تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803140753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران ادعاي وجود «ابعاد نظامي احتمالي» در برنامه هسته‌اي خود را رد مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آبان ۱۳۹۳ (۹:۲۱ق.ظ)
سفير ايران نزد سازمان ملل تاکيد کرد؛ ايران ادعاي وجود «ابعاد نظامي احتمالي» در برنامه هسته‌اي خود را رد مي‌کند سفير و سرپرست نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل گفت: جمهوري اسلامي ايران ادعاي به اصطلاح وجود «ابعاد نظامي احتمالي» در برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود را که بدون هيچ دليل و مدرک قابل پذيرشي عنوان مي‌شود، کاملا رد مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامحسين دهقاني سفير و سرپرست نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورک طي سخنراني در مجمع عمومي اين سازمان در خصوص گزارش سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، به تشريح ديدگاه‌هاي اصولي کشورمان در خصوص موضوع فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي کشورمان پرداخت.
دهقاني در اين جلسه که آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز حضور داشت، گفت: در جهان امروز نياز ملت‌ها به انرژي و به ويژه نيروي برق رو به فزوني گذاشته و لازم است براي تامين اين نياز بدون تهديد شرايط آب و هوايي و اقليمي جهان، از منابع انرژي پاک حداکثر استفاده را به عمل آورد.
وي گفت: در اين ارتباط انرژي هسته‌اي نقش بسيار مهمي در پيشرفت کشورهاي در حال توسعه ايفا کرده و همانطور که در تازه‌ترين گزارش سالانه آژانس آمده است از 72 راکتور هسته‌اي در حال ساخت در جهان، قرار است 48 راکتور در قاره آسيا که در ميان مدت و بلند مدت رشد اقتصادي زيادي خواهد داشت، ساخته شود.
سفير کشورمان مسئوليت اصلي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را بر اساس مفاد بند 2 و 3 اساسنامه آژانس، کمک به کشورهاي عضو در امر تحقيق، توسعه و کاربرد انرژي هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز دانست و اظهار داشت: در ارتباط با اجراي پادمان‌ها نيز لازم است حقوق کشورهاي عضو پيمان عدم اشاعه بدون هيچگونه محدويت در توسعه فني و اقتصادي آنها محترم شمرده شود.
دهقاني استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي و فناوري‌هاي وابسته به آن را براي رشد اقتصادي، علمي و فني جمهوري اسلامي ايران با اهميت بالا توصيف کرد و افزود: ايران تاکنون ضمن پايبندي کامل به تعهدات حقوقي خود تحت پيمان مذکور و همچنين تبعيت از توافق جامع پادمان، همواره مصمم به برخورداري از حقوق هسته‌اي کامل خود از جمله حق غني سازي براي مقاصد صلح آميز بوده است، سياستي که بر مبناي برنامه ريزي بلندمدت براي تامين نياز رو به افزايش ايران به انرژي تدوين شده است.
دهقاني همچنين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران سرمايه گذاري قابل توجهي را در زير ساخت‌هاي هسته‌اي خود کرده و به پيشرفت‌هاي زيادي نيز در کاربرد انرژي و دانش هسته‌اي در زمينه‌هاي پزشکي، کشاورزي و صنايع دست پيدا کرده است.
وي در ادامه گفت: ايران به همکاري با آژانس انرژي اتمي متعهد بوده و از سال گذشته فصل نويني از همکاري با آژانس آغاز شده که پيشرفت‌هاي قابل توجهي در پي داشته و بر اين اساس ايران اراده سياسي لازم براي ادامه اين مسير تا حل کليه مسائل و ابهامات را دارد.
سفير کشورمان افزود: لازم است تاکيد کنم که جمهوري اسلامي ايران ادعاي به اصطلاح وجود «ابعاد نظامي احتمالي» در برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود را که بدون هيچ دليل و مدرک قابل پذيرشي عنوان مي‌شود، کاملا رد مي‌کند. ايران بر اساس مواضع اصولي خود به همکاري با آژانس براي رفع برخي ابهامات موجود ادامه داده ليکن همانطور که مقامات عاليه کشورم همواره بيان داشته‌اند، حيطه هاي مرتبط با امنيت ملي، نظير توانايي‌هاي دفاعي، هيچگاه و در هيچ سطحي قابل مذاکره نخواهند بود.
وي ادامه داد: ماهيت فعاليت آژانس اساسا فني است، ليکن بدون شک اجراي اين فعاليت‌ها در محيطي سياسي صورت مي‌گيرد. بنابراين رعايت بي طرفي کامل در انجام وظايف آژانس به گونه‌اي که از يک سو به اعتبار اين نهاد ضربه نزند و از سوي ديگر اعتماد اعضا به نحوه کار آژانس را حفظ کند از نکاتي است که اجراي آن ضروري است.
نماينده کشورمان در پايان سخنان خود در جمع سفراي حاضر در جلسه افزود: طي ساليان اخير برخي کشورها تلاش کرده‌اند نسبت به تعهد جمهوري اسلامي ايران در قبال موضوع عدم اشاعه هسته‌اي شک و ترديد ايجاد کنند. ايران به منظور اثبات اينکه اين کشورها اشتباه مي‌کنند، طي 15 ماه گذشته با کشورهاي گروه 1+5 با حسن نيت وارد مذاکراتي جدي با هدف اعتماد سازي نسبت به برنامه هسته‌اي خود شده و بر اين باور است که اختلافات موجود فقط از طريق مذاکره حل خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن