تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت سی.ان.ان از سردرگمی آمریکا در برابر سردار سلیمانی +ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



روایت سی.ان.ان از سردرگمی آمریکا در برابر سردار سلیمانی +ویدئو
کشورهای غربی هنوز نمی دانند که از این استراتژی ایران با آغوش گرم استقبال کنند یا اینکه همچنان نسبت به این موضع ایران، با شک و تردید برخورد کنند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس  سیاسی جام نیوز، گزارشگر شبکه سی ان ان، "رضا سیاح" به عملکرد سردار قاسم سلیمانی در عراق پرداخت و در تحلیلی از مبارزه وی با داعش و اتحاد ایران و آمریکا در این زمینه و تردید های ایالات متحده پرداخت.   رضا سیاح در این گزارش گفت:
در هفته های اخیر ارتش عراق توانسته است که پیروزهای چشمگیری را علیه داعش در شهرهای عراق را بدست آورد که بسیاری بر این باورند که اعتبار و پیروزی ارتش عراق به خاطر ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی بوده است.
وقتی که ارتش عراق، داعش را در شهر مهم جرف الصخر مجبور به عقب نشینی کرد، رسانه های ایران و عراق، اعلام کردند که ژنرال سلیمانی این پیروزی را بدست آورده است.   مشاوران نظامی ایران نیز اعلام کردند که ژنرال سلیمانی با تشکیل یک گروه شبه نظامی شیعه و به کمک ارتش عراق توانسته است علیه داعش پیروزی های زیادی را کسب کند.   رضا سیاح در ادامه گزارش خود افزود:
هرچند که سی ان ان نمی تواند این ادعاها را تایید کند اما گزارش ها رسیده حاکی از آن است که افزایش نفوذ ایران در عراق یک استراتژی نظامی را در این کشور علیه داعش تشکیل داده است. این گزارش ها همچنین موضع و دستاورد های قاسم سلیمانی را تایید میکند؛ کسی که در میان ایرانی ها به چهره محبوب و در آمریکا به یک چهره اسرار آمیز تبدیل شده است.   باید گفت در حال حاضر، قاسم سلیمانی نیز در جهت آمریکا، قدم بر می دارد هرچند که سلیمانی و واشنگتن به ندرت یک دشمن واحد دارند.
در زمان حمله آمریکا به عراق، آمریکا، قاسم سلیمانی را متهم کرد که شبه نظامیان عراقی را برای مبارزه با نیروهای آمریکایی آموزش می داده است و دو سال قبل نیز دوباره واشنگتن قاسم سلیمانی را متهم کرد که در مخالفت با سیاست های آمریکا در سوریه، اقداماتی را انجام می دهد.   اسرائیل هم دائما قاسم سلیمانی را متهم می کند که آموزش های زیادی را به حزب الله لبنان می دهد.
باید گفت بسیاری از تحلیل گران، قاسم سلیمانی را به عنوان یک استراتژیست عملگرا می دانند که حتی در صورتی که به نفع منافع ایران باشد، با آمریکا نیز همکاری می کند، همانطور که در سال 2001 نیز وی به آمریکا علیه طالبان کمک های زیادی را کرد.   اکنون به نظر می رسد که استراتژی جمهوری اسلامی و ژنرال سلیمانی بر این است که با آمریکا، در عراق همکاری کنند و متحد شود ولی همچنان در مخالفت و مبارزات خود با آمریکا در دیگر نقاط دنیا باقی بمانند.
این امر همچنان واشنگتن و کشور های غربی را متعجب نگاه داشته است و آنها هنوز نمی دانند که از این استراتژی ایران با آغوش گرم استقبال کنند یا اینکه همچنان نسبت به این موضع ایران، با شک و تردید برخورد کنند.  
  501



لینک


۲۰/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن