت گرفته توسط شرکت ها و يا مبادي خروجي و ورودي پسماندهاي ويژه در منطقه عسلويه، از طريق مقامات قضايي با متخلفين برخورد نموده و مسئولين شرکت ها مي بايست سهل انگاري و يا عدم توجه به اين مهم را به عهده گرفته و وزارت نفت هر چه سريعتر و بر اساس مطالعات راهبردي منطقه وضعيت ِ ساماندهي و يا بازيافت و دفع پسماندهاي ويژه و خطرناک مشخص نمايند.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر همچنين نسبت به ريخت و پاش گوگرد در حاشيه اتوبان و يا عدم اتمام و در سرويس قرار گرفتن انبار مکانيزه گوگرد، استفاده از برن پيت ها جهت سوزاندن ضايعات نفتي و همچنين انتشار گازهاي اسيدي و ترکيبات آلي به هوا و عدم استفاده از طرح هاي نوين و تکنولوژي هاي نو در ساخت واحدهاي جديد ابراز نگراني کرده و آن را غير قابل قبول دانست.
حسين دلشب از معضلات ديگر منطقه را راه اندازي واحدهاي پالايشگاهي در چهار سال گذشته و بدون اتمام و يا تکميل يوتيليتي آن همزمان با ساخت واحد دانسته که نمونه آن فاز 12 بوده که سيستم بازيافت گوگرد تصفيه خانه صنعتي هنوز تکميل نشده ولي اين واحد در حال فعاليت است و اين امر باعث انتشار آلودگي هاي زيادي در بخش هوا، خاک و آب مي گردد.
وي ابراز اميدواري کرد با پيگيري هاي متعددي که سازمان حفاظت محيط زيست از طريق وزارت نفت انجام مي دهد و همچنين پيگيري هاي استاني بتوانيم برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت را در قالب عمليات اجرايي و بصورت عملي پيگيري نماييم که در اين زمينه منطقه ويژه قدم هايي را برداشته و قول مساعد داده که اين کافي نيست چرا که تا زماني که ساختار مديريت اجرايي محيط زيست منطقه عسلويه بصورت يکپارچه و با چارت سازماني مصوب و ابلاغ دستورالعمل اجرايي با برنامه زمان بندي و شروع کار صورت نگرفته وضعيت به همين صورت خواهد بود و نتيجه آن به خطر افتادن محيط زيست و سلامت شهروندان منطقه، استان و کشور خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن