تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804259651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تحمیل خسارت‌های مالی فراوان به مرغداران / صنعت مرغداری از سیاست‌های غلط رنج می‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تحمیل خسارت‌های مالی فراوان به مرغداران / صنعت مرغداری از سیاست‌های غلط رنج می‌برد
بازهم بی‌برنامگی‌ها و اتخاذ سیاست‌های غلط سبب شد تا حکایت تولید مرغ‌های مازاد و باد کردن آنها روی دست مرغداران خراسانی تکرار شود؛ این مسئله نشان می‌دهد میزان تولید با نیاز بازار همخوانی ندارد و خسارت‌های مالی فراوانی را به مرغداران تحمیل کرده است.

خبرگزاری فارس: تحمیل خسارت‌های مالی فراوان به مرغداران / صنعت مرغداری از سیاست‌های غلط رنج می‌برد



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بازار مرغ خراسان رضوی همواره با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و این بار ماجرای تولید مرغ مازاد بر نیاز بازار، اسباب ورشکستگی مرغداران را فراهم کرده و به اعتقاد کارشناسان تداوم این مسئله در آینده‌ای نزدیک به کاهش تولید و در نهایت افزایش قیمت مرغ می‌انجامد. یکی از کارشناسان صنعت مرغداری در ارتباط با این موضوع به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر برای حل مشکل تولید مرغ مازاد بر نیاز بازار باید به صادرات روی آورد بنابراین نباید مرغدار را وارد کرد تا از تولید به خاطر وجود مرغ مازاد دست بردارد زیرا در غیر این صورت قیمت مرغ آنقدر بالا می‌رود که مصرف کننده نیز متضرر می‌شود. * لزوم مدیریت صحیح تولید مرغ مازاد بر نیاز بازار عباس نعیمی‌راد اظهار کرد: اکنون سال‌هاست که فعالیت در بازار مرغ برای تولیدکنندگان دارای صرفه و توجیه اقتصادی نیست زیرا هربار بنا به شرایطی همانند تولید مرغ مازاد، این بازار با مسئله رکود مواجه می‌شود. وی بیان کرد: نبود سوددهی لازم و مورد حمایت قرار نگرفتن تولیدکنندگان در کنار صدور مجوزهای جدید برای واحدهای مرغداری، آن هم در شرایطی که با مشکل مرغ مازاد روبه‌رو هستیم، آینده فعالیت در این صنعت را نگران کننده کرده است. وی با اعلام اینکه نباید اجازه دهیم که مرغدار و تولیدکننده ما به راحتی ورشکسته شود، افزود: ورشکستگی مرغداران به موضوع تولید آسیب وارد می‌کند بنابراین باید مشکلات تولید مازاد را با برنامه‌ریزی مناسب مدیریت و مانع ورشکستگی و ضرر و زیان تولیدکنندگان شد. * ‌نبود هماهنگی و همخوانی هزینه‌های تمام شده با قیمت مرغ در بازار این کارشناس صنعت مرغداری تاکید کرد: تنها راهکار حل این مسئله؛ انجام صادرات و یا ارائه سبد کالا به خانواده‌هاست. وی افزود: عدم هماهنگی و همخوانی هزینه‌های تمام شده با قیمت مرغ در بازار، دخالت و دست درازی دلالان و افزایش قیمت نهاده‌های دامی؛ بخش دیگری از مشکلاتی است که صنعت مرغداری را تهدید کرده و حل هریک از این مسائل نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است زیرا طی سال‌های گذشته این صنعت از سیاست های غلط رنج برده و اکنون به خاطر اتخاذ همین سیاست‌ها و بی‌توجهی به صادرات، موضوع تولید مازاد به مرغداران ضربه وارد کرده است.  

نعیمی راد با اشاره به اینکه دلالان و واسطه‌ها در بازار مرغ دخالت دارند، اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید مرغ در استان می‌تواند مانع دست درازی دلالان و کاهش هزینه‌ها شود؛ البته مرغداران این استان باید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و مسئولان جهاد کشاورزی نیز به لحاظ مالی مورد حمایت جدی قرار گیرند. * صدور 350 ‌هزار قطعه مرغ به خارج از استان در همین ارتباط معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی؛ حسین صفرپور اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید و فعالیت تشکل‌ها می‌تواند وضعیت صنعت مرغداری را بهبود بخشیده و دست دلالان را کوتاه کند. وی با اشاره به مسئله تولید مازاد مرغ ادامه داد: در حال حاضر برای حل این مشکل قرار است ٣٥٠‌ هزار قطعه مرغ به خارج از استان صادر شود اما باید به این نکته هم اشاره کرد که این تولید مازاد تاکنون ورشکستگی مرغداران را در پی نداشته و صحبت‌هایی که در این خصوص مطرح می‌شود، صحت ندارد. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تاکید کرد: اگر چه در شرایط فعلی، وضعیت تولید مرغ در سطح این استان بسیار مطلوب است اما قیمت‌ها پایین آمده و این امر به نفع مصرف‌کننده و به ضرر تولیدکننده است، البته این موضوع در درازمدت به نفع مصرف کننده هم نیست زیرا وقتی انبارها از محصول پر شود دیگر نمی‌توان نوسانات بازار را کنترل کرد.  

وی یادآور شد: صنعت مرغدارى به خاطر منبع درآمد و نقشی که در اقتصاد و اشتغال داشته دارای اهمیت بالایی است و از این رو تمام اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته جهاد کشاورزی در راستای سر پا نگه داشتن این صنعت است. صفرپور تاکید کرد: تولید انبوه این محصول با وجود تامین نیاز داخلی می‌تواند به عنوان یک کالای صادراتی دارای ارزش افزوده بالایی باشد به همین علت به منظور جلوگیری از دپوی مرغ و نقشی که این صنعت در رونق اقتصادی دارد، مجوز ٣٥٠‌ هزار قطعه مرغ به خارج از استان را صادر کرده‌ایم. * وجود 3 ‌میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار مازاد بر نیاز خراسان رضوی رئیس اتحادیه مرغداران تخم‌گذار مشهد با اشاره به اینکه اکنون بیش از ٣‌ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار مازاد بر نیاز در این استان وجود دارد، بیان کرد: این تعداد مرغ تخم‌گذار باید هرچه سریع‌تر از چرخه تولید کنار گذاشته شوند زیرا انباشته شدن آنها، به لحاظ اقتصادی برای مرغداران و تولیدکنندگان خسارت‌بار است. محمد منتظمی عنوان کرد: تا هنگامی که انبارها از وجود مرغ تخم گذار انباشته باشد، نمی‌توان به کنترل نوسانات بازار پرداخت بنابراین باید با صادرات مرغ زمینه کاهش مرغ‌های دپو شده را فراهم کرد. عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: صنعت مرغدارى نقش به‌سزایی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی دارد و باید این صنعت بیش از بیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.  

* انباشتگی مرغ معلول چند علت اساسی است علی رضایی در زمینه انباشت مرغ و تولید مازاد آن اظهار کرد: تنها راهکار حل مشکل تولید مرغ مازاد و جلوگیری از دپوی آن صادرات است اما در واقع  انباشتگی مرغ معلول چند علت اساسی بوده و یکی از دلایل این امر ناشی از عدم برنامه ریزی لازم برای تولید است طوری که مرغداران بدون توجه به نیاز واقعی بازار به شکل سنتی اقدام به تولید مرغ می‌کنند و علت دوم مربوط به مسئله بی‌توجهی به صادرات است. وی با اشاره به اینکه نبود تشکل قوی برای اجرای تصمیمات این بخش نیز بر دامنه مشکلات صنعت مرغداری افزوده، گفت: متاسفانه مرغداران نمی توانند برای این صنعت تصمیم بگیرند و به نظر می‌رسد در چنین شرایطی دولت باید ضمن کاهش دخالت‌های مستقیم، زمینه فعالیت پررنگ تشکل‌ها را فراهم سازد. رضایی عنوان کرد: به هم خوردن توازن میان عرضه و تقاضا سبب شده تا مرغ‌های تولیدی روی دست مرغداران باقی بماند و از سویی دیگر صدور بی‌رویه مجوز برای تولید مرغ آن هم در شرایطی که صادرات این محصول به خاطر قیمت بالا کار دشواری است، بر مشکلات این صنعت افزوده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در کشور ایران به دلیل هزینه سوخت و نهاده‌های دامی از نرخ سایر کشورها بالاتر است و این مسئله سبب شده تا در زمینه صادرات این محصول موفقیت چندانی را کسب نکنیم. ................................. گزارش: مرضیه صاحبی ................................. انتهای پیام/70005/صا40

93/08/18 - 11:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن