تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805137452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ردپای بزرگ گواردیولا در انتقال سوارز به بارسلونا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معرفی 10 دلال بزرگ نقل و انتقالات فوتبال؛
ردپای بزرگ گواردیولا در انتقال سوارز به بارسلونا
فوتبال امروز علاوه بر جنبه تفریحی و ورزشی دارای ابعاد جدید و مهم دیگری در امور تجارت و بازرگانی شده است، دلالان فوتبال در این بخش فعالیت فشرده و تأثیرگذاری دارند.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تجارت در فوتبال امروز از لحاظ اهمیت و حجم پول جابه‌جا شده با معاملات نفتی نیز رقابت می‌کند. هر چند در لیگ‌های کوچک فوتبال میزان پول هزینه شده برای نقل و انتقال بازیکنان هم کوچک است اما در اروپا که دارای محبوب‌ترین لیگ‌های فوتبال در انگلیس، اسپانیا، آلمان و یا ایتالیا است اوضاع کاملا فرق می‌کند.

در اینجا مالکان سوپر میلیاردر باشگاه‌ها به تیم‌های خود از جنبه‌ سرگرمی نگاه می‌کنند و حاضرند پول‌های کلانی جهت پر و بال دادن به این سرگرمی خود بپردازند.

یک لیگ فوتبال پرشورو نشاط نمی‌شود مگر آنکه بازیکنان و مربیان صاحب‌نامی در آن حضور داشته باشند. کار جابه‌جایی بازیکنان و مربیان فوتبال در کنار انتخاب باشگاه مناسب برای آنان همگی در حوزه مسئولیت عاملان فروش یا همان ایجنت‌ها در فوتبال است.

آنان کارگزاران میان بازیکنان و باشگاه‌‌ها هستند و وظیفه انجام مذاکرات را بر عهده می‌گیرند. بازیکن و یا مربی که قصد عزیمت به باشگاهی جدید را داشته باشد مجبور است یک ایجنت استخدام کند و با توجه به سابقه کاری و میزان مهارت این فرد، دستمزد او هم متفاوت خواهد بود.

زمانی که عامل فروش توانست باشگاهی جدید برای مشتری خود بیابد، قسمت اصلی و پرسود کار او آغاز می شود. علاوه بر دستمزد وی که در ابتدا به این دلال فوتبال پرداخت شده وی قانونا مالک 3 تا 6 درصد کل مبلغ قرارداد خواهد بود. به عنوان مثال اگر مبلغ قرارداد بازیکن و یا مربی 50 میلیون دلار باشد، عامل فروش برای چند هفته مذاکره‌ای که انجام داده بین 1.5 تا 2.5 میلیون دلار دریافت می‌کند حال آنکه مشتری باید به صورت اقساط و طی چند سال مدت قرارداد دستمزد خود را از باشگاه بگیرد.

10 دلال بزرگ فوتبال مدرن جهان عبارتند از:

1- خورخه مندس: در تمام دنیای فوتبال مندس بزرگ‌ترین و بانفوذترین ایجنت بازیکنان و مربیان است. او حتی یک بار هم پایش به زمین فوتبال نرسیده اما غول نقل و انتقالات فوتبال محسوب می‌شود. مندس پرتغالی مدیر فروش افراد صاحب‌نامی مانند کریستیانو رونالدو، جیمز رودریگز، ژوزه مورینیو، رادامل فالکائو، آنخل دی ماریا و بسیاری دیگر از فوتبالیست‌های سرشناس است. وی کسی است که می‌تواند بازیکنی مانند کریس رونالدو را برای رئال مادرید نگه دارد و اجازه انتقال او به منچستریونایتد را ندهد.

2- پائول استرنفورد: استرنفورد کسی است که استعداد یک فوتبالیست 16 ساله انگلیسی را شناسایی کرده و با سرمایه‌گذاری بر روی او وین رونی را تحویفل فوتبال مدرن داد. او نماینده انتقال مربیان صاحب‌نامی مانند هری ردنپ و روبرتو مانچینی هم بوده است.

3- پر گواردیولا: برادر بزرگ‌تر پپ گواردیولا سرمربی موفق تیم بایرن مونیخ هم در عرصه فوتبال فعالیت می‌کند با این تفاوت که پر گواردیولا در زمینه جابه‌جایی بازیکنان است. او ستاره‌های فراوانی از جمله کتور بلرین، جان تورال و یا اسحاق کوئنکا را به جهان فوتبال معرفی کرد اما اوج کار پر گواردیولا زمانی بود که لوئیس سوارز ملی‌پوش اوروگوئه‌ای را در حالیکه چهار ماه از سوی فیفا محروم شده بود با رقم کهکشانی 130 میلیون دلار به باشگاه بارسلونا منتقل کرد. به نظر می‌رسد خانواده گواردیولا دارای ژن "حرفه‌ای" بودن هستند.

4- جاناتان بارنت: بارنت حوزه فعالیت خود را به فوتبال محدود نکرده و مدیر فروش دیگر ورزشکاران از قبیل بوکسورهای حرفه‌ای نیز هست. وی در سال 2005 مدیر برنامه اشلی کول بود و بدون دریافت اجازه از آرسنال، مشغول مذاکره با چلسی برای فرستادن کول به استمفوردبریج بود. این موضوع برای دریافت دردسرهایی به وجود آورد. از مشتریان سرشناس وی می‌توان به ووچک چنسی، جوهارت، دارن بنت و گرت بیل اشاره کرد.

5- منیو رایولا: تخصص رایولا کشف استعدادهای جوان، معرفی آنان به تیم‌های اروپایی، بستن قراردادهای چند میلیون دلاری و در نهایت ثروت‌‌اندوزی برای خود است! از میان مشتریان او کسی را نمی‌توان یافت که بیشتر از زلاتان ابراهیموویچ موفق و سرشناس شده باشد. زلاتان توسط همین مدیر فروش از باشگاهی مطرح به باشگاهی مطرح‌تر منتقل شد. ادینسون کاوانی، ماریو بالوتلی، اتین کاپوئو و پائول پوگبا از دیگر مشتریان رایولا هستند.

6- پینی زاهاوی: زاهاوی کسی بود که در سال 2003 به رومان آبرامویچ کمک کرده باشگاه چلسی را خریداری کند. او هم در زمینه خرید و فروش سهام باشگاه‌ها فعالیت می‌کند و هم نقل و انتقال بازیکنان فوتبال. خدماتی که وی به آبرامویچ کرد موجب شد زاهاوی هم‌‌اکنون در حلقه دوستان نزدیک این سوپرمیلیاردر روس قرار بگیرد.
جدیدترین نقل و انتقالات صورت گرفته توسط زاهاوی به کارلوس توز و ریوفردیناند مربوط می‌شود.

7- تیم هیگر: هر چند نام هیگر در دنیای فوتبال چندان شناخته شده نیست اما او در سکوت مطبوعاتی مشغول به انجام کارهای بزرگی است. بیشتری مشتریان او فرانسوی هستند و مسئولیت مدیریت فروش یان ام ویلا، ممدو ساخو و آنتونی گریزمن را بر عهده دارد. هر 3 این بازیکنان در عضویت تیم ملی فرانسه هستند. انتقال اخیر گریزمن به اتلتیکو مادرید سود خوبی برای تیم هیگر به همراه داشت.

8- ژروم آندرسون: معروف‌ترین عامل فروش و نقل و انتقال بازیکنان در انگلیس آندرسون است. او نام‌های بزرگی را در لیگ برتر جزیره منتقل کرده که از مهم‌ترین آن می‌توان به تیری آنری، دنیس برگکمپ، تونلی آدامز، یان رایت و بسیاری دیگر اشاره کرد. او این روزها ارتباط خود با باشگاه منچستر سیتی را نزدیک‌تر کرده و بازیکنان خوبی مانند جابی اوبی میکل، الکس ویتسل و کایرن گیبس را به این تیم آورده است.

9- سزاری کوشارسکی: او بزرگ‌ترین دلال ورزشی در لهستان زادگاه خود است. انتقال روبرت لواندوفسکی ملی‌پوش لهستانی به بایرن مونیه و جاکوب بلاژکوفسکی به دورتموند در نتیجه تلاش‌‌های او ممکن شد. کوشارسکی تا سال 2007 مشغول به بازی فوتبال بود اما در 42 سالگی تصمیم گرفت به امور تجاری در این ورزش پرطرفدار بپردازد.

10- بری سیلک من: سیلک من مشتریان خود را از میان باشگاه‌های مطرح انتخاب می‌کند. او 16 سال مشغول به بازی فوتبال بود و تجربه خوبی در زمینه نقل و انتقالات دارد. از مهم‌ترین مشتریان سیلک من می‌توان به داوید ویا، دمبا با  و راول موریسون اشاره کرد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن