تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804314253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش رسانه ها در پدافند غیرعامل، انکارناپذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهردار شیراز مطرح کرد: نقش رسانه ها در پدافند غیرعامل، انکارناپذیر است خبرگزاری پانا: شهردار شیراز با بیان اینکه رسانه ها در بحران ها و حوادث نقش بسیار مهمی دارند، گفت: باید با استفاده مناسب از كاركردهای رسانه‌ای، با شیوه‌هایی كارشناسانه از حاشیه سازی در حوادث و بحران ها بهره برد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان ساعت 11:55



به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا پاک فطرت در جلسه هماهنگی دستگاه های مختلف با مدیریت شهری در جهت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، گفت: یكی از مهمترین و اساسی‌ترین اقدامات، مقاوم‌سازی و همچنین ارتقای آگاهی‌های شهروندان و افزایش آمادگی برای مواجهه با شرایط سخت نزد شهروندان است كه باید با برنامه‌ریزی دقیق و كارشناسانه، در جهت ایجاد آن اقدام كرد.
وی با تأكید براینكه مدیریت هماهنگ در موضوع بروز حوادث، عاملی مهم در پیشگیری از بحرانی‌شدن وضعیت است، گفت: جلوگیری از حادث شدن حوادث طبیعی امكان‌پذیر نیست بنابراین تمام تلاش مصروف كاهش عوارض ناشی از وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی خواهد بود.
پاك‌فطرت با تصریح اینكه برنامه‌ریزی در مدیریت بحران یك اصل اساسی است، خاطرنشان كرد: بی‌تردید در هر جامعه‌ای كه مدیریتی قوی‌تر، مجرب‌تر و كارآمدتر برای مقابله با عوارض ناشی از بحران‌ها وجود داشته باشد، مشكلات ناشی از وقوع حوادث طبیعی بسیار كمتر خواهد بود.
وی سپس ابراز داشت: مدیریت هماهنگ باید از یک مرکز و از یک اتاق فکر صورت گیرد تا حتی هنگامی که بحرانی رخ می‌دهد به صورت دقیق حتی بداند کدام کابل یا لوله از کجا و عمق چند متری عبور کرده، چند اینچ ضخامت دارد و مقاومت آن چقدر است.
وی اضافه کرد: شاید شیراز از برخی نظرها وضعیت بهتری از کلانشهرهای دیگر داشته باشد، اما کانال مشترک تأسیسات شهری که طرح آن از سالها قبل مطرح شده، ضرورتی است که باید سرانجام در این شهر اجرایی شود.
شهردار شیراز با بیان اینكه همه بخش‌های کشور و استان خصوصا شهرداری باید همواره برای روزهای سخت آمادگی كامل داشته باشد، مقابله منطقی و صحیح با هر بحرانی را حداقل انتظار شهروندان دانست.
وی ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی بخش ها برای مقابله با بحران های مختلف، افزود: تمامی معاونت ها و حوزه های شهرداری از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی، معاونت فرهنگی، معاونت برنامه ریزی، معاونت اداری و مالی در کنار شهرداری های مناطق باید میزان آمادگی خود برای مقابله با بحران های احتمالی را تا حد امکان بالا برده و تمام جوانب امر را برای لحظه وقوع بحران در نظر بگیرند.
علیرضا پاک فطرت، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را چهار اصل مهم در مدیریت بحران دانست و گفت: باید برنامه هایی از جمله تهیه طرح پهنه بندی خطر، شناسایی اولویت ها در شیراز، آموزش مدیران و کارکنان شهرداری و ...، سازماندهی عوامل انسانی، سمن ها و لجستیک شهرداری و بخش خصوصی، حفظ ارتباطات شهروندان و انتقال به موقع اطلاعات صحیح، حفظ ساختمان های آتش نشانی، تعمیرگاه های موتوری و ساختمان مناطق را دنبال شود.
وی با اشاره به رخداد حوادث مختلف، افزود: باید قبل از وقوع هر حادثه‌ای آمادگی كافی و لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در صورت بروز خطر از آسیب‌های جدی جلوگیری كنیم و از هم‌اكنون باید به فكر كاهش صدمات این گونه حوادث باشیم.
شهردار شیراز به مشكلات شهری در صورت وقوع زلزله یا حوادث دیگر اشاره و تصریح كرد: از هم اكنون باید بدانیم كه در صورت بروز زلزله چگونه ماشین‌آلات، نیروی انسانی و كمك‌ها را به حادثه دیدگان برسانیم و نكته مهمتر این كه چگونه كار را مدیریت كنیم.
وی با اشاره به این كه برنامه ریزی میان دستگاه های مختلف استان برای روبه‌رو شدن با بحران وجود دارد، افزود: باید این برنامه‌ریزی به صورت منسجم‌تر و دقیق‌تر دنبال شود به گونه‌ای كه در زمان رخ دادن بحران هر كس وظیفه خود را به صورت دقیق بداند و بر اساس آن انجام وظیفه نماید؛ بویژه در 3ساعت و 24 ساعت اول پس از حادثه.
شهردار شیراز با بیان این كه آموزش‌های امدادی به كسبه‌های مراكز تجاری و پرتردد شهر شیراز یکی از اولویت ها است، عنوان كرد: ساماندهی مردم از مهمترین اقدامات در زمان وقوع بحران است.
علیرضا پاک فطرت با اشاره به این كه نقش مردم در زمان بحران بسیار حیاتی است، گفت: جذب آتش‌نشان داوطلب یكی از اقدامات خوب است كه خوشبختانه امروز بیش از ده هزار نفر آتش‌نشان داوطلب در مناطق مختلف شیراز ساكن می‌باشند و وظیفه هر نفر نیز مشخص شده است؛ اما انتظار می‌رود كه تعداد این نیروها افزایش یابد.
گفتنی است کمیته های مطالعات شهری به ریاست معاونت برنامه ریزی شهرداری با عضویت دستگاه های ستادی استان و کمیته تداوم خدمات شهری به ریاست معاونت اجرایی شهرداری شیراز با عضویت دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد.
این جلسه با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، نمایندگان مدیریت بحران استانداری فارس و مدیران عامل دستگاه های مختلف اجرایی استان، در محل شهرداری شیراز برگزار شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن