تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798407338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دشمنان ایران جرأت جسارت ندارند؟/ نقش تعیین‌کننده قدرت موشکی ایران در سیاست خارجی/ سیاست درب‌های چرخان برخی از کشورهای منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رمزگشایی لاریجانی از دلیل عدم جرأت دشمنان برای تعرض به ایران
چرا دشمنان ایران جرأت جسارت ندارند؟/ نقش تعیین‌کننده قدرت موشکی ایران در سیاست خارجی/ سیاست درب‌های چرخان برخی از کشورهای منطقه
رئیس مجلس با بیان این که نقش قدرت موشکی ایران در زمینه استرات‍ژی سیاست خارجی بسیار تعیین کننده است، گفت: به طور قطع، نیروی موشکی سپاه باید مورد حمایت قرار گیرد، زیرا اقتدار پایدار ما در گرو تجهیز موشکی است.


به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی سخنانی در سومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار حسن تهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه با اشاره به شخصیت و جایگاه ارزنده و والای شهید تهرانی‌مقدم اظهار داشت: ما در سوگ شهیدی نشسته‌ایم که ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، هم پاک‌باز بود و هم یک نگاه دورنگرانه برای زندگی خود و امت اسلامی را داشت و حق هم این بود که ایشان با این روحیه اخلاص مقام شهادت را بچشد.
 
وی ادامه داد: شهید تهرانی‌مقدم آن طور که زندگی‌اش نشان می‌دهد از افراد دردانه‌ای در سپاه بود که عمرش را برای اقتدار، امنیت و سرافرازی کشور و ملت ایران خرج کرد.
 
لاریجانی با اشاره به این که شهید تهرانی‌مقدم دارای یک دید استراتژیک برای کشور بود، اظهار داشت: نقش شهید تهرانی‌مقدم در جمهوری اسلامی ایران یک نقش درخشنده است و قبل از شهادت، افراد کمی او را می‌شناختند اما کسانی که در خصوص امنیت کشور مسئولیتی برعهده داشتند بر اهمیت کار شهید تهرانی‌مقدم واقف بودند.
 
رئیس مجلس با بیان این که اقتضای کار شهید تهرانی‌مقدم گمنامی بود، تصریح کرد: پس از شهادت شهید تهرانی‌مقدم اهمیت کار او برای همگان علنی شد و مردم جایگاه او را شناختند.
 
رئیس قوه مقننه با بیان این که برخی انسان‌های عقلانیت‌مدار از عمر خود خوب استفاده و اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: اگر کسی عقل دورنگر و اخلاص داشته باشد، برکات خداوند بر او نازل می‌شود و شهید تهرانی‌مقدم نیز در زمره افرادی بود که به دلیل استفاده درست از عمر و اخلاص، خداوند رزق را به عمر او عنایت کرد و این شهید بزرگوار توانست کارهای بزرگی را انجام دهد.   
 
لاریجانی با اشاره به نقل قول والده مکرمه شهید تهرانی مقدم گفت: نماز شب و زیارت عاشورای شهید تهرانی‌مقدم هیچ‌گاه ترک نمی‌شد و ویژگی دیگر ارزنده این شهید تواضع ایشان بود.
 
وی ادامه داد: حدود هشت سال پیش که من مسئولیت امنیت کشور را برعهده داشتم شهید تهرانی‌مقدم از من خواست تا از فعالیت‌های موشکی سپاه بازدید کنم؛ شهید تهرانی‌مقدم در آن موقع کار بزرگی را دنبال می‌کرد و توضیح می‌داد که چگونه کار را شروع کرده‌ایم و همچنین در مورد مشکلات کار نیز مطالبی را بیان کرد، مشکلاتی که عمدتاً از نوع پشتیبانی مالی بود اما با همه این مشکلات شهید تهرانی‌مقدم با همان روحیه اخلاص، کار بزرگ خود را دنبال می‌کرد.
 
رئیس مجلس با اشاره به این که شهید تهرانی‌مقدم در کار خود محاسبه دقیقی داشت، تصریح کرد: باید بدانیم که شخصیت‌هایی همچون شهید تهرانی‌مقدم در دامان انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران تربیت شدند و سپاه در بطن انقلاب زاییده شده و در شرایط سخت خود را تکوین داده، به همین دلیل اهداف انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران با هم عجین است.
 
رئیس قوه مقننه با بیان این که کل هویت جمهوری اسلامی در درون سپاه پاسداران به عنوان هدف متجلی شده است، گفت: هر مشکلی که برای انقلاب اسلامی ایجاد شده چه در ابتدای انقلاب و چه در شرایط فعلی سپاه پاسداران به خوبی وارد صحنه شده است.
  
لاریجانی با اشاره به این که پس از جنگ نیز سپاه پاسداران با رصد دقیق در جهت صیانت از انقلاب اسلامی گام برداشت، افزود: همین ساختار موشکی سپاه از دوران دفاع مقدس آغاز شد و شهید تهرانی‌مقدم از کار توپخانه شروع کرد و به پروژه های استرات‍ژیک موشکی رسید.

وی با اشاره به نگاه دراز مدت شهید تهرانی‌مقدم گفت: شهید تهرانی‌مقدم از جنس افرادی بود که عقل دوراندیش داشت و اگر عقل به معنای حکمت در اختیار انسان باشد انسان حتماً به دین هم رجوع می‌کند و یک حرکت سعادت‌بخش بدون تومأنینه نفس امکان‌پذیر نیست. 
 
رئیس مجلس اظهار داشت: شهید تهرانی‌مقدم مانند انسان‌های معمولی نبود که کارهای روزمره انجام دهد بلکه برای اقتدار کشور دردمند بود و پروژه‌هایی که این شهید دنبال کرد همه به دستاوردهایی برای اقتدار کشور تبدیل شدند.
 
لاریجانی تأکید کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران به یکی از مهم‌ترین کشورهای دارای قدرت موشکی در منطقه تبدیل شده به دلیل مجاهدت‌های علمی شخصیت‌هایی هم چون شهید تهرانی‌مقدم است.
 
وی در ادامه از عدم جسارت دشمنان ایران اسلامی برای تعرض به خاک مقدس کشورمان رمزگشایی کرد و بیان داشت: علت این که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با این همه سر و صدا و هیاهو جرأت جسارت ندارند، اقتدار بازدارنده نیروی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. 
 
لاریجانی ادامه داد: ما بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه هستیم اما به دنبال ماجراجویی نیستیم و همه کشورهای منطقه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق امنیت پایدار در سطح منطقه است. 
 
رئیس مجلس با اشاره به این که پس از جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم برخورداری از قدرت در جهت تلافی برنیامد، اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی برخی کشورها که چندان هم قدرتمند نبودند لجاجت‌هایی را علیه ایران انجام دادند اما جمهوری اسلامی ایران با وسعت نظر از این لجاجت‌ها گذشت کرد تا این که خطری از جانب استکبار جهانی متوجه منطقه نشود.
 
لاریجانی در ادامه گریزی نیز به حوادث اخیر عراق و سوریه زد و بیان داشت: استکبار جهانی یک جریان وحشی را در منطقه ایجاد کرده و این جریان را مورد حمایت مالی تسلیحاتی قرار داده است.
 
وی ادامه داد: زمانی که ما در سوریه در مقابل جریان تروریستی تکفیری داعش ایستادیم، غربی‌ها ما را متهم به حمایت از یک کشور غیر دمکراتیک کردند اما مشکل آن‌ها دمکراسی نبود.
 
لاریجانی تصریح کرد: باید از غربی‌‌ها پرسید اگر واقعاً مشکل شما در سوریه دمکراسی بود، چرا به تسلیح گروهک داعش در عراق پرداختید، عراق که دمکراسی داشت.
 
رئیس مجلس با بیان این که مشکل غربی‌ها در منطقه دمکراسی نیست، اظهار داشت: هدف دشمنان، ایجاد فتنه در سطح منطقه برای نفع بردن رژیم صهیونیستی است.
 
لاریجانی با اشاره به ابهام و آشفتگی ائتلاف دست ساخته آمریکا و مقابله با داعش گفت: ائتلافی که به رهبری آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش ایجاد شده است، شفاف عمل نمی‌کند، از یک سو به بمباران یک منطقه می‌پردازد و از دیگر سو از طریق هوا تروریست‌های داعش را تسلیح می‌کند و به طور کل این ائتلاف مبهم و آشفته عمل می‌کند.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: شاید آن‌ها بدشان نیاید که یک جریان تروریستی و افراطی در سطح منطقه حضور داشته باشد تا هم به حیثیت مسلمانان لطمه بخورد و هم برای انتفاع رژیم صهیونیستی، منطقه را آشفته نشان دهند.
 
وی با اشاره به استراتژی سنجیده جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر منطقه اظهار داشت: در راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال حوادث اخیر عراق و سوریه هم صداقت و هم قدرت و صلابت وجود داشت.
 
لاریجانی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه در قبال اتفاقات اخیر سیاست‌های درب‌های چرخان را دنبال کردند.
 
وی با بیان این که نقش قدرت موشکی ایران در زمینه استرات‍ژی سیاست خارجی بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: به طور قطع نیروی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید مورد حمایت قرار گیرد، زیرا اقتدار پایدار ما در گروی تجهیز موشکی است و باید به این بخش توجه تام شود. 
 
رئیس مجلس با بیان سرنوشت‌ساز بودن آخرین پروژه‌های شهید تهرانی‌مقدم برای امنیت منطقه اظهار داشت: امیدوارم طرح‌های شهید تهرانی‌مقدم دنبال شود و آرزوی این شهید والا مقام نیز برآورده شود. 
 
وی در پایان با اشاره به این که امروز آشفتگی‌ها و توطئه‌ها در سطح منطقه بیش از گذشته است، خاطر نشان کرد: ما باید روحیه اقتدار و حماسی را همیشه حفظ کنیم و جدیت ما در این امر باید بیش از گذشته باشد.

انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن