تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواد بودجه سال ۹۴ تغييرات اساسي خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۳۵ب.ظ)
مواد بودجه سال ۹۴ تغييرات اساسي خواهد داشت ارائه گزارش عملکرد بودجه سال 93 شهرداري تهران در يکصدو هشتمين جلسه شورا به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا دبير رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در جريان برگزاري يکصدو هشتمين جلسه شورا با اشاره به اينکه در تبصره بيست و چهارم بودجه سهم كارمزد (بالاسري) هر يك سازمان‌ها و شركت‌هاي مذكور در قبال اجراي پروژه‌هاي عمراني واگذاري از محل بودجه عمومي شهرداري تهران حداکثر سه درصد (3%) اعتبارات مربوطه است؛ اظهار داشت: اين تبصره همزمان با تنظيم بودجه سازمانها و شركتهاي وابسته به شهرداري تهران در سال 1393 رعايت شده و به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران نيز رسيده است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد: شهرداري تهران مي‌بايست از محل رديف و تبصره بيست و پنجم به رانندگان تاکسي وام قرض الحسنه اعطا مي کرده که تا کنون 50 درصد رانندگان از اين وام بهره مند شده اند. همچنين بر اساس گزارش شهرداري به چهارهزار خودروي فرسوده از طريق بانک صادرات هر يک مبلغ 20 ميليون تومان وام به منطور نوسازي ناوگان تاکسي راني پرداخت شده است.
وي افزود: هزينه انجام معاينه فني خودورهاي تاکسي و بيمه تکميلي 77 هزار نفر از رانندگان نيز پرداخت شده و به رانندگان بالاي پنجاه سال کمک لازم براي دريافت دفترچه خدمات درماني انجام شده است.
به گفته عليرضا دبير شهرداري تهران تبصره بيست و ششم بودجه را اجرا نکرده است.
وي در اين باره گفت: در راستاي صدور پروانه بافت‌هاي فرسوده از طريق مناطق شهرداري تهران تاكنون اقدامي صورت نپذيرفته است و در دفاتر امور مالي نيز ثبتي انجام نشده است.
دبير تاکيد کرد: سازمان نوسازي شهر تهران در زمينه احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده فعاليتهايي داشته است اما در گزارش شش ماهه در خصوص فعاليتهايي در اين زمينه مواردي ذکر نشده است.
محسن سرخو رييس کميته حمل و نقل شورا نيز يادآور شد: با توجه به تاکيداتي که در برنامه 5ساله اول شهرداري تهران در زمينه نوسازي بافت هاي فرسوده صورت گرفته بود و شهرداري نيز در اين برنامه مکلف به اجرايي طرحهايي در اين مناطق شده بود اما متاسفانه کار اساسي صورت نگرفته است.
وي با تاکيد بر اينکه يکي از مهمترين نگراني ها در شهر تهران احياء نشدن بافت هاي فرسوده است گفت: اگر شهرداري به تعهداتش در برنامه اول عمل مي کرد جريان نوسازي در مناطق فرسوده رنگ جدي تري به خودش ميگرفت. ساخت زيربناهاي مورد نياز خدماتي و رفاهي با تملک برخي املاک واقع در اين پهنه ها از سوي شهرداري تهران مي توانست اهرم حرکتي نوسازي در اين مناطق باشد.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در ادامه گزارش عملکرد بودجه اظهار داشت: با توجه به متن مفاد تبصره بيست و هفتم در صورت تحقق منابع درآمدي بيش از بودجه مصوب سال 1393 موارد اين تبصره قابليت اجرايي دارد.
دبير در ادامه با اشاره به تبصره بيست و هشتم بودجه عنوان کرد: با توجه به اينكه هيچگونه ضابطه تدوين شده‌اي در مورد مساجد شهر تهران وجود نداشته است، شهرداري تهران شوراي ساماندهي توسعه و ساخت مساجد شهر تهران و كارگروه طراحي و معماري را با حضور معاون مربوطه تشکيل داده و علاوه بر انتخاب و انعقاد قرارداد مشاور در اين خصوص، كميته ساماندهي مساجد را در مناطق 22گانه تشکيل داده است. اما هنوز آنطور که شورا انتظار دارد کار انجام نشده است.
محمد سالاري رييس کميسيون شهرسازي و معماري شورا با اشاره به مصوبات شورا در زمينه ساخت مساجد در تهران و نيز تکاليفي که اين تبصره در خصوص عدم به کارگيري و استفاده از نماها و مصلاحي در نماي ساختمانها براي شهرداري تهران در نظر گرفته بود گفت: متاسفانه شهرداري در اين زمينه ها اقداماتي انجام نداده است و حتي گزارشي هم ارائه نمي کند. براي مثال محدوديت هايي براي استفاده از کاپوزيت و شيشه در نماي ساختمانها ايجاد شده است و شورا نيز در اين زمينه طرحها و مصوباتي را داشته است اما هنوز از اين مصالح استفاده مي شود.
احمد مسجد جامعي نيز با اشاره به تکاليف شهرداري تهران در خصوص ساخت مساجد محلي گفت: کميسيون فرهنگي شورا در دوره سوم روي اين طرح کارهاي کارشناسي بسياري انجام داد و در نهايت منجر به تصويب مصوبه ايي در خصوص ايجاد مساجد محله ايي شد و کار گروه ويژه ايي هم روي چگونگي اجرا و طراحي اين مساجد کار کرده است.
وي تاکيد کرد: هدف از ارائه اين مصوبه و تاکيداتي در تبصره 28 اين بود که مساجد در سطح محله ساخته شوند . قصد ما ساخت مساجد بزرگ و پرهزينه در محلات نبود. چراکه در سطح شهر تهران مساجد بزرگي وجود دارد.
مهدي چمران رييس شورا نيز با تاييد سخنان احمد مسجد جامعي افزود: مرکز رسيدگي به امور مساجد بعد 3 سال بررسي ضوابطي را براي مساجد تدوين کرده اند بهتر است کارگروهي که در شهرداري براي ايجاد مساجد تشکيل م يشود از اين ضوابط نيز استفاده کنند.
حجت السلام ناصحي رييس کميسيون فرهنگي شورا نيز خاطر نشان کرد: قبل از آنکه مصوبه ساخت 400 مسجد در شورا بررسي شود در سال 90 مصوبه ساخت 72 مسجد به تصويب رسيده بود. اما هر وقت از شهرداري گزارش کاري از ساخت 400 مسجد خواسته مي شود گزارش از ساخت 72 مسجد را مي دهند.
وي افزود: در مورد ساخت مساجد محله ايي چارچوب هايي تدوين شده است ولي گزارشي از نحوه اجراي آنها ارائه نشده است.
غلامرضا انصاري نيز با اشاره به ساخت مساجد در کشورهاي مختلف اسلامي گفت: در بسياري از اين کشورها ساخت مساجد را به نوعي انجام داده اند که ضمن حفظ بنيادهاي اوليه در مساجد اما نماي مساجدشان نشان دهنده شرايط طبيعي و بومي همان شور است. مانند مساجد در شهر استانبول ترکيه که هرکس آن مساجد را مي بيند متوجه مي شود که مربوط به کدام کشور است.
وي تاکيد کرد: براي ساخت اين تعداد مسجد در تهران طراحي و نماي مساجد به گونه ايي در نظر گرفته شود که مختص شهر تهران باشد.
وي در خصوص تبصره بيست و نهم بودجه توضيح داد: تا تاريخ28 مهرماه حدود نيمي از بودجه مربوط به حمايت از شوراياري ها از محل اعتبار مصوب تعهد و هزينه شده است.
دبير با اشاره به اينکه گزارش اجرايي تبصره و رديف فوق بعد از تصويب توسط اعضاي ستاد هماهنگي شوراياري‌ها، در كميسيون برنامه و بودجه نيز بررسي شده؛ خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاري انتخابات شوراياري‌ها در سال جاري، راهكارهاي لازم در خصوص سقف بودجه در نظر گرفته شده تا پايان سال جاري به ستاد شوراياري‌ها اعلام شده و مقرر شد گزارش مبسوط از عملكرد يكساله به همراه نحوه برگزاري انتخابات ستاد مذكور به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شود.
وي با اشاره به تبصره سي و يکم بودجه عنوان کرد: وصولي درآمد مال‌الاجاره ساختمان‌ها و تأسيسات شهرداري در شش ماهه اول سال رقمي حدود پنج ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است.
دبير با تاکيد بر اينکه اين رديف بودجه در سال آينده بايد افزايش يابد گفت: اين رديف بودجه يکي از رديف هاي درآمد پايدار است که بايد کارشناسي دقيق تري روي آن صورت گيرد.
دبير گفت: بر اساس تبصره سي و دوم شهرداري تهران مجاز است در راستاي افزايش وصولي درآمدهاي پايدار، تا سقف 2% از افزايش نسبت به وصولي سال 92 از وصولي درآمدهاي عوارض ناشي از درآمدهاي پايدار جهت آموزش و پاداش انگيزشي کارکنان موثر در وصول درآمدهاي پايدار با تنظيم دستورالعملي كه به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران مي‌رسد، از محل رديف 618050171 هزينه نمايد و هر سه ماه يكبار به شوراي اسلامي شهر تهران گزارش دهد.
وي افزود: لايحه فوق توسط شهرداري تهران به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شده و كميسيون برنامه و بودجه هم بررسي ها يلازم را انجام داده است بنابراين آمادگي ارائه آن در صحن شورا وجود دارد.
رييس کميسيون برنامه و بودجه همچنين درباره تبصره سي و سوم توضيج داد: برنامه‌هاي اجرايي معاونت فرهنگي و اجتماعي، سازمان فرهنگي و هنري و شركت همشهري به تأييد كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران رسيده است و گزارش عملكرد آن در حال بررسي است.
به گفته دبير طي بررسي‌هاي انجام شده توسط كميسيون برنامه و بودجه در خصوص نحوه اجراي تبصره سي و چهارم تاكنون موردي خارج از موارد ذكر شده در تبصره فوق مشاهده نشده و در صورت مشاهده هرگونه نشريه‌اي خارج از موارد مذكور پيگيري لازم انجام مي شود.
وي در ادامه گزارش مفصلي را از تبصره سي و پنجم ارائه کرد و گفت: در خصوص بند يک اين تبصره مكاتبه با وزير محترم كشور در خصوص اوراق مشاركت و صكوك صورت پذيرفته و پس از پيگيري كميته‌اي مشترك با حضور نمايندگان بانك‌ها و تأمين‌كنندگان سرمايه و شهرداري تهران تشکيل شده است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به اينکه اوراق پرديس شرق در حال ارائه لايحه به شوراي اسلامي شهر تهران است؛ در خصوص بند 2 تبصره سي و چهارم تاکيد کرد: شهرداري تهران 4 موضوع و پروژه را در دستور كار قرار داده است که بر اساس آن تهيه 200 واگن مترو، 2500 دستگاه اتوبوس، 30 هزار تاکسي هيبريدي و 400 هزار موتور برقي تا پايان سال در دستور کار قرار دارد.
وي با اشاره به اينکه شوراي اقتصاد پروژه مترو را از اولويت خارج کرده است؛ اظهار داشت: مصوبه شوراي اقتصاد به ازاي هر مسافر 5/12 سنت در نظر گرفته است 760 ميليون يورو براي خط سه مترو، 470 ميليون يورو براي خط شش و 460 ميليون يورو نيز براي خط هفت توسط شوراي اقتصاد تصويب شده اما متأسفانه از اولويت خارج شد و موارد مصوب در شوراي اقتصاد هنوز به مرحله اجرا درنيامده است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شورا پيشنهاد داد تا سه نفر از اعضا شورا جهت پيگيري مطالبات شهر تهران از دولت انتخاب شوند.
بر اساس اين گزارش اين پيشنهاد مورد موافقت ساير اعضا شورا قرار گرفت و در نهايت اسمعيل دوستي، محسن سرخو و رضا تقي پور به عنوان نمايندگان شورا ماموريت يافتند تا براي تحقق مطالبات شهري تهران از دولت پيگيري ويژه ايي را داشته باشند.
گفتني است که اين افراد با اتفاق آراء شورا انتخاب شدند.
عليرضا دبير در خصوص عملکرد شهرداري تهران در تبصره سي و ششم گفت: با ابلاغ شهردار تهران دبيرخانه پايش برنامه پنج ساله دوم در شهرداري تهران تشكيل شده و بر اساس برنامه پنج ساله دوم دبيرخانه فوق نيز با همكاري كميسيون برنامه و بودجه برش سال دوم برنامه پنج ساله دوم را به منظور ارائه به اين كميسيون آماده کرده است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه درباره تبصره سي و هفتم بودجه يادآور شد: بودجه‌ريزي عملياتي در شهرداري تهران با پيگيري‌هاي مستمر كميسيون برنامه و بودجه در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب اعضاي محترم شورا رسيده و جلسات هفتگي به صورت مداوم در كميسيون در حال برگزاري است و مواد بودجه ۹۴ تغييرات اساسي دارد.
وي گفت: لايحه آيين‌نامه تبصره سي و نهم به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شده است كه با توجه به رويكرد جديد و شرح وظايف شركت شهربان اين آيين‌نامه در كميسيون برنامه و بودجه در حال بررسي است و شهرداري تهران (شركت شهربان) موظف است موارد تكميلي خود را ظرف مدت 15 روز به كميسيون ارسال کند.
دبير همچنين از پيگيري موضوع تبصره چهلم توسط شركت ساماندهي صنايع و مشاغل به نمايندگي از معاونت حمل و نقل و ترافيك خبر داد و درباره تبصره چهل و يکم توضيح داد: دستورالعمل مربوطه تهيه و به تصويب كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران رسيده و همچنين موافقت‌نامه‌ها با هر يك از حوزه‌هاي معاونتي شهرداري صورت پذيرفته است.
محسن سرخو در توضيح اينکه 3 درصد بودجه بايد در اختيار معاونت هاي شهرداري باشد گفت: اينکه 3 درصد بودجه را از حوزه ها بگيريم و بعد اختيار آن را به معاون فرهنگي واگذار کنيم اقدامي است که ربطي به مسائل شهري ندارد.
در حوزه حمل و نقل و ترافيک بسياري از مسائل و مشکلات از طريق همين موضوعات فرهنگي مرتفع مي شود. موضوعاتي از قبيل فرهنگ استفاده مسافرين از وسايل حمل و نقل و يا فرهنگ برخورد رانندگان با مردم از اينرو اين قبيل موارد بايد از سوي خود معاونت ها انجام شود.
هادي ساعي نيز بر در اختيار قرار دادن 3 درصد بودجه فرهنگي به خود معاونت هاي شهرداري تهران تاکيد کرد و گفت: در زمان تصويب اين تبصره هم بحث شد که به عنوان مثال چگونه معاونت عمراني مي خواهد کار فرهنگي کند در حالي که توجه به ساخت نماد هاي فرهنگي يکي از اقدامات مهمي است که بايد توسط خود معاونت فني و عمراني صورت پذيرد.
مرتضي طلايي نيز افزود: اين 3 درصد بايد در اختيار معاونت هاي شهرداري باشد و دست آنها را هم باز گذاشت تا در يک نظام يکپارچه براي اموري نظير فرهنگ سازي ترافيک ،آموزش شهروندي و ... هزينه شود.
دبير تصريح کرد: در خصوص اختصاص يك درصد از كل سرجمع اعتبارات سرمايه‌اي سال 1393 مربوط به تبصره چهل و دوم هيچگونه هزينه‌اي ثبت نشده و اين لايحه به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نشده است و مي‌بايست توسط كميسيون شهرسازي و معماري پيگيري و بررسي شود.
محمد سالاري در اين زمينه گفت: در حالي که شهرداري از هيچ کدام از مصوبات شورا پيروي نمي کند خود اعضا بايد حامي مصوبات شورا باشند.
وي ادامه داد: اين تبصره در حد اعلاي خود دغدغه مقام معظم رهبري ، اعضاي شورا و حتي شهردار تهران و معاونت شهر سازي شهرداري تهران هم بوده اما بودجه اي به آن اختصاص داده نشده است حتي بر روي آن مطالعه هم صورت نگرفته است. از اينرو من تذکر کتبي خود را تهيه کرده ام و به شورا ارائه خواهم داد.
عليرضا دبير در ادامه با اشاره به اينکه كميسيون برنامه و بودجه در راستاي تبصره چهل و سوم موارد خارج از بودجه و مفاد تبصره را از طريق حسابرس منتخب شورا كنترل مي کند؛ درباره تبصره چهل و چهارم گفت: مبلغ طلب شركت نوسازي عباس‌آباد از مناطق 3، 6 و 7 برابر 420 هزار ميليارد تومان است و قرار بود حدود 210 ميليارد تومان آن پرداخت شود که تاکنون ، 86 هزار ميليارد تومان آن در شش ماه اول سال به صورت نقد پرداخت شده است.
مجتبي شاکري با اشاره به تبصره فوق گفت: اراضي عباس آباد با پهنه 560 هکتاري که دارد انواع ساخت و ساز در آن انجام مي شود در حالي که پيوست هاي فرهنگي در آن رعايت نشده است.
وي ادامه داد: براي پروژه هاي اراضي عباس آباد اتاق فکري اين پروژه ها را نسيبت به شهر و مجموعه کشور تاييد کند نداريم از اينرو نياز داريم شورا به اين موضوع ورود خاص داشته باشد.
شاکري گفت: به عنوان مثال بايد مشخص شود که پل طبيعت مي خواهد چه کاري انجام دهد و يا پروژه هاي از قبيل باغ موزه فلسفه و ... که مبالغ هنگفتي براي آن هزينه مي شود.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: بر اساس تبصره چهل و پنجم شهرداري تهران موظف است مطالعات توجيهي، فني، اقتصادي، اجتماعي، زيست‌محيطي، سلامت و پدافند غيرعامل هر يك از پروژه‌هاي سرمايه‌اي غيرمستمر را به پيوست موافقت‌نامه‌هاي مربوطه با معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري قرار دهد و ضمن مبادله موافقت‌هاي نامه‌هاي مذكور با معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري يك نسخه از آن را به كميسيون‌هاي تخصصي شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد اما با توجه به عدم ارائه مستندات موافقت‌نامه‌هاي مبادله شده به شوراي اسلامي شهر تهران تبصره فوق نيز انجام نشده است.
اقبال شاکري با اشاره به اين تبصره گفت: بايد براي پروژه هاي جديد کد مطالعاتي بگذاريم که بعد از گذشت يکسال اگر اين کد پروژه هاي مطالعاتي تاييد شد کد پروژه عملياتي به آنها دهيم.
وي با اشاره به تبصره چهل و ششم و چهل و هفتم بودجه اظهار داشت: در قراردادهاي سال 1393 مبلغ نقد و غيرنقد هنگام تنظيم قرارداد با افراد حقيقي و حقوقي منظور مي شود و همچنين قراردادهاي مهندسين مشاور پروژه‌هاي فني و عمراني در قالب پرداخت نقدي منعقد مي شود.
دبير گفت: در راستاي اجراي تبصره چهل و هشتم و بر اساس بند «ج» تبصره 22 مبلغ 70 ميليارد تومان مجوز تخصيص جهت معابر به سازمان نوسازي اختصاص داده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن