تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴انفجار بزرگ در بیجی/ پالایشگاه بیجی در کنترل ارتش/تشکیل یگان مردمی مسیحیان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۴انفجار بزرگ در بیجی/ پالایشگاه بیجی در کنترل ارتش/تشکیل یگان مردمی مسیحیان


تروریست های تکفیری با منفجر کردن چهار خودرو بمبگذاری شده قصد ورود به پالایشگاه بیجی را داشتند که در این راه ناکام ماندند/ کنترل کامل پالایشگاه نفتی بیجی در اختیار نیروهای عراقی است/ مسیحیان همچون دیگر مردم عراق، یگان مردمی مبارزه با داعش تشکیل دادند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تروریست های تکفیری با منفجر کردن چهار خودرو بمبگذاری شده، قصد ورود به پالایشگاه بیجی را داشتند که در این راه ناکام ماندند. دست کم 9 سرباز ارتش عراق بر اثر انفجار چهار خودرو بمبگذاری شده از سوی تروریست های تکفیری کشته شدند، تروریست های داعش از طریق منفجر کردن این خودروها درصدد ورود به پالایشگاه بیجی بودند که در این راه شکست خوردند.
پالایشگاه نفت بیجی عراق
بر اثر انفجار این چهار خودرو بمبگذاری شده، 25 نفر دیگر زخمی شدند. کنترل کامل پالایشگاه/هلاکت 80 داعشی نیروهای امنیتی عراق  پس از پاکسازی کامل  شهر بیجی در شمال تکریت، پرچم عراق را بر فراز ساختمان فرمانداری  این شهر برافراشتند. کنترل کامل پالایشگاه نفتی بیجی  در اختیار نیروهای عراقی است.
ارتش عراق
پلیس استان الانبار از کشته شدن شصت تروریست داعش در غرب شهر الرمادی مرکز این استان خبر داد . فرماندهی عملیات صلاح الدین عراق اعلام کرد در حملات ارتش درمنطقه بیجی بیش از 80 تروریست داعش  به هلاکت رسیدند.
بیجی عراق
بیش از سیزده دستگاه تانکر حامل مشتقات نفتی متعلق به داعش در حملات هوایی در منطقه بیجی منهدم شد . 1500 نیروی نظامی جدید آمریکا در خاک عراق در ادامه دخالت های آمریکا در امورداخلی عراق ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون از صدور مجوز رئیس جمهور این کشور برای اعزام 1500 نیروی نظامی به عراق خبر داد. جان کری مدعی شد،  این نظامیان برای مبارزه با داعش عازم عراق می شوند و قرار است در زمینه آموزشی نیز به ارتش عراق کمک کنند. این در حالی است که ابراهیم جعفری، وزیرامورخارجه عراق روز پنج شنبه اعلام کرده بود: بغداد مخالف هرگونه حضور نظامی خارجی در خاک خود برای نبرد با گروه تروریستی داعش است. جعفری تأکید کرد: « فقط مردم  عراق در خاک عراق نبرد خواهند کرد.» یگان های دفاع مردمی مسیحیان در عراق مسیحی های عراق هم برای دفاع از کشور شان درمقابل داعش به میدان آمده اند. مسیحیان عراق همگام با سایر اقوام این کشور، با هدف دفاع از مناطق شان در مقابل گروه تروریستی داعش، یگان های دفاع مردمی تشکیل دادند .
ارتش عراق
صدها تن از مسیحی های عراق، با هدف آزاد سازی مناطق خود از دست گروه داعش در استان نینوا، یگان های دفاع مردمی همانند سایر یگان های مردمی تشکیل شده در عراق، تشکیل داده اند. مسیحیان می گویند، پیروزی یگان های مردمی در مناطق «آمرلی»، «بیجی» و «جرف الصخر» آنها را تشویق کرده که یگان های مشابه برای نجات مناطق خود  از دست داعش تشکیل دهند. میلاد حمید، یکی از آوارگان  مسیحی عراق گفت: ما نمی خواهیم مهاجرت کنیم. می خواهیم همین جا باقی بمانیم. و برای دفاع از وطنمان حاضریم جانمان را هم فدا کنیم. مارتن یوحنا یکی دیگر از مسیحیان گفت: ما برای اینکه بتونیم از سرزمین هایمان دفاع کنیم، خواهان کمک های لجستیکی و نظامی هستیم تا یگان های ویژه تشکیل دهیم. نبیل الیاس، دیگر آواره مسیحی گفت: اگه ما دفاع نکنیم، چه کسی قرار است دفاع کند؟آیا آمریکا از ما دفاع می کند؟! خیر ما خودمان باید از مناطق مان دفاع کنیم. بر اثر اشغال مناطق مسیحیان بویژه در استان نینوا، صدها هزار مسیحی آواره، منتظر بازگشت به این مناطق هستند. علاوه بر این، مسیحیان عراق، یگان های کوچک دیگری برای پیوستن به ارتش این کشور و نیروهای های مردمی مبارز علیه داعش، جهت حمایت مسیحیان «موصل» تشکیل داده اند.
دانلود   نسل کشی داعش در الانبار مقامات عراقی هشدار می دهند اقدام داعش در کشتار غیرنظامیان قبایل سنی الانبار نسل کشی است. پس از آنکه تروریستهای داعش شمار زیادی از اعضای قبایل سنی را در استان الانبار عراق قتل عام کردند، این قبایل بیش از پیش مصمم شده اند برای نبرد علیه داعش بسیج شوند.  اخیرا تکفیریها چهل و شش عضو یکی از این قبایل را به نام البنمر ربودند.  پیش از آن نیز بیش از سیصد و شصت نفر دیگر از قبایل سنی را اعدام کرده بودند.  هم اکنون قبایل سنی که علیه داعش متحد شده اند در این استان با این گروهک تکفیری می جنگند. سلامت الخواجه، عضو کمیسیون عالی حقوق بشر عراق گفت: قبیله البنمر به وحدت و همبستگی در عراق باور زیادی دارد، بنابراین با جان و دل علیه القاعده می جنگد. البته داعش نیز به علت وفاداری این قبیله به دولت عراق، آنها را به شدت هدف قرار می دهد.  آنها زنان و کودکان و جوانان این قبیله را هدف قرار دادند و عده زیادی از آنها را کشتند و بسیاری را نیز ربودند.  کاری که داعش انجام داده نوعی نسل کشی است. کامل امین، از مسئولان وزارت حقوق بشر عراق گفت: قبیله البنمر علیه داعش ایستادگی کرد و با آن جنگید به همین علت گروه تروریستی داعش مرتکب جنایت و قتل عام علیه این قبیله شد.  سیصد تا پانصد نفر از اعضای این قبیله شهید شدند. اکنون دولت تلاش می کند با اعزام نیروی کمکی و حملات هوایی علیه داعش از این قبیله حمایت کند. وزارت حقوق بشر عراق تلاش می کند با نشان دادن جنایات داعش به جهانیان به مردم این قبیله کمک کند.

لینک را کپی کنید


شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن