تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821157969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخشش بانوي محجبه ايراني روي تاتامي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درخشش بانوي محجبه ايراني روي تاتامي
انتظارات بالايي از كاروان اعزامي ايران به رقابت‌هاي كاراته قهرماني جهان در آلمان وجود داشت؛ انتظاراتي كه البته حواشي فراوان اين تيم آن را دستخوش تغييرات كرده بود
نویسنده : دنيا حيدري 


انتظارات بالايي از كاروان اعزامي ايران به رقابت‌هاي كاراته قهرماني جهان در آلمان وجود داشت؛ انتظاراتي كه البته حواشي فراوان اين تيم آن را دستخوش تغييرات كرده بود. با اين وجود اما درخشش حميده عباسي و كسب نخستين مدال تاريخ بانوان كاراته ايران در مسابقات جهاني در چهارمين روز از بيست و دومين دوره پيكارهاي كاراته قهرماني جهان، نگاه‌ها را به اين تيم عوض كرد.
به رغم تمام مشكلاتي كه كاراته‌كاران در آلمان دست به گريبان بودند، چهارمين روز از اين مسابقات به يكي از روزهاي فراموش نشدني براي كاراته بانوان ايران تبديل شد. روزي كه حميده عباسعلي، براي اولين بار، به عنوان نخستين بانوي محجبه راهي فينال رقابت‌هاي كاراته قهرماني جهان شد و نخستين مدال كاراته بانوان در اين رقابت‌ها را به گردن آويخت.  عباسعلي كه در مسابقات اينچئون نيز خوش درخشيده بود و موفق به كسب تنها مدال طلاي تيم ملي كاراته بانوان شده بود، در آلمان موفق شد با پشت سر گذاشت حريفاني از بلژيك، هلند و مجارستان به فينال كاراته قهرماني جهان راه يابد. اين بانوي محجبه ايراني اما در فينال با نتيجه دو بر يك مقابل ورزشكاري از مصر تن به شكست داد و به مدال نقره‌اي رنگ اين مسابقات بسنده كرد. باوجود شكست در فينال اما حميده عباسعلي توانست براي نخستين بار به عنوان بانويي محجبه به مسابقات كاراته قهرماني جهان راه يابد و اولين مدل تاريخ بانوان در مسابقات كاراته قهرماني جهان را به نام خود ثبت كند و روزي خاطره‌انگيز را در برمن آلمان، شهر ميزبان مسابقات كاراته براي كاروان ايران رقم بزند.
حميده عباسعلي در حالي موفق به كسب مدال نقره اين رقابت‌ها شد كه پيش از آن، مهدي‌زاده و پورشيب به مدال برنز بسنده كرده بودند و سجاد گنج‌زاده نيز به مدال نقره اين رقابت‌ها رضايت داده بود و مهسا افسانه نيز باوجود آنكه نمايندگان كشورهاي روسيه، اسلواكي و صربستان را شكست داده بود، از كسب مدال برنز نيز باز ماند.
اگر چه مدال نقره حميده عباسعلي موجي از شادي در كاروان اعزامي ايران به آلمان به راه انداخت اما اين مدال با ارزش باعث نمي‌شود از مشكلات اين تيم چشم‌پوشي كرد؛ مشكلاتي كه دست كاراته‌كاران را از رسيدن به مدال‌هاي خوشرنگ اين مسابقات كوتاه كرد! به طوري كه گنج زاده مي‌گويد: «حريفم باورش نمي‌شد شكستم بدهد اما با آن همه حاشيه واقعاً در آلمان گل كاشتيم.» مهدي‌زاده هم كه با وجود حضور هشت ماهه در اردوي قبل از اين مسابقات توقع مدالي خوشرنگ تراز برنز از او مي‌رفت، حواشي را دليل عدم موفقيت كاراته‌كاران ايراني خواند:« نمي‌دانم چرا قبل از مسابقه به ما غذا نمي‌داند. در حالي كه مي‌توانسم طلاي مسابقات جهاني فرانسه را تكرار كنم، خودمان اين مدال را از خودمان گرفتيم!»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن