تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با برنامه ريزي صحيح از مزايا و ظرفيت هاي فني IPV6 بهره مند شويم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰ب.ظ)
با برنامه ريزي صحيح از مزايا و ظرفيت هاي فني IPV6 بهره مند شويم معاون وزير ارتباطات با بيان اين که همزماني اين پديده با اينترنت اشيا اتفاقات مهمي را در فضاي اينترنت جهان رقم زده، گفت: به تدريج و با ورود اين سرويس به فضاي کارکردها، مفهوم بيگ ديتا شکل مي گيرد که به موضوعي تحول آميز در جهان سايبر تبديل شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، جهانگرد ابراز اميدواري کرد تا با يک برنامه ريزي صحيح و به موقع از عقب ماندگي در اين حوزه جلوگيري و از مزايا و ظرفيت هاي فني آن بهره مند شد.
وي مفهوم بيگ ديتا را موجب خلق هزاران اپليکيشن جديد دانست و افزود: يکي از اميدهاي جديد دنيا در مسأله اشتغال و توسعه اقتصادي موضوع بيگ ديتا مبتني بر ipv6 و اينترنت اشيا است.
به گفته جهانگرد، اتفاق پيش رو سه جنبه مهم فني، اقتصادي و امنيتي دارد که طبق برنامه اي که در دنيا انجام شده از نظر آدرس دهي 5 محدوده جغرافيايي وجود دارد که ايران در محدوده اروپا و خاورميانه RIPE قرار دارد.
وي با اشاره به اين که ارتباط ايران با انجمن IPV6 منظم است و شاخه IP ايران در آن راه اندازي شده، افزود: تعامل خوبي از نظر تکنيکي وجود دارد.
جهانگرد با بيان اين که از نظر فني مقدمات گذر آماده شده، اظهار داشت: در سطح ملي، کارهاي مقدماتي انجام و طرح هاي پايلوت هم اجرا شده و در حال تعميق آن در بخش هاي اصلي مجموعه هستيم.
معاون وزير ارتباطات خاطر نشان کرد: براي به کارگيري ipv6 در شبکه ملي اطلاعات هم تصميمات فني گرفته شده و مذاکره با مجموعه زير ساخت ادامه دارد.
جهانگرد در ادامه با بيان اين که اغلب تجهيزات توليدي دنيا هر دو پروتکل را جواب مي دهند، خواستار دقت دستگاه ها در خريدهاي فني شد و گفت: در خريد تجهيزات توجه شود که ipv6 را پشتيباني کند.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات، گفت: در بخش شبکه طبق برنامه ريزي با اپراتورهاي اصلي، شبکه ثابت، شرکت زيرساخت، مخابرات هاي استاني هماهنگي هاي فني آغاز و تنها در تأمين تجهيزات بايد اقدام شود.
وي افزود: اميدواريم به تدريج و تا سال 1400 مجموعه جريان اجرايي به سمتي برود که بطور کامل پروتکل IPV6 را در کشور داشته باشيم.
وي همچنين از تهيه و ابلاغ برنامه استراتژيک گذر خبر داد و گفت: تمهيدات لازم جهت تجهيز شبکه ملي اطلاعات به IPV6 انجام و در سال 94 کامل تر مي شود.
وي با اشاره به مصوبات کميسيون تنظيم مقررات در اين خصوص گفت: عمده مصوبات در مورد مديريت نام دامنه و مديريت IP ها در داخل کشور است.
جهانگرد در ادامه به شروع فعاليت براي گرفتن IPV6 در کشور اشاره و پيشنهاد کرد حجم هاي خوبي گرفته شود.
وي ارتباط مجموعه اصلي سازمان با نهادهاي بين المللي را نيز خوب عنوان کرد و افزود: عضو انجمن جهاني IPV6 هستيم و باICANN, وripe هم تماس داريم.
وي در مورد جنبه امنيتي هم از تشکيل کارگروهي در اين زمينه خبر داد که توصيه هاي امنيتي را از نظر اجرا و در طي دوره گذار ارائه مي دهد.
جهانگرد در مورد فرهنگ سازي نيز گفت: در مورد چگونگي نحوه تعامل و گذار براي گروه هاي تخصصي و اجتماعي برنامه هايي تدوين شده که ارائه مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن