تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803140217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام: نخستین تماس‌های ایران و آمریکا در ماه‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد بوده / برگزاری مذاکرات در عمان علامت خوبی برای رسیدن به توافق جامع است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زیباکلام: نخستین تماس‌های ایران و آمریکا در ماه‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد بوده / برگزاری مذاکرات در عمان علامت خوبی برای رسیدن به توافق جامع است
یک استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای در عمان گفت: برگزاری مذاکرات در پایتخت عمان علامت خوبی است و نشان می‌دهد مذاکرات 14 ماهه گذشته درباره مساله هسته‌ای به مراحل مثبت و سرنوشت‌ساز خود رسیده است.
به گزارش نامه نیوز، صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری نهمین دور مذاکرات هسته‌ای در عمان و با توجه به اینکه طی یک سال گذشته اعلام شده بود مذاکرات هسته ای صرفا در شهرهایی که مقر سازمان ملل در آن قرار دارد وین، ژنو، نیویورک انجام خواهد شد با بیان اینکه در مجموع برگزاری مذاکرات در عمان را علامت خوبی از رسیدن به توافق جامع نهایی می‌داند، اظهار کرد: توافق‌های مهم و خوبی صورت گرفته است، هرچند آنچه که باقی مانده بسیار پیچیده و سخت است و نمی‌توان گفت که کار تمام شده است اما توافق نهایی محتمل است.


وی گفت: ظاهرا نخستین تماس های مستقیم ایران و آمریکا در ماه‌های پایانی دولت احمدی نژاد در نیمه دوم سال 91 در عمان صورت گرفته است. البته این موضوع آن زمان به طور رسمی اعلام نشد، ولی برخی رسانه‌های آمریکایی به آن اشاره کردند.


این استاد دانشگاه افزود: پس از پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به رویکرد دولت در انجام مذاکرات مستقیم و شفاف با آمریکا در چارچوب موضوع هسته ای، دیگر نیازی به مذاکرات پنهانی نبود و این مذاکرات به طور عادی در بحث هسته‌ای تاکنون دنبال شده است.


زیباکلام در پاسخ به اینکه چرا با وجود مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا، عمان که همواره نقش میانجی گر و واسطه را در مسایل ایران و آمریکا ایفا کرده است میزبان مذاکرات هسته ای است؟ گفت: عمان به عنوان واسطه مورد قبول ما و آمریکایی‌ها است و بعد از انقلاب این کشور تنها کشوری بوده که اعتماد ما را در دوران‌های مختلف جلب کرده است. شاید برخی تضمین‌ها که دو طرف خواستار ارائه آن از یکدیگر هستند با توجه به بی اعتمادی که میان دو طرف وجود دارد را بتوان با وساطت کشور ثالث تامین کرد و عمان با توجه به اعتباری که میان دو کشور ایران و آمریکا دارد گزینه مهم و معتبری است.


این استاد دانشگاه با طرح این مثال که عمان مثل بنگاه معاملات ملکی است که خریدار و فروشنده را به هم نزدیک و می‌شناساند، اظهار کرد: عمان نقش همین بنگاه و واسطه را میان دو طرف دارد. به نظر می آید با وجود توافق احتمالی میان ایران و 1+5 اما برای امضای توافق و اجرای آن دو طرف اعتماد لازم را به یکدیگر ندارند.


وی در پاسخ به اینکه ممکن است با توجه به نقش عمان در پیگیری برخی خواست‌های آمریکا در گذشته از جمله آزادی شهروندان آمریکایی مثل روکسانا صابری، در این مذاکرات نیز چنین موضوعاتی مطرح شود گفت: امکان طرح برخی خواسته‌های کوچک‌تر آمریکا از جمله آزادی خبرنگار آمریکایی یا شهروندان دیگری که به اتهامات مختلف در ایران زندانی هستند، در مذاکرات عمان وجود دارد.


به گزارش ایسنا، مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات 18و19 آبان) در مسقط پایتخت عمان برگزار می شود. هم چنین قرار است 20 آبان مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 به سرپرستی کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در مسقط برگزار شود.


این برای اولین بار است که مذاکرات هسته ای در یکی از پایتخت های کشورهای حوزه خلیج فارس و خارج از مقرهای سازمان ملل برگزار می شود.




منبع: ایسنا


۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن