تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798499331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه آموزشي تخصصي ويژه مربيان فرش دستباف در شيراز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۷:۵۸ب.ظ)
ساداتي خبر داد : کارگاه آموزشي تخصصي ويژه مربيان فرش دستباف در شيراز برگزار شد دوره آموزش تخصصي ويژه مربيان فرش دستباف با همكاري اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحاديه تعاونيهاي فرش دستباف روستايي فارس به مدت 2 روز در شيراز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس : دوره آموزش تخصصي ويژه مربيان فرش دستباف با همكاري اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحاديه تعاونيهاي فرش دستباف روستايي فارس به مدت 2 روز در شيراز برگزار شد.
سيد رضا ساداتي از حضور استاد دانشگاه هنر شيراز دکتر سيدي در اين کارگاه خبر داد و گفت: با حضور ،آموزش وارايه نقطه نظرات مفيد اين استاد ارزشمند، وساير اساتيد دراين حوزه جهش چشمگيري در هنر بافندگي و صنعت فرش فارس ايجاد مي‌شود.
رييس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : در اين دوره آموزشي60 نفر از مربيان فرش دستباف استان به مدت 2روز تحت نظر آموزش هاي نظري و عملي اساتيد با تجربه و صاحب نظر حوزه فرش ودانشگاه هنر شيراز با متدهاي جديد قاليبافي آشنا شدند.
ساداتي اظهارداشت : برگزاري دوره‌هاي آموزشي با استانداردهاي موجود مثل آموزش‌هاي طراحي، نقشه، چله‌کشي، سليقه‌يابي و رنگرزي با استفاده از اساتيد آموزشي با همکاري ساير مراکز آموزشي واساتيد دانشگاه در حال پيگيري است.
ساداتي با اشاره به اينکه حمايت از هنرمندان قاليباف دراستان فارس بايد در اولويت کاري دستگاههاي مربوطه قرار گيرد افزود: توجه به مشکلات ساختاري و رفع دغدغه هاي مجتمع ها و کارگاههاي قاليبافي در خصوص امنيت شغلي استاد کاران و بافندگان از مهم ترين عوامل تاثيرگذار در اين حوزه ميباشد.
وي افزود: در اين دوره براي شركت كنندگان ، بافندگان و فعالان که به نوعي توانايي ايجاد تحول و تغيير در صنعت فرش استان را دارند در مراحل مختلف بافت فر ش اعم از رشته هاي آموزش رنگرزي الياف طبيعي، آموزش چله‌کشي و بافته‌هاي هنري و نيز آشنايي با نرم افزارهاي طراحي فرش وساير ريزه کاريهاي فني بصورت عملياتي تشريح شد.
ساداتي تصريح کرد: از آنجا که آشنايي بافندگان استان به دانش نوين و تکنولوژي جديد بسيار ضعيف است برگزاري اين دوره‌ها ضروري به نظر مي رسد.
رئيس اداره فرش گفت: برنامه ريزي هاي لازم جهت دوره هاي آموزشي در 30 شهرستان انجام مي شود و بافندگان با روشهاي شناخت مواد اوليه مرغوب و بافت و نقشه خواني، طرحها و رنگهاي فرش منطقه و مورد سليقه بازار، معايب احتمالي فرش و نحوه پيشگيري از بروز آنها و همچنين حقوق اجتماعي و مزاياي بيمه و بهداشت محيط کارگاه آشنا مي شوند.
ساداتي تصريح كرد: برگزاري دوره‌هاي آموزش اين حرفه يكي از راهكار هاي برون‌رفت از مشكلات موجود در اين بخش و گامي مؤثر در ترويج فرهنگ اين هنر اصيل ايراني است بگونه اي که هنر و صنعت فرشبافي موجب ترويج توليد ملي، حمايت از سرمايه مردم و يك منبع اقتصادي براي آنان مي‌شود.
وي اظهار داشت: اين آموزشها درراستاي اين مهم است که امروزه چه فرشهايي با چه کيفيت واصالتي وبا چه طرحها ورنگهايي مورد درخواست مشتريان است تا با بافت وعرضه فرشهايي که مورد درخواست مشتريان مي باشد موجبات افزايش توليد وارز آوري ورونق اقتصادي بيشتر ايجاد شود.
ساداتي اضافه کرد: در سنوات گذشته در المپيادهاي تخصصي فرش دستباف استانهاي خراسان ، کرمان وآذربايجان واصفهان گوي سبقت را از فارس ربوده اند ونتيجه اهميت ندادن به آموزشهاي تخصصي در سطح دانشگاهي است و به همين دليل ضرورت دارد که با همکاري ساير نهادهاي ذي ربط با ارائه آموز شهاي مهارتي مناسب و به روز در اين حوزه، فرش دستباف استان رابه جايگاه اصلي خود برسانيم.
وي در خصوص فرش دستباف فارس تصريح کرد: اين هنر، صنعت از قابليت ها وظرفيت هاي ويژه برخوردار است که با برپايي کارگاه هاي مختلف آموزشي تلاش مي شود از اين هنر صنعت که ميراث اجداد و نياکان است به بهترين شکل حراست شده و هنرمندان، فرش هاي به مراتب زيباتر و با کيفيت تري توليد کنند.
وي درپايان گفت : در اين دوره بافندگان با عيوب ممكن در بافت فرش آشنا شده و راه هاي رفع آن ها را فرا گرفتند. مواد اوليه مرغوب به آن ها معرفي شده و روش تهيه و استفاده از آن را آموختند. درباره بهداشت محيط كار، سلامت جسماني و تغذيه اي و همين طور بيمه قاليبافي اطلاعات لازم را كسب نمودند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن