تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820558275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم تشخیص کرم iWorm توسط موتور آنتی ویروس XProtect اپل


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: کرم iWorm قادر است تا راهکارهای تشخیص بدافزار اپل را به راحتی دور بزند.




عدم تشخیص کرم iWorm توسط موتور آنتی ویروس XProtect اپل


 


 

کرم iWorm قادر است تا راهکارهای تشخیص بدافزار اپل را به راحتی دور بزند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، فناوری های امنیتی اپل برای Mac OS X هم چنان کرم iWorm را تشخیص نمی دهند. این کرم، بدافزاری است که اواخر ماه سپتامبر کشف شده است و هزاران کاربر مکینتاش را آلوده کرده است.
شرکت اپل یک به روز رسانی برای موتور آنتی ویروس XProtect خود منتشر کرد تا کرم iWorm را تشخیص دهد اما با این به روز رسانی آنتی ویروس XProtect تنها می تواند زمانیکه نصب کننده کرم iWorm راه اندازی می شود را تشخیص دهد.
Wardle، مدیر تحقیقات Synack اظهار داشت که شرکت اپل تنها یک امضاء را منتشر کرده است و مشکل را برطرف نکرده است. در صورتی که کاربران از آنتی ویروس های دیگر که امضای درست را دارند استفاده کنند به این کرم آلوده نخواهند شد.
کرم iWorm یک راه نفوذ مخفی است که می تواند اطلاعات رایانه ها را به سرقت ببرد و بنا به گزارشات شرکت امنیتی Dr. Web تاکنون بیش از ۱۸۰۰۰ رایانه را آلوده کرده است. این کرم از هیچ آسیب پذیری بر روی Mac OS X سوء استفاده نمی کند بلکه تنها کاربران را به گونه ای فریب می دهد تا آن ار بر روی رایانه خود نصب کنند.
Wardle گفت: متاسفانه این کرم قادر است تا راهکارهای تشخیص بدافزار اپل را به راحتی دور بزند. این کرم نشان می دهد که بدافزارها برای سیستم های OS X یک مشکل محسوب می شوند و اینگونه نیست که رایانه های میکنتاش از گزند آن ها در امان باشند.


مرجع : مرکز ماهر

تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن