تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798937795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگار فارس از ریف دمشق گزارش می‌‌دهد شعله‌ور شدن محورهای مختلف غوطه شرقی دمشق با هدف تامین امنیت پایتخت+نقشه وعکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خبرنگار فارس از ریف دمشق گزارش می‌‌دهد
شعله‌ور شدن محورهای مختلف غوطه شرقی دمشق با هدف تامین امنیت پایتخت+نقشه وعکس
عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی دمشق با هدف تامین امنیت پایتخت این کشور در محورهای مختلف این منطقه ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: شعله‌ور شدن محورهای مختلف غوطه شرقی دمشق با هدف تامین امنیت پایتخت+نقشه وعکس



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، جبهه غوطه شرقی در ریف دمشق واقع در جنوب سوریه همچنان شعله‌‌ور نشان می‌دهد و نیروهای ارتش سوریه تلاش می‌کنند، با در دست گرفتن ابتکار عمل در این جبهه، امنیت خط فاصل میان دمشق و ریف آن را تامین و گروه‌های مسلح تروریستی را از این منطقه بیرون رانده و آن را پاکسازی کنند. در این راستا گزارش شده که یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه در ریف دمشق درحال پیشروی به سمت شهرک استراتژیک «زبدین» هستند.  

نقشه غوطه شرقی دمشق منابع میدانی سوری در این خصوص تاکید می‌کنند که عملیات ارتش سوریه به سمت شهرک زبدین در دو محور ادامه دارد، محور اول «حتیته الجرش» که به واسطه آن حمله به زبدین از غرب به شرق صورت می‌گیرد و طی آن نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، با پیشروی 500 متری داخل زبدین چندین مجتمع و نقطه مسکونی را در بخش شرقی این شهرک آزاد کنند و کنترل آن را در دست گیرند. اما محور دوم، محور ملیحه است که یگان‌های ارتش سوریه از این محور نیز به سمت محورهای شرقی در حال پیشروی هستند و گزارش شده درگیری‌های شدیدی در این منطقه در جریان است.  

موقعیت حتیته الجرش در غوطه شرقی دمشق اما در جبهه «جسرین» نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پیشروی چشمگیری را محقق کنند، به گونه‌ای که منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که یگان‌های ارتش سوریه هم اکنون بر پل «الغضیه» اشراف دارند، پلی که گذرگاه اصلی شهرک جسرین به سمت غوطه شرقی است و تسلط بر آن به معنای گشودن جبهه‌ محوری جدید برای پیشروی به سمت شهرک جسرین است که پیرامون خود روستاهایی را در برگرفته که گروه‌های تروریستی در آنها حضور فعال و گسترده‌ای دارند.  

موقعیت شهرک زبدین در غوطه شرقی دمشق در جبهه شهرک «بالا» نیز نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، در عملیاتی کیفی مزارع این منطقه را آزاد کرده و کنترل آنها را در دست گیرند. اطلاعات موجود نشان می‌دهد، نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه پس از تحکیم مواضع خود در این منطقه، گروه‌های تروریستی را به عقب نشینی به داخل شهرک وادار کنند و هم اکنون مواضع این گروه‌ها در این شهرک زیر آتش توپخانه ارتش سوریه قرار دارد و ارتش سوریه درحال تدارک برای آغاز عملیات آزادسازی این شهرک طی ساعات آتی است. محورهای درگیری در غوطه شرقی دمشق تنها به موارد فوق خلاصه نمی‌شود، بلکه محورهای اردوگاه الوافدین، زندان عدرا و مزارع دوما نیز شاهد نبردهایی میان نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه با گروه‌های مسلح است و در این میان گزارش شده، محور اردوگاه الوافدین کانون درگیری‌هاست.  



موقعیت استان ریف دمشق در سوریه و تقسمیات اداری آن با مرکزیت دوما در خصوص محور دوما باید گفت که پیشروی به سمت شهر دوما به عنوان مرکز استان ریف دمشق از دو محور الریحان و تل کردی در حال انجام است و درگیری‌های شدیدی در این محور در جریان است و ارتش سوریه به شدت گروه‌های تروریستی موسوم به «جیش الامه» و «جبهه النصره» و «جیش الاسلام» را تحت فشار گذاشته است.  

محورهای عملیاتی ارتش سوریه به سمت دوما به موازات این عملیات‌های پیاده نظام ارتش سوریه، نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع گروه‌های مسلح را در مناطق جوبر، حرستا، عین ترما، دوما، جسرین، زبدین، سقبا، البحاریه و دیگر مناطق غوطه به شدت هدف قرار دادند.  

منطقه غوطه دمشق، غوطه شرقی و غربی در دو رنگ متفاوت مشخص شده دلایل توسعه و گسترش عملیات‌های ارتش سوریه در غوطه درباره دلایل شعله‌ور شدن محورهای مختلف غوطه شرقی دمشق یک منبع میدانی سوری تاکید کرد که هدف از این عملیات‌ها تقویت و تحکیم دیوار آتشین و دفاعی پایتخت به ویژه از محور شرقی در قبال پیشروی گروه‌های مسلح از جنوب سوریه است. یک منبع میدانی سوری تاکید کرد: عقب نشینی‌های صورت گرفته در جبهه ریف غربی درعا در جنوب سوریه توسط ارتش این کشور و تسلط گروه‌های مسلح بر شهر «نوی» مهمترین دلیل شعله‌ور شدن جبهه‌ غوطه شرقی و محورهای مختلف آن است.  

محورهای عملیاتی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق آشنایی با غوطه شرقی دمشق غوطه دمشق، منطقه‌ای است که از شرق و غرب و جنوب شهر را دمشق را فراگرفته و از حیث اداری و استانی تابع دو استان دمشق و ریف دمشق است و در واقع دشتی گسترده و وسیع پوشیده از باغ‌ها و بوستان‌های میوه است و از جمله سرسبزترین و حاصلخیزترین مناطق جهان به شمار می‌آید. درباره سرسبزی و حاصلخیزی منطقه غوطه تنها کافی است که گفته شود، از این منطقه در کتاب «عجایب و شگفتی‌های کشورها» و از آن تحت عنوان یکی از بهشت‌های روی زمین یاد شده است. منطقه غوطه دمشق به دو بخش غوطه شرقی و غوطه غربی تقسیم می‌شود. غوطه غربی دمشق از تنگه «ربوه» دمشق آغاز می‌شود و با امتداد به سمت غرب و جنوب مناطق اطراف مزه و کفر سوسه و داریا و ببیلا و صحنایا و الأشرفیة و سبینه را در برمی‌گیرد. اما غوطه شرقی از شهر دوما آغاز می‌شود و به سمت شرق و جنوب امتداد می‌یابد و اطراف شهر دمشق را با بوستان‌ها و باغ‌های سرسبز را در برمی‌گیرد که مهمترین آنها شهرها و شهرک‌هایی مانند جرمانا و ملیحه و عقربا و حزّه و کفربطنا و عربین است. این منطقه هم اکنون یکی از مهمترین کانون‌های عملیاتی ارتش سوریه است. انتهای پیام/ز

93/08/20 - 02:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن