تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803144615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: پیشنهاد تغییر در تعطیلی مدارس |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: پیشنهاد تغییر در تعطیلی مدارس
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ - 08 November 2014


رضا فخرائی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

با توجه به رکود وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات آموزشی و پرورشی و همینطور مشکلات ترافیکی در فصول مسافرت و امنیت شهر ها , پیشنهاد می شود تا در کلیه مدارس کشور از مقطع ابتدائی تا پایان متوسطه , تعطیلات تابستانی از 3 ماه به 1/5 کاهش یافته و در عوض در پایان هر فصل, 2 هفته تعطیلی (بصورت سیال) اعلام شود. این طرح در بسیاری از مدارس اروپا و آمریکا اجرا می شود و دارای فوائد قابل توجهی است.

به این ترتیب ایام تحصیل و تعطیل به شرح زیر خواهد بود:

(شروع سال تحصیلی از 16 مرداد)

تعطیلات:

-       2 هفته آخر شهریور
-       2 هفته آخر آذر
-       2 هفته اول سال (نوروز)
-        6 هفته از اول تیر تا 15 مرداد

(مهم:  هرکدام از تعطیلات فوق , به فراخور حال , توسط مدیر هر مدرسه تا 30 روز می تواند عقب و یا جلو برود)
 
فوائد طرح :

دوره تعطیلات 3 ماهه تابستان , بعقیده بسیاری از متخصصین امور تربیتی نه تنها باعث استفاده نادرست و غیربهینه این دوره می شود بلکه بلحاظ آمادگی روحی جهت شروع سال تحصیلی جدید , دانش آموزان را با مشکل مواجه می سازد.

 با شروع دوره 9 ماهه مدارس , محصلین اغلب با نوعی افسردگی بخاطر دوره تحصیل طولانی مواجه می شوند. در حالیکه درج تعطیلی های 2 هفته ای در هر فصل , امید فراغت و سفر را در فضائی سالم و بدون شلوغی های رایج ایجاد می کند و این نیز باعث افزایش انرژی و شادابی بیشتری جهت ادامه بقیه ایام تحصیل خواهد شد.

در عین حال در این دوران 2 هفته ای می توان دوره های آموزشی جهت ارتقائ سطح علمی معلمین و دبیران برگزار کرد. ( این دوران تحت نام در کشور های مختلف ) TLT:  Teacher Learning Time  برگزار می شود .
 
 معیشت و درآمد بهتر ساکنین مناطق توریستی : با این شیوه درآمد  ساکنین  مناطق توریستی (که بسیاری از آنها از قشر محروم هستند) تنها منحصر به 3 ماه تابستان و 13 روز عید نمی شود بلکه بطور مستمر از در آمد های توریستی در 12 ماه سال بهره می برند . در این طرح, تعطیلات بصورت سیال پیشنهاد شده یعنی هر مدرسه ای می تواند به فراخور حال 2 هفته تعطیلی خود را در طول فصل و حد اکثر 30 روز عقب و یا جلو ببرد. به این ترتیب اشغال مناطق توریستی توسط مسافران بصورت یکنواخت و پیوسته تر خواهد بود.

به این ترتیب سرمایه گذاری در مناطق توریستی بصورت مستمر در طول سال درآمدزا خواهد بود و سرمایه گذاری با ریسک کمتر و در نتیجه با میزان بیشتری صورت خواهد گرفت.

بعلاوه درآمد مستمر هتل داران باعث خواهد شد که هتل دار درآمد مربوط به 3/5 ماه فعلی را در طول 12 ماه پخش کرده که این کار باعث کاهش تعرفه هتل ها و در نتیجه مراجعه بیشتر توریست خواهد شد.

(هم اکنون بسیاری از هتل داران بواسطه عدم مراجعه مسافر و توریست در معرض ور شکستگی قرار گرفته اند)

همینطور خدمات به مسافران با توجه به عدم هجوم متقاضی و موازنه عرضه و تقاضا با کیفیت بهتر و قیمت عادلانه تری صورت خواهد گرفت.

بواسطه عرضه و مصرف مستمر مواد خوراکی و بهداشتی در طول سال , میزان عوارض و بیماری های مربوطه نیز کاهش یافته و مسافران از مواد مصرفی تازه بهره مند خواهند شد.

فروش بالای محصولات بومی و محلی در هر منطقه بصورت مستمر بواسطه حضور مستمر و نه مقطعی توریست ها در طول سال نیز از فوائد این طرح است.(کمک به افزایش رشد آقتصادی و ناخالص ملی)

بواسطه سیال بودن تعطیلات و عدم هجوم , از ترافیک خلوت و روان تر جاده ای و کاهش صدمات و تلفات و هزینه های پزشکی نیز بهره خواهیم برد.

از آن جائی که این طرح باعث اجتناب از شلوغی بیش از حد در دوران تعطیلات می شود, مردم با طیب و خیال راحت تری برنامه ریزی و تصمیم به سفر خواهند گرفت.

(در وضعیت فعلی, به محض وقوع تعطیلی , بقدری جاده ها و مناطق توریستی شلوغ می شوند که بسیاری از سفر منصرف می شوند)

دانش آموزان از این طریق با مسافرت بیشتر و دیدن مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم و فرهنگ جای جای کشور آشنا و از دیدن مناظر کم نظیر وطن زیبایمان , علی الخصوص با رویت 4 فصل سال هر بار در هر استان و در هر منطقه بهره خواهند برد و این خود دانش , تجربیات و اندوخته های مهمی در زندگی آنها خواهد بود.

هم وطنان بجای صرف وجوه در کشور های مجاور و یا دوردست , این وجوه را در کشور خودمان خرج و به هم وطنان خود خواهند پرداخت. وبه این ترتیب از خروج بخش زیادی از ارز نیز جلوگیری می شود.

برنامه ریزی جشنواره ها و مسابقات مختلف در حوزه مدارس در نقاط مختلف کشور ایران , از مناطق زیبای سبز شمال ,غرب تا کویر های جذاب مرکز , جنوب و شرق و سواحل زیبای جنوب درآمدزایی آنها را دوچندان خواهد کرد.

این طرح باعث رونق شرکت های حمل و نقل داخلی , بواسطه فروش مستمر بلیط های مسافرتی نیز خواهد شد. در حال حاضر در فصول تحصیل , بسیاری از هواپیما ها, قطار ها و اتوبوس ها با ظرفیت غیر اقتصادی کار می کنند.

با این شیوه در ایام تعطیلی دیگر شهرهای بزرگ (مانند تهران) به یکباره خلوت نشده و باعث بروز و بالا رفتن میزان سرقت نمی شود. همینطور کاسبان شهر های بزرگ نیز در ایام مسافرت به یک باره فروش خود را از دست نمی دهند.

محصلین از ایام تعطیلی به نحو بهینه استفاده کرده و از سپری کردن عبث دوران بلند تعطیلی 3 ماهه پرهیز خواهند کرد. 3 ماه تعطیلی تابستان بیش از حد طولانی بوده و بخش زیادی از آن برای محصلین غیر مفید است.

این طرح به همگی هم وطنان اعم از کارمندان دولت , کسبه , نیروهای نظامی و انتظامی , بخش خدمات و ... اعم از افرادی دارای فرزند محصل بوده یانباشند مجال زندگی و فراغت بیشتری را فراهم خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر, با شروع مدارس , زندگی والدین بنحوی غیر قابل اجتناب به این ایام گره خورده و قفل می شود.

لازم به ذکر مجدد است که این طرح در کشورهای دیگر نیز اجرا شده است و فوائد خود را نشان داده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن