تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805278918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا به دنبال موج‌سواري در پيروزي‌هاي عراق


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا به دنبال موج‌سواري در پيروزي‌هاي عراق
باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا جمعه شب دستور اعزام 1500 نيروي امريكايي به عراق را صادر كرد، دستوري كه با فاصله كوتاهي بعد از آزاد‌سازي منطقه استراتژيك جرف الصخر به دست ارتش عراق البته با مشاركت مؤثر ايران صادر شد.


باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا جمعه شب دستور اعزام 1500 نيروي امريكايي به عراق را صادر كرد، دستوري كه با فاصله كوتاهي بعد از آزاد‌سازي منطقه استراتژيك جرف الصخر به دست ارتش عراق البته با مشاركت مؤثر ايران صادر شد.

مقام‌هاي امريكايي تا همين چند هفته پيش مي‌گفتند كه براي نابودي داعش 30 سال وقت لازم است ولي حالا با پيشروي‌هاي ارتش و نيروهاي مردمي عراق، تمايل بيشتري براي مشاركت در پيروزي‌هاي عراقي‌ها از خود نشان مي‌دهند. پنج‌شنبه شب هم فاش شد كه اوباما براي رهبر انقلاب نامه نوشته و از مزاياي همكاري مقابل داعش سخن گفته است.

به گزارش جوان، پيشروي‌هاي ارتش عراق در مقابل تروريست‌ها كه در هفته‌هاي اخير به آزادسازي برخي شهرهاي استراتژيك در اين كشور منجر شد، سبب شده تا مقامات امريكايي نيز براي سهيم شدن در اين پيروزي‌ها راهكار جديدي بينديشند. ارتش عراق در يك ماه گذشته با آغاز عمليات گسترده ضدتروريستي و با كمك قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس ايران شهر استراتژيك جرف الصخر در استان بابل را از وجود تروريست‌هاي داعش پاكسازي و ضربه سنگيني به داعش وارد كرد، اكنون نيز به كمك نيروهاي مردمي پس از ماه‌ها جنگ با داعش در شهر بيجي توانست پالايشگاه بيجي، بزرگترين پالايشگاه عراق را كه تحت كنترل تروريست‌ها بود بازپس گيرد.

به گزارش شبكه خبري سومريه‌ نيوز، روز شنبه يك منبع امنيتي در استان صلاح‌الدين اعلام كرد: نيروهاي ارتش عراق توانسته‌اند پالايشگاه بيجي واقع در شمال تكريت را كاملاً تحت كنترل خود درآورند. پيشتر نيز يك منبع امنيتي در پليس استان صلاح‌الدين اعلام كرده بود كه نيروهاي امنيتي عراق توانسته‌اند پرچم اين كشور را در ساختمان جديد فرمانداري بيجي در شمال تكريت به اهتزاز درآورند. يك افسر عالي‌رتبه در فرماندهي عمليات استان صلاح الدين گفت: «نيروهاي ما تمامي مناطق واقع در جنوب، شرق و غرب بيجي را تحت كنترل خود درآورده و نيروهاي عراقي بيش از 70 درصد شهر بيجي را تحت كنترل دارند.»همچنين نيروهاي ارتش عراق با كمك نيروهاي مردمي ۱۶ روستا را در نزديكي شهر «هيت» در غرب الانبار از گروه تروريستي داعش بازپس گرفتند. شوراي استان الانبار اعلام كرد كه عناصر داعش به داخل شهر هيت عقب نشيني كردند.

 تلويزيون عراق نيز اعلام كرد كه در حملات هوايي روز شنبه ارتش به داعش، 110 نفر از تروريست‌هاي داعش كشته شدند. به گزارش فارس، اين حمله در شرايطي انجام شد كه داعشي‌ها با چهار حمله انتحاري به نيروهاي ارتش در پالايشگاه بيجي 9 نظامي عراقي را كشته و 25 تن ديگر را زخمي كردند.  پيشروي‌هاي ارتش در شهرهاي مختلف عراق سبب شده تا نيروهاي مردمي نيز براي مقابله با تروريست‌ها به كمك ارتش بشتابند.

امريكا به دنبال سهيم شدن در پيروزي‌ها
تداوم اين پيروزي‌ها، برخي مدعيان مبارزه با تروريسم را به مشاركت در اين پيروزي‌ها واداشته است. از اين رو، امريكايي‌ها براي اينكه از قافله سهيم شدن در اين پيروزي‌ها عقب نمانند و نقش نيروهاي امريكايي را در پيروزي مقابل داعش مؤثر جلوه دهند اقداماتي را در دستور كار قرار داده‌اند.   باراك اوباما بار ديگر دستور اعزام 1500 نيروي نظامي ديگر به عراق را صادر كرد. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، مقامات امريكايي اعلام كرده‌اند كه اين پرسنل نظامي با هدف آموزش و ارائه مشاوره به نيروهاي عراقي در مبارزه با گروه تروريستي داعش به عراق اعزام مي‌شوند. پيشتر نيز 1400 نيروي ويژه و مشاور نظامي امريكا براي كمك و آموزش به ارتش عراق به اين كشور اعزام شده بودند. وزارت خارجه امريكا گزارش داد، اوباما به چاك هاگل وزير دفاع امريكا دستور داده تا 1500 پرسنل نظامي ديگر در ماه‌هاي آتي به عراق اعزام كند. پيش از اين هاگل درخواست خود را در اين زمينه به رئيس‌جمهور امريكا ارائه كرده بود. اين درحالي است كه اوباما بارها اعلام كرده بود كه حاضر نيست نيروي زميني به عراق بفرستد.

سهيم شدن امريكا در پيروزي‌هاي ارتش درحالي است كه نيروهاي امريكايي به طور مستقيم با تروريست‌ها مبارزه نمي‌كنند و صحنه گردانان اصلي نبرد، ارتش و نيروهاي مردمي عراق هستند كه جان خود را به خطر انداخته و در مقابل تروريست‌هايي صف آرايي مي‌كنند كه غرب و حاميان منطقه‌اي آن مؤسس آنها بودند.  امريكا هفته‌هاست كه با بمباران هوايي مواضع داعش در عراق و سوريه در قالب ائتلاف ضد داعش با گروه تروريستي داعش وارد مبارزه شده، اما حملات هوايي امريكا و متحدانش تاكنون نتوانسته جلوي پيشروي‌هاي داعش در برخي از بخش‌هاي عراق را بگيرد و بيش از تروريست‌ها به غير نظاميان صدمه زده است.

مقامات امريكايي تا چندي پيش معتقد بودند كه نابودي داعش سال‌ها زمان مي‌برد ولي ارتش عراق در يك ماه گذشته و با عمليات گسترده عليه تروريست‌ها نشان داد كه پيروزي بر تروريسم امكان پذير است. مقامات امريكايي براي اينكه نشان دهند در مبارزه با تروريست‌ها نقش فعالي دارند همواره با هياهوي زياد موفقيت حملات نيروهاي ائتلاف عليه داعش را در بوق و كرنا كرده و نقش مؤثر خود را اعلام داشته‌اند. به همين خاطر، پس از دستور اعزام نيروهاي امريكايي به عراق، حملات جنگنده‌هاي امريكايي عليه داعش در عراق شدت گرفته و در موصل 50 داعشي به هلاكت رسيدند.

 به گزارش خبرگزاري آناتولي، جنگنده‌هاي ائتلاف ضد داعش به رهبري امريكا روز شنبه مواضع داعش را چندين بار در مناطق مختلف موصل بمباران كردند. يك منبع امنيتي عراقي گفت كه جنگنده‌هاي ائتلاف پايگاه نظامي «الغزلاني» را كه داعش از آن به عنوان مركز آموزشي خود استفاده مي‌كند بمباران كردند. اين منبع افزود كه در اين بمباران بيش از 50 عضو داعش كشته و زخمي شدند. همچنين يك منبع امنيتي در استان كركوك اعلام كرد كه 13 تن از تروريست‌هاي داعش در حملات جنگنده‌هاي ائتلاف در جنوب غرب استان كركوك به هلاكت رسيدند. اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، گفت: «در اين حملات خودروها و تجهيزات داعشي‌ها نيز منهدم شد.»همزماني اين حملات با پيشروي‌هاي ارتش عراق، از برنامه‌ريزي پنهان امريكا در شريك شدن در نبرد با تروريست‌هاي داعش حكايت دارد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن