تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر پاکستان عازم چین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نخست وزیر پاکستان عازم چین شد اسلام آباد - ایرنا - «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان روز جمعه برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی دولت چین و نیز شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه (اَپک)، عازم پکن شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، نواز شریف در سفر به پکن، ضمن دیدارهای دو جانبه با مقامات عالی دولت چین از جمله «شی جینپینگ» رییس جمهوری این کشور، چند قرارداد و توافقنامه مهم به ویژه در زمینه همکاری های اقتصادی و احداث پروژه های تولید برق در پاکستان از سوی شرکت های چینی میان دو طرف امضا خواهد شد.
وی همچنین در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکار اقتصادی آسیا-اقیانوسیه شرکت خواهد کرد و احتمالا با برخی مقامات عالی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، از جمله دیگر برنامه های نخست وزیر پاکستان در سفر به چین دیدارهایی خواهد کرد.
رییس جمهوری چین قرار بود شهریور ماه گذشته سفری مهم به اسلام آباد داشته باشد اما این سفر به دلیل ناآرامی های سیاسی و تحصن مخالفان دولت در اسلام آباد، به زمان دیگری موکول شد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که سفر جاری نواز شریف به پکن، به معنای لغو برنامه سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد نخواهد بود و این سفر در زمان مناسب انجام خواهد شد.
چین نخستین شریک تجاری پاکستان محسوب می شود و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته نزدیک به 14 میلیارد دلار بود.
این کشور قراردادهای زیادی با پاکستان در زمینه های گوناگون امضا کرده است که در صورت اجرایی شدن آنها، تحول نسبتا بزرگی در پاکستان به ویژه در زمینه تولید انرژی و رفع بحران کمبود برق در این کشور صورت خواهد گرفت.
آساق*18272**1723**1479


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن