تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804242927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود وضعيت دريافتي کارکنان در اولويت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۲۱ق.ظ)
معاون توسعه مديريت و منابع سازمان انتقال خون: بهبود وضعيت دريافتي کارکنان در اولويت است نابرابري حقوق و مزاياي دريافتي کارکنان سازمان انتقال خون با ديگر بخش هاي وابسته به وزارت بهداشت از يک سو و هزينه هاي سرسام آور خدمات نويني که به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي گيرد از سوي ديگر اين سازمان را با چالش هاي فراواني روبه رو کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کاظمي معاون توسعه مديريت و منابع سازمان انتقال خون با بيان اين مطلب گقت: گرچه طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي، سازمان اختيار دارد که از محل درآمدها، کسري دريافتي کارکنان را جبران کند اما با رايگان بودن خدمات و فرآيندهاي فني و نوين اين سازمان چنين چيزي تا کنون عملاً امکان پذير نبوده است.
وي افزود: حقوق و مزاياي کارکنان سازمان انتقال خون تاحد زيادي با ديگر زير مجموعه هاي وزارت بهداشت تفاوت دارد و يکي از دلايل مهم آن را هيات امنايي بودن دانشگاهها و نبود اين وضعيت در انتقال خون دانسته اند.
کاظمي؛ در اين خصوص مي گويد: براي تغيير وضعيت سازمان انتقال خون به هيات امنايي بايد اساسنامه تغيير کند و براي اينکه قانون مرتبط با آن تغيير کند فعاليت بلند مدت مورد نياز است و اين موضوع بايد در صحن علني مجلس با راي اکثريت به تصويب برسد.
وي مي افزايد: با توجه به اينکه هدف اصلي ما تأمين منافعي براي همکاران سازمان است، مجوزها و قوانين ديگري را که در اين رابطه موجود است و با پي گيري در کوتاه مدت حاصل مي شود، در دستور کار خود قرار داده ايم و منتظر هيات امنايي شدن سازمان نمي مانيم.
وي با اشاره به مصوبه هاي مجلس در خصوص انتقال خون و چند دستگاه ديگر گفت: با اجرايي شدن اين مصوبات کارکنان از افزايش حقوق برخوردار مي شوند و از مزاياي بيشتري بهره مند خواهند شد.
وي با اشاره به تامين فوق العاده خاص براي کارکنان گفت: با توجه به محدوديت منابع درآمدي سازمان تا کنون امکان اجراي کامل فوق العاده خاص نبوده است اما با اقداماتي که انجام داده ايم، مي توانيم در آمد زايي را به زودي محقق کنيم.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان از آماده سازي مقدماتي تعرفه ها با همکاري معاونت درمان وزارت بهداشت و همکاري با شرکت هاي بيمه اي خبر داد و افزود: جلساتي در مجلس شوراي اسلامي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شده و کليات موضوع مورد توافق قرار گرفته و بايد وارد جزييات شويم.وي ابراز اميدواري کرد که حمايت بيمه از فرآيندهاي انتقال خون به زودي محقق شود.
بهادر کاظمي با اشاره به طرح موضوع اقتصاد انتقال خون و حمايت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از اين موضوع گفت: مقرر شده بابت خدمات سازمان انتقال خون در حوزه فرآورده هاي خوني، در بيمارستانهاي دولتي از محل طرح تحول سلامت و در بيمارستانهاي خصوصي از طريق بيمه ها هزينه ها دريافت شود.
وي افزود: مقدمات اين کار انجام شده و دستور العمل ها تهيه و با تصويب در ستاد تحول سلامت وزارت بهداشت به مرحله عملياتي خواهد رسيد و بخشي از خدمات و فرآيندهاي انتقال خون از اين بستر دريافت مي شود.کاظمي با اشاره به تجهيز و روز آمد سازي آزمايشگاه هاي تشخيص طبي، درآمد آن را به عنوان بخشي ازمنابع تامين «فوق العاده خاص» براي کارمندان دانست.
وي دريافت هزينه هاي مرتبط با ارسال پلاسما به خارج از کشور از شرکت هاي واسطه را يکي ديگر از منابع درآمدي دانست و افزود: اقداماتي که در اين راستا انجام شده به زودي منجر به افزايش حقوق کارکنان خواهد شد.
معاون توسعه مديريت و منابع به قرار گرفتن فوق العاده شغل و اعمال 35 درصد فوق العاده جذب در حکم کارکنان اشاره کرد و افزود: اين مورد با کمک معاونت نظارت راهبردي در بودجه ستاد سازمان پيش بيني شده و از طريق ستاد به استانها پرداخت مي شود.
وي در مورد سوال برخي از همکاران ستادي و استاني که چه نسبتي بين پرداخت بودجه استانها از سوي ستاد وجود دارد و روال مابين ستاد و استان ها چگونه است، گفت: سازمان انتقال خون بخشي از فعاليت هايش را متمرکز انجام مي دهد و بخشي از هزينه ها را ستاد و بخشي را نيز استانها با هماهنگي با استانداري تأمين مي کنند.
کاظمي افزود: ستاد مرکزي بخش عمده مواد مصرفي و تجهيزات مربوط به توليد فرآورده ها را به صورت متمرکز تامين مي کند و در اختيار استانها قرار مي دهد. همچنين بخشي از بودجه پرسنلي نيز در اختيار ستاد مرکزي سازمان است که از محل منابع درآمدي تأمين مي شود. غير از اينها، استانها بايد بودجه خود را با رايزني با استانداري ها تقويت کنند.
وي افزود: از محل درآمدهاي سازمان دريافتي هاي ستاد و صف را تأمين مي کنيم. استانهايي که فعالتر باشند مي توانند پايه بودجه اي بهتري به دست آورند. برخي از استانها نيز اعتبارات بيشتر از حد متوسط دارند.وي افزود: مديران استاني را ملزم کرده ايم که براي تقويت بودجه هاي استاني تلاش کنند. بخشي از پرداختي هاي ستاد به استان نيز معطوف به کارايي استان شده است. چه به صورت فردي و چه به صورت سازماني پاداش براي پزشکان بر مبناي عملکرد در بخش اهدا کننده خواهد بود
وي تصريح کرد: پاداش کل کارکنان نيز براساس شاخص هايي که معاونت هاي فني وتضمين کيفيت و توسعه مديريت و منابع تعيين کرده اند، پرداخت خواهد شد. پرداخت ها براساس عملکرد و کارايي استا ها تعيين مي شود. اين کار باعث ايجاد انگيزه در کل کارکنان مي شود که اگر کار بهتري ارائه دهند، دريافتي بيشتري خواهند داشت.
وي در مورد اهميت کادر اداري و واحدهاي غير فني گفت: فعاليت هاي انتقال خون مثل يک زنجيره به هم وابسته است. اگر کارهاي يک بخش مختل باشد، بخش فني هم فعاليت هايش مختل مي شود.
وي افزود: ارائه خدمات رايگان انتقال خون بايد اصلاح شود. خدمات نوين و فرآيندهاي جديد انتقال خون نيز هزينه هاي زيادي به سازمان تحميل مي کند که از هيچ طريقي به انتقال خون باز نمي گردد.صرفه جويي و مصرف بهينه خون و فرآورده هاي آن بايد به صورت يک فرهنگ در بيايد و بيمه ها بايد خدمات انتقال خون را نيز پوشش دهند.
وي ادامه داد: تا وقتي اين خدمات کاملا رايگان در اختيار بيمارستان ها قرار بگيرد، هدر رفت خون و فرآورده ها کنترل نمي شود و اقتصاد انتقال خون راهي است براي کنترل مصرف بي رويه خون و فرآورده هاي آن.
کاظمي با اشاره به اهميت برقراري هموويژيلانس در بيمارستان ها گفت: اقتصاد خون و پايش سلامت خون دو امر مرتبط به هم است و منافع آن براي حوزه سلامت و افزايش درآمدهاي سازمان انتقال خون در بهبود وضع معيشتي کارکنان ديده مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن