تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813198335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علائم میگرن را بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: علائم میگرن را بشناسید
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان توحید سنندج معتقد است: پیک سنی شیوع میگرن بین 30 تا 40 سالگی است.
به گزارش نامه نیوز، دکتر مهسا شجاعی اظهار کرد: پس از سن 40 سالگی، شدت و تعداد عود سردردهای میگرنی معمولا کاهش می‌یابد. سردرد میگرنی به صورت سردرد یک طرفه با شدت متوسط و ماهیت ضرباندار است که با فعالیت بدنی شدید تظاهر می‌یابد.


وی با بیان اینکه شدت، تعدد و خصوصیات سردردها در افراد مختلف متفاوت است، اظهار کرد: مدت زمان این سردرد چهار تا 72 ساعت است و معمولا با خوابیدن فروکش می‌کند. تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا از علایم شایع این بیماری است. بعضی از بیماران مبتلا به میگرن ترجیح می‌دهند در محلی ساکت و تاریک بخوابند.

شجاعی افزود: برای تشخیص سردردهای میگرنی نیاز به معاینه نورولوژیکی دارد. در فردی که با علائم مشخص مراجعه می‌کند نیاز به تصویربرداری از مغز نیست.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: تغییرات هورمونی، استرس، سیگار، مشروبات الکلی، کم خوابی یا افزایش خواب، تماس با نورهای روشن یا فلورسانت، بعضی داروها مانند داروهای پیشگیری از بارداری و بوهای قوی مانند عطرها و بنزین، تغییرات آب و هوایی، ضربه به سر و روزه داری از عوامل زمینه ساز شروع سردردهای میگرنی است.

وی بیان کرد: کافئین، شکلات، غذاهای حاوی تیرامین (پنیر مانده) سوسیس، کالباس، غذاهای کنسرو شده و آماده، بادام زمینی، سویا، ترشی، سرکه و بعضی میوه‌ها (مرکبات و موز) از جمله مواد غذایی هستند که مصرف آنها در بیماران مبتلا به میگرن توصیه نمی‌شود و باعث شروع سردردهای میگرنی می‌شود.

شجاعی با اشاره به اینکه درمان میگرن شامل درمان‌های غیردارویی و دارویی است، افزود: درمان غیردارویی شامل اجتناب از بروز عوامل زمینه ساز و درمان دارویی شامل درمان در مرحله حاد برحسب شدت سردرد و پاسخ بیمار به داروها و نیز درمان پیشگیرانه برای کاهش فرکانس و شدت حملات میگرنی و بهبود کیفیت زندگی است.

وی تصریح کرد: استفاده از مسکن‌ها بویژه مسکن‌های ترکیبی بیش از دو عدد در هفته ممکن است منجر به افزایش سردردها شود.


منبع: عصر ایران


۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن