تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820215386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبدالله عبدالله: اختلافی در تشکیل کابینه جدید دولت افغانستان وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عبدالله عبدالله: اختلافی در تشکیل کابینه جدید دولت افغانستان وجود ندارد کابل – ایرنا – "عبدالله عبدالله" رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در حالیکه مدت قانونی برای معرفی وزرای کابینه جدید این کشور رو به اتمام است، تاکید کرد که اختلافی در چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان وجود ندارد.


به گزارش ایرنا، عبدالله عبدالله عصر روز سه شنبه در دیدار جمعی از مسوولان نهادهای مدنی استان های افغانستان با تاکید بر اینکه اختلافی در خصوص چگونگی تشکیل کابینه دولت وحدت ملی افغانستان وجود ندارد، گفت که تمام تلاش ها معطوف به شایسته سالاری در تشکیل کابینه جدید افغانستان شده است.
عبدالله عبدالله نامزد معترض در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از میانجیگری سازمان ملل و بزرگان افغانستان بر اساس توافق سیاسی با "محمد اشرف غنی" رقیب انتخاباتی، به تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت دو طرف رضایت داد.
بر اساس این توافق محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام شدند تا کابینه را به طوی مساوی تشکیل دهند.
هر چند بر اساس قوانین افغانستان، رییس جمهور جدید 45 روز فرصت خواهد داشت تا کابینه خود را معرفی کردند، اما در حالیکه این زمان رو به پایان است کابینه جدید افغانستان معرفی نشده است.
برخی آگاهان سیاسی وجود اختلاف در چگونگی ترکیب کابینه بین عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی را علت تاخیر در معرفی کابینه جدید افغانستان دانسته بودند.
محمد اشرف غنی پس از برگزیده شدن به عنوان دومین رییس جمهوری افغانستان از تمام وزرا و استانداران سراسر این کشور خواست به عنوان سرپرست تا تشکیل کابینه جدید به کار خود ادامه دهند.
کارشناسان بروز برخی مشکلات را در ادامه امور این کشور ناشی از تاخیر در اعلام اسامی وزرای کابینه جدید افغانستان می دانند و به معرفی سریع وزرا و استانداران تاکید می کنند.
در همین حال مجلس سنای افغانستان از محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان خواست هرچه سریعتر وزرای کابینه جدید دولت افغانستان را بر اساس اصل شایسته سالاری معرفی کنند.
محمد اشرف غنی احمد زی اخیرا در اظهاراتی اعلام کرده است که در تشکیل کابینه جدید افغانستان عجله نباید کرد زیرا افراد باید بر اساس شایستگی و کارآمدی برگزیده شوند.
آساق**1*1501


21/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن