تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختمان استاندارد حق هر ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۹:۱۴ق.ظ)
ساختمان استاندارد حق هر ايراني است حسن کاظمي، نائب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران؛ ساختمان استاندارد حق هر ايراني است، شايد که مي بايست اين جمله ايده آل و هدف غايي همه دست اندرکاران صنعت ساختمان قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، تاريخ گواهي مي دهد که جامعه ايراني همواره طالب ايده آل بوده است و اين کمال گرايي، بي شک در موضوع مسکن به عنوان يکي از نيازهاي اوليه بشر، از جايگاهي والاتر براي آنها برخوردار است.
اما سوال بزرگ همين جا پديد مي آيد که به راستي خانه امن در دسترس جامعه ايده آل گراي ايراني قرار گرفته است، چه فرد يا نهاد هايي در مسير دسترسي به هدف موصوف نقش آفرين هستند و هر کدام چه وظيفه اي بر دوش دارند؟
در اين مسير دشوار نهادهايي همچون وزارت راه، مسکن و شهرسازي، سازمان نظام مهندسي ساختمان، شهرداري ها، بانک ها، بيمه ها، رسانه ها و غيره حلقه هاي بهم پيوسته زنجير دستيابي به خانه اي استاندارد به شمار مي روند.
نهادهايي که نقش و جايگاهشان به مثابه همان حلقه هاي زنجير، جايگاهي يکسان و مکمل دارند، که حتي در صورت عملکرد متعالي همه بخش هاي دخيل و عدم همراهي تنها يکي از آنها، هدف نهايي حاصل نخواهد شد.
تيرها و ستون هاي مستحکم، قاب صلب و ايمن مي سازند و نقش هر کدام از اين اجزاء اهميتي به قدر همه قاب حاصل خواهد داشت.
مردم شهر و کشورمان، شايسته بهره برداري از ساختمان هايي استاندارد هستند، ساختمان هايي که متاملانه و متعهدانه ساخته شده باشد و به معناي کامل کلمه، استاندارد باشند.
در اين ميان نظام مهندسي ساختمان نيز بايد به گونه اي در اين مسير گام بردارد که با برنامه ريزي هدفمند، از همه توان خود براي ساخت خانه اي استاندارد بهره ببرد، خانه اي که سازه اي ايمن و معماري متفاخر داشته باشد.
ذهن خلاق مهندسان مکانيک و برق، آسايش پايدار را براي بهره برداران نهايي فراهم نمايد و با همراهي دانش مهندسان نقشه برداري، شهرسازي و ترافيک، مجموعه اي کامل و بي نقص از مهندسي خانه استاندارد فراهم آيد.
خانه اي که دانش مدرن و فناوري هاي نوين و نيز مصالح استاندارد در آن به کار رفته و نيروهاي فني ماهر در ساخت آن دخيل باشند، خانه اي استاندارد خواهد بود که به دريافت شناسنامه فني ملکي ساختمان نائل خواهد شد.
همچنين ذکر اين نکته ضروري به نظر مي رسد که ساختماني که به بهره بردار اختصاص پيدا مي کند و بخش عمده اي از سرمايه شهروندان محسوب مي شود، بايد داراي شناسنامه فني و ملکي باشد.
در روزگاري که حتي تلفن هاي همراه ارزان قيمت نيز از شناسنامه مشخصي برخوردارند، غير منطقي خواهد بود که ساختمان هاي چند ميلياردي از داشتن شناسنامه محروم باشند.
در مرحله بهره برداري نيز، ضمايم شناسنامه فني و ملکي يک ساختمان استاندارد به کمک بهره برداران خواهد آمد و بهره برداري آسان و مناسب از ساختمان را براي شهروندان فراهم خواهد آورد.
در پايان ذکر اين نکته ضروري به نظر مي رسد که سازمان نظام مهندسي ساختمان و مهندسين عضو اين سازمان، تنها يک حلقه از اين زنجير خواهند بود و در مسير متعالي رسيدن به ايده آل موصوف، بي شک به دست ياري ساير اجزاي اين صنعت عظيم هم نيازمندند.
ليک به قصد و نيت والاي حصول آرامش و آسايش براي همه مردمان سرزمينمان، گام اول را ما بر مي داريم و يک شعار بزرگ را سرلوحه کار خود قرار مي دهيم، خانه استاندارد حق هر ايراني است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن