تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803100352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان استكبار عليه واليبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جهان استكبار عليه واليبال ايران
نویسنده : شيوا نوروزي 
داورزني كه حرف از موضع گيري‌هاي سياسي برخي اعضاي FIVB زد خيلي‌ها فكر كردند رئيس فدراسيون نگران افت واليبال است و سياست فرار رو به جلو را در پيش گرفته. اما تنها يك روز بعد از حرف‌هاي او، فدراسيون جهاني واليبال عناد و دشمني خود با پيشرفت واليبال كشورمان را با بهانه قرار دادن حربه‌هاي سياسي ثابت كرد.
شكوفايي بلندقامتان ايراني زماني آغاز شد كه تحريم‌هاي تحميلي به اوج خود رسيده بود. ملي‌پوشان واليبال بدون توجه به موانع پيش رو به زمين مي‌رفتند و هنر خود را به نمايش مي‌گذاشتند. رشد روز‌افزون‌مان در اين رشته را مديون مديريت كارآمد داورزني، تجربه بالاي ولاسكو و تلاش زياد ملي پوشانمان هستيم. در روزهايي كه كسي انتظارش را نداشت بهترين مربي واليبال دنيا هدايت تيم ملي ايران را پذيرفت و به رغم همه فشارها چند سال رويايي را در كشورمان سپري كرد، آن هم بدون كوچك‌ترين مشكل. درحالي كه آوازه تيم ملي‌مان گوش بزرگان واليبال جهان را كر كرده بود، سرمربي آرژانتيني به رغم ميل باطني به كشورش فراخوانده شد، اتفاق عجيبي كه همه را به شك انداخت اما فدراسيون براي جلوگيري از بروز جريان‌هاي حاشيه‌اي با رفتن ولاسكوي دوست‌داشتني موافقت كرد. كواچ كه آمد نگران بوديم بعد از چند سال موفق روي سراشيبي سقوط بيفتيم اما خوشبختانه با مديريت بي‌عيب و نقص فدراسيون و غيرت ملي‌پوشان نه تنها پسرفت نكرديم بلكه با آمدن سرمربي جديد چهره تازه‌اي از تيم ملي واليبال در عرصه جهاني ديديم و به پيروزي‌هايي رسيديم كه روزي آرزويي دست‌نيافتني تلقي مي‌شد.
از پيشرفت روز‌افزون واليبال‌مان هرچه بگوييم كم گفته‌ايم. قد علم كردن در رشته‌اي كه امريكا، روسيه، برزيل و ايتاليا ابرقدرت‌هاي آن محسوب مي‌شوند آنقدر براي غربي‌ها غيرقابل تحمل است كه براي متوقف كردن‌مان دست به دامن بهانه‌هاي واهي شده‌اند. ديروز كه خبردار شديم رئيس فدراسيون جهاني امتياز ميزباني مسابقات نوجوانان جهان را از ايران گرفته افسوس خورديم به حال عالي‌ترين مرجع واليبال دنيا كه يك‌شبه با توجه به اعمال نفوذ دست‌هاي پشت پرده تصميم خود را تغيير مي‌دهد و ميزباني را از خاورميانه به امريكاي جنوبي منتقل مي‌كند! بايد تاسف خورد به حال دكتر گراسا كه با اكثريت آراي كشورهاي عضو به صندلي رياست فدراسيون جهاني تكيه زده اما با نظر اقليت اين تصميم كاملاً سياسي را گرفت.
بهانه‌شان دختري به نام غنچه قوامي است، تماشاگري كه تابعيت ايراني‌ـ‌انگليسي دارد و به گفته آنها در روز بازي ايران و ايتاليا تنها تماشاگر دختري بود كه از سوي مقامات امنيتي دستگير شده است. اين درحالي است كه سخنگوي قوه قضائيه رسما اعلام كرد كه دستگيري قوامي هيچ ارتباطي به ورزش ندارد. همين موضوع دستمايه خوبي بود براي مخالفان نظام جمهوري اسلامي تا عصبانيت‌شان را نشان دهند. البته هدف اصلي آنها ضربه زدن به ايران است، به ايراني كه از طريق واليبالش چهره جديدي را به دنيا نشان داد، هزاران هوادار اروپايي و امريكايي بازي‌هايش را از نزديك ديدند و در روز‌هايي كه استكبار جهاني سعي در بايكوت جهاني ما داشت، تيم‌هاي ملي ايتاليا، امريكا، برزيل و. . . مجبور شدند به ايران بيايند، در ورزشگاه آزادي بازي كنند و مهم‌تر از همه اينكه با چشمان خودشان ديدند كه تبليغات منفي غرب دروغي بيش نيست.
براي خنثي كردن جو مثبتي كه تيم ملي واليبال به راه انداخته چه راهي بهتر از تصميم‌گيري‌هاي سياسي، چه راهي بهتر از اينكه واليباليست‌هاي مستعد را به خيال خود به انزوا بكشند و ميزباني تورنمنت‌هاي مهم را از كشورمان بگيرند. آن هم درست زماني كه مذاكرات هسته‌اي به حساس‌ترين مراحل خود رسيده. آنچه بايد به آن اشاره كرد اين است كه ملي‌پوشان واليبال پا به عرصه‌اي گذاشته‌اند كه موضع‌گيري‌هاي سياسي بيش از تصميمات ورزشي در آن تأثير‌گذار است. بدون شك رفتارهاي خصمانه مقامات فدراسيون جهاني تاثيري در عملكرد شاگردان كواچ نخواهد داشت، چراكه آنها بارها و بارها ثابت كرده‌اند مرد روزهاي سخت هستند. آنچه بايد توجه داشت اينكه قطعاً اگر مشكل حضور تماشاگران زن در ورزشگاه حل و قوامي دستگير شده نيز از زندان آزاد شود معاندان نظام بهانه‌هايي تازه براي جلو‌گيري از پيشرفت ايران مي‌تراشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن