تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منصوريان: مي‌خواهم مربي، لژيونر بزرگ شوم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: منصوريان: مي‌خواهم مربي، لژيونر بزرگ شوم
عليرضا منصوريان پس از حضور تيمش در رده چهارم جدول قول مساعد باشگاه نفت براي پرداخت 50 % مطالبات بازيکنان خبر داد.

سرمربی نفت تهران در گفتگوی اختصاصی با "ورزش سه"، پس از حضور تیمش در رده چهارم جدول از تمرینات و برنامه های ویژه این تیم صحبت کرد.

برنامه روزانه

من خیلی با بچه های نفت کار می کنم. روزانه 7،8 صبح بیدار می شوم. تا نه صبح کارهایم را جمع و جور می کنم و تا دو ساعت قبل از تمرین، کارهای مربوط به مانیتورینگ تیم را چک می کنم. می ببینم که از لحاظ دوندگی و مسایل فنی بازیکنانم را مورد ارزیابی قرار می دهم. تا جلسه فنی گروهی به جمع بندی برسیم. در کل من روزی 7، 8 ساعت برای تیمم زمان می گذارم.

آنالیز تک به تک بازیکنان

بعد از هر بازی میزان دوندگی ومالکیت و ضربه زدن به توپ را مورد ارزیابی قرار می دهم. چون اکثرا بازیکنان تعداد ضرباتی که به توپ می زنند، حتی میزان چربی که در هر بازی از دست می دهند در سیستم مانیتورینگ باشگاه موجود است.پس از آن می رسیم به اساسی ترین کار که مربوط به گروه آنالیز می شود. آنالیز تک تک بچه ها را در می آوریم و با بازی هفته گذشته او مقایسه می کنیم که چقدر پیشرفت کرده یا بالعکس!

جلسه برای تنبل ها

به طور مثال میانگین دوندگی بازیکنان ما در تمرین ما 5/6 تا 7 کیلومتر بوده . پس 5 بازیکن را به صورت رندوم انتخاب می کنیم مثلا اگر دوندگی او کمتر از این میزان باشد. به فیلم ضبط شده تمرینات رجوع می کنیم، اگر تمرینات ما ایراد داشت، آن را تغییر می دهیم و در صورتی که تنبلی از بازیکن باشد. به صورت خصوصی او را صدا می کنیم و ایرادش را به او می گوییم. چون فوتبالیستها دوست ندارند که در جمع به آنها انتقاد کنی. خدا را شکر آنها هم جوان هستند و حرف گوش می کنند.

هماهنگی میان اعضای تیم

یکی از نکات بارز نفت این است که کادر فنی ، با آنالیزورها ماساژور و کادر پزشکی رابطه تنگاتنگی داریم. اگر بخواهم از همکاری خودمان برای شما بگویم ممکن است مثلا یک بازیکن از نگاه ما دور بماند، اما کادرپزشکی می آید اشاره می کند که فلان بازیکن به لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی نیست و ما هم در تمرینات فشار روی او را برای مدتی کاهش می دهیم.

شاهرودی نفت

در زمانی که من فوتبالیست بودم بارها اتفاق می افتاد برای اینکه می خواستم پیشرفت کنم و بتوانم موفق شوم. بعد از تمرین می ایستادم و تمرین اختصاصی می کردم تا فوتبالیست دو پایی باشم. در نفت همانکار را در فشردگی تمرینات گنجاندم. بازیکنان ما هفته ای دو بار به صورت تخصصی تمرین می کنند به این شکل که بازیکنان چپ پا باید با پای راست ضربه بزنند و بازیکنان راست پا با پای چپ. این در تیم ما، اجبار هست. در همین رابطه بیشتر از راست پا ها نتیجه گرفتیم. رضا علی یاری که چپ پای ما است و من به او می گویم رضاشاهرودی، در دیدار با مسجد سلیمان موفق شد با پای راست گل بزند.

کار با قطبی و کی روش

من 5 تا آنالیزور در تیمم دارم که همه آنها تحصیلات دانشگاهی دارند و مدرک مربیگری Eو Dرادارند. آنها باید بتوانند آنالیز دستی و کامپیوتری را بلد باشند.خود من زمانی که با افشین قطبی و کارلوس کی روش کارم را شروع کردم. از آنها آنالیز دستی و طراحی تمرین را یاد گرفتم که به من برای پیشرفتم کمک شد. من هم می خواهم همین فرصت را به جوانهایی بدهم که علاقمند به فوتبال بودند، اما به هر دلیلی در آن موفق نشدند.26 ،30،32 سالشان هست و خوب کار می کنند. در ابتدا برای آنها در نظر می گیرم تا در استادیوم به صورت حضوری بازی حریفان را آنالیز کنند و بعد بیارند پیش من .اگر هم خودشان اینکار را نکنند من متوجه می شوم. چون به عقیده من پایه مربیگری 4 اصل است. شناسایی فوتبالیست، طراحی تمرین و کوچینگ و آنالیز هست. باید افکار علمی و به روز وارد فوتبال شود. من هم از آنها تا جایی که بتوانم حمایت می کنم.

مربی لژیونر بزرگ می شوم

من یک هدف بلند مدت دارم که کمتر مربی خوب ایرانی به آن رسیده است. آن هم این است که در سطح بالای فوتبال بعنوان لژیونر در یک تیم بزرگ مربیگری کنم. اولین چیزی هم که در کلاس های مربیگری در ایران و خارج یاد گرفتم این بود که وقتی صبح بلند می شوم باید بدانم که از همه عقب تر هستم. چون مربیانی هستند که شب بیدارماندند و بیشتر از من کار کردند و من هنوز ضعیف تر از آنها هستم.

10 ملی پوش نفت!

من مثل بعضی از مربی ها نیستم که بگویم آخ اگر ملی پوشانم زیاد باشند، به تیمم ضربه می خورد. از ابتدا هم گفتم که دعوت شدن بازیکنان نفت به تیم ملی برایم افتخار هست و آرزو دارم به جای 3نفر، 10 بازیکن نفر به تیم ملی دعوت شوند. امیدوارم تا قبل از جام ملتها 4 در اردوهای تیم ملی 4، 5 بازیکن دیگرهم از نفت دعوت شوند. اگر این اتفاق بیفتد واقعا خوشحال می شوم که جوان هایی که من با آنها کار می کنند نتیجه گرفته اند.

پرداخت حقوق بازیکنان

منصوریان درجواب به این سوال که آیا باشگاه نفت برای مطالبات بازیکنان فکری کرده است یانه ؟ جواب داد که مسئولین باشگاه به ما قول مساعد داده اند که تا هفته دیگر 40% از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند. من هم برنامه های نفت تا پایان لیگ، جام حذفی و در رقابتهای آسیایی را هم تا آخر هفته آینده به باشگاه می دهم. تا برنامه ریزی های لازم جهت بازی دوستانه و جذب بازیکن صورت گیرد.


نفت تهرانعليرضا منصوريان (سرمربي)



ديدگاه کاربران


?? دقيقه قبل اشتراک گذاري


نام شما:
پست الکترونيک:
ديدگاه شما:
ثبت ديدگاه شما




1393/08/18 09:00  تعداد بازدید: 8,239





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن