تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقط در «استان نیوز» بخوانید؛ خبرسازترین های استان بوشهر در هفته ای که گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:استان نیوز: در هفته ای که گذشت اتفاقات زیادی در سطح استان به وقوع پیوست، اما خبرسازترین آنها از نگاه «استان نیوز» به قرار زیر است.
در هفته ای که گذشت اتفاقات زیادی در سطح استان بوشهر به وقوع پیوست، اما خبرسازترین آنها از نگاه «استان نیوز» به قرار زیر است:


حال بوشهری ها بگیر هفته
حسن روحانی – رئیس جمهور کشورمان اولین چهره خبرساز برای بوشهری ها در اوایل هفته گذشته بود. وی که لایحه" ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز"  را برای طی تشریفات قانونی به مجلس تقدیم کرد، از ارسال همزمان منطقه آزاد بوشهر که گفته می شود همزمان با مناطق فوق الذکر بوده است خودداری نمود تا بار دیگر نگرانی بوشهری ها در این خصوص افزایش یابد. نا گفته نماند استانداری بوشهر بلافاصله پس از انتشار این خبر وارد عمل شد و اعلام کرد: مصوبه تاسیس منطقه آزاد بوشهر پابرجاست و منتظر ارسال آن از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي هستيم.


داون گرید هفته
حسن تاجیک – دومین چهره خبرساز بوشهری ها در هفته ای که گذشت، حسن تاجیک رئیس سابق دانشگاه خلیج فارس بوشهر بود که علی رغم داشتن سوابق علمی و مدیریتی معتبر از جمله سمت رايزن علمي وزارت علوم و  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سرپرست دانشجويان ايراني در مالزي و جنوب شرق آسيا، با تنزلی آشکار در دولتی که تصور می شد بتواند در آن پست بهتری را دریافت نماید، به عنوان رئیس دفتر استاندار گیلان منصوب شد.


فدایی داری ِ هفته
عبدالکریم جمیری – جمیری چهره خبرساز بعدی استان بوشهر بود که در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، با نطق آتشین خود در مخالفت با نیلی احمدآبادی نقش به سزایی در جلوگیری از ورود وی  به کابینه دولت داشت. جمیری درباره مخالفت خود با وزیر پیشنهادی روحانی گفت: اگر دولت با مجلس هماهنگ بود ما شاهد معرفی یک وزیر کارآمد، توانمند، عالم و با سابقه درخشان در دفاع از ارزش‌های الهی در نظام جمهوری اسلامی بودیم و دیگر جای نگرانی برای کسی وجود نداشت. این اقدام نماینده بوشهر، گناوه و دیلم سبب شد تا رسانه های اصلاح طلب به بهانه های مختلفی غیر مستقیم به وی حمله کنند.


حالا ببینیم چه میکنی هفته
علیرضا رئیسی – حالا ببینیم چه میکنی هفته می رسد به علیرضا رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که با انتقاد از پزشکان زیرمیزی بگیر گفت: برخی پزشکان با دریافت وجه خارج از تعرفه (زیرمیزی) از بیماران آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را تهدید می کنند. البته از این حرف ها در گذشته هم از جانب مسئولین مطرح شده که اتفاق خاصی در پی نداشته است؛ اما با اقدامات خوبی که با حضور وزیر توانمد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت سلامت مردم انجام شده جای این امیدواری هست که در این زمینه نیز کوششی صورت بگیرد. لذا باید ببینیم آقای وزیر در سطح کشور و آقای رئیسی در استان بوشهر چه خواهند کرد.


بیگناه هفته
حجت الاسلام شیخ موسی احمدی – چهره خبرساز بعدی استان که حائز عنوان بیگناه هفته شده، شیخ موسی احمدی است که در اقدامی غیر اخلاقی توسط یکی از رسانه های منتسب به اصلاح طلبان مورد هجمه قرار گرفت. رسانه مذکور شیخ موسی را نماینده ای معرفی کرد که مردم حوزه ی انتخابیه اش را به یک چشم نمی بیند! این اقدام در حالی صورت گرفت که گزیری نماینده شهرستان عسلویه در شورای استان و نایب ریس این شورا در نشست مجمع نمایندگان استان با شورای استان ضمن تکذیب ادعای آن رسانه اعلام کرد دکتر احمدی به عنوان نماینده مردم در مجلس فعالیت های گسترده ای برای پیگری مطالبات مردمی شهرستان عسلویه داشته است.


ابهام هفته
عبدالمجید مصلح – ابهام هفته به انتصاب عبدالمجید مصلح به سمت سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر تعلق می گیرد که برخی ادعا نمودند مطابق قانون وی که استادیار است نمی تواند ریاست دانشگاه را بر عهده بگیرد و می بایست برای جلوس بر صندلی ریاست دانشگاه خلیج فارس استادیار باشد. این ابهام را مصلح اینگونه پاسخ گفت که این امر یک الزام است، البته در دولت قبل هم بسیاری از روسای دانشگاه‌ها بودند که رتبه دانشگاهی استادیار داشتند. بنده شرایط لازم برای دانشیار شدن را هم دارم اما تشریفات اداری طولانی دارد که هنوز آن را انجام نداده‌ام. گفتنی است مصلح دارای دکترای تخصصی مدیریت سیستم‌هاست و پیش از این به عنوان مدیر گروه آموزشی، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس در سال‌های 75 تا 79 را بر عهده داشته است.


حادثه تلخ هفته
مرگ دو نفر در پتروشیمی جم – حادثه خبرساز هفته بدون تردید مرگ دو نفر از کارگران شرکت جم صنعتکاران پیمانکار پتروشیمی جم بود که جهت تمیزکاری وارد راکتور شده و بر اثر استنشاق گاز نیتروژن جان خود را از دست می دهند. واحد الفین به دلیل نقص فنی کوتاه مدت و تعمیرات روتین از سرویس خارج بود و واحد بهره برداری تصمیم به تمیزکاری و تعمیر در سطح سایت می نماید که راکتور هم یکی از آنها بوده است و بدین ترتیب حسین حیدری و محمود جعفری از کارگران زحمت کش شرکت جم صنعت کاران دار فانی را وداع گفتند.


قاطع هفته
سید مهدی موسوی نژاد – عنوان قاطع هفته را بدون تردید باید دو دستی به سید مهدی موسوی نژاد تقدیم کرد که اعلام داشت: مردم استان بوشهر و دیگر استان‌ها بدانند که هر استانی چشم طمع به استان بوشهر داشته باشند، شک نکنید که چشم آنان را کور خواهیم کرد. موسوی نژاد که در نشست با شورای اسلامی استان بوشهر سخن می گفت: تاکید کرد: مردم استان بوشهر از بابت ادعاهای مسئولین برخی استانها نگران نباشند.


مظلوم هفته
سعید آزاد شهرکی – شهردار بوشهر را می توان به عنوان چهره مظلوم هفته معرفی کرد. فردی که با دعوت اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر در جلسات آنان حضور می یابد ولی با برخی سوالات و ادعاهای بی منطق روبرو می شود. در هفته ای که گذشت سعید آزاد شهرکی بار دیگر در جلسه شورای اسلامی شهر بوشهر شرکت کرد که از طرف یکی از اعضای جوان این شورا برای تغییراتی که وی در شهرداری صورت داده بود و به دلیل اینکه یکی از افراد کنار رفته از همفکران عضو یاد شده شورا بود مورد مواخذه قرار گرفت. از نکات جالب جلسه مذکور تلاش این عضو شورا برای معرفی شهردار به عنوان کسی بود که با دولت روحانی همراه نیست و از آن عجیب تر زمانی بود که با تهدید شهردار خطاب به آزاد شهرکی گفت منتظر عواقبش باشید! حال قضاوت با شما: شهردار اگر شرکت نکند جو سازی ها چگونه خواهد بود و حال که در جلسه حضور پیدا می کند چکونه با او رفتار می شود.


اصلاح طلب هفته
سخنرانی شیخ اصلاح طلب در بردستان – جلسه سخنرانی روحانی اصلاح طلبی که به دعوت همفکرانش وارد شهر بردستان شهرستان دیر شده بود، به دلیل اظهاراتی که مردم آن را تحریف قیام امام حسین(ع) دانستند به تشنج کشیده شد.
گفته می شود مردم درخواست می کنند تا پاسخ شبهات مطرح شده توسط وی را بدهند که با مداخله همفکران این روحانی درگیری هایی به وجود می آید.
این اتفاق در حالی رخ داده است که ظاهراً به دلیل پیش بینی چنین مسایلی مسئولان امنیتی شهرستان پیشنهاد کرده بودند این جلسه روز عاشورا برگزار نشود، ولی در حالی که فرماندار از عدم برگزاری آن به علت انصراف سخنران خبر می دهد، در روز عاشورا در حالی که فکرش را نمی کرد خبر برگزاری این جلسه را دریافت می کند. حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر در این رابطه می گوید: دستگاه های مربوطه به فرماندار محترم می رسانند که ما صلاح نمی بینیم این سخنرانی در روز عاشورا برگزار شود و می توانید در روزی دیگر و غیر از عاشورا برگزار کنید . نهایتا به فرماندار اطلاع می دهند که سخنرانی برگزار نمی شود و سخنران خودشون انصراف داده اند و گفته اند ما سخنرانی نمی کنیم .اما با کمال تاسف آقای فرماندار می گوید در روز عاشورا من در مراسم عزاداری بودم که به من اطلاع دادند سخنران در حال سخنرانی هستند .


17/8/1393   ساعت : 1:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: استان نیوز]
[مشاهده در: www.ostannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن