تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803517612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش همکاري‌هاي ايران و آذربايجان در حوزه گردشگري و توسعه روابط فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۹:۴ق.ظ)
افزايش همکاري‌هاي ايران و آذربايجان در حوزه گردشگري و توسعه روابط فرهنگي در ديدار محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان با ابوالفضل قرايوف وزير فرهنگ و گردشگري کشور آذربايجان در باکو، دو طرف بر افزايش همکاري ها در زمينه گردشگري و توسعه روابط فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و آذربايجان تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود واعظي رئيس ايراني کميسيون مشترک ايران - آذربايجان در ادامه سفر خود به باکو به منظور فراهم کردن مقدمات سفر دکتر روحاني رئيس جمهور ايران به آذربايجان در ملاقات با ابوالفضل قرايف وزير فرهنگ و گردشگري اين کشور، به ديدارهاي روساي جمهور دو کشور در يک سال اخير و سفر موثر رئيس جمهور آذربايجان به تهران اشاره کرد و گفت: مناسبات دو کشور در حوزه هاي مختلف روند رو به رشدي داشته و با سفر پر اهميت رئيس جمهوري ايران به جمهوري آذربايجان فصل جديدي در روابط بين دو کشور ايجاد مي شود.
محمود واعظي توسعه روابط فرهنگي ميان ايران و آذربايجان را از اولويت هاي سفر رئيس جمهور به باکو و لازمه توسعه روابط در زمينه هاي اقتصادي و سياسي برشمرد.
وزير ارتباطات در ادامه با اشاره به ظرفيت ها و توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه گردشگري، آمادگي ايران براي همکاري در اين زمينه را اعلام کرد و از ايجاد تسهيلات براي گردشگران آذري خبر داد.
وي با ابراز خرسندي از برقراري خط پرواز مستقيم باکو – مشهد مقدس و بالعکس، نقش اين امکانات را در گسترش مناسبات فرهنگي بين دو کشور مهم و موثر خواند و ابراز اميدواري کرد با توجه به ظرفيت هاي موجود در جمهوري اسلامي ايران، خط پروازهاي مستقيم به ساير شهرهاي ايران اسلامي نيز برقرار شود.
برگزاري هفته فرهنگي دو کشور در تهران و باکو و ساير شهرهاي دو کشور، از ديگر موضوعات مورد مذاکره دو طرف بود که در اوايل سال 2015 ميلادي عملياتي خواهد شد.
واعظي با قدرداني از ايجاد تسهيلات صدور رواديد براي اتباع ايراني جهت سفر به جمهوري خودمختار نخجوان بعد از توافقات کميسيون مشترک اقتصادي ايران- آذربايجان در سال جاري، خواستار گسترش آن به ساير مبادي ورودي زميني و هوايي دو کشور موجود شد که با استقبال طرف آذري از اين پيشنهاد، مقرر شد اين مساله به صورت گام به گام پيگيري و در آينده نزديک ويزاي توريستي براي اتباع ايراني صادر شود.
همچنين در اين ديدار وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان به پيوندهاي ناگسستني مردم دو کشور و روابط خوب في مابين اشاره کرد و گفت: اشتراکات فرهنگي پشتوانه محکمي براي توسعه مناسبات سياسي و اقتصادي است.
ابوالفضل قرايف با اشاره به اهميت سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به باکو، گفت: اين سفر تاثير بسيار خوبي در گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.
وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان به ضرورت ارتباط محکم نمايندگان دو کشور در نهادهاي بين المللي براي ثبت آثار تاريخي و فرهنگي مشترک بين دو ملت اشاره کرد و گفت: پيشنهاد مي کنيم دو کشور نسبت به ثبت پل تاريخي فرهنگي خداآفرين که نماد پيوند دو ملت در طول تاريخ بوده است در سازمان فرهنگي يونسکو اقدام لازم را انجام دهند.
قرايف از لغو يکطرفه رواديد از طرف جمهوري اسلامي ايران تشکر کرد و گفت: تلاش مي کنيم ما نيز تسهيلات بيشتري براي شهروندان ايراني در سفر به جمهوري آذربايجان فراهم کنيم.
وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان به برگزاري موفقيت آميز هفته فرهنگي کشورمان در جمهوري آذربايجان نيز اشاره و از برگزاري هفته فرهنگي کشورش در سه شهر ايران در آينده نزديک خبر داد.
قرايف از برقراي خط پرواز مستقيم باکو– مشهد ابراز خرسندي کرد و آنرا گامي مهم در توسعه مناسبات فرهنگي دو کشورخواند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن