تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت فرانسوی دستگاه تشخیص گوشت حلال طراحی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرکت فرانسوی دستگاه تشخیص گوشت حلال طراحی می کند تهران - یک شرکت نوپای فرانسوی برنامه دارد دستگاهی طراحی کند که به مشتریان رستوران ها اجازه می دهد طی چند دقیقه تشخیص بدهند که آیا گوشت استفاده شده در آن حلال است یا نه.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت "کپیتال بایوتک" سفارشاتی از کشورهایی مانند ترکیه، شیلی و اندونزی برای این دستگاه خود دریافت کرده که می تواند در عرض 10 دقیقه به مشتریان رستورانها بگوید که آیا در غذای آنان از گوشت خوک استفاده شده است یا خیر.
این دستگاه که دو هفته پیش معرفی شده، تاکنون توانسته است 135 هزار دلار پیش فروش داشته باشد که به گفته یکی از موسسان شرکت مذکور این مبلغ را "شگفت انگیز" است.
این دستگاه که حدود هفت یورو قیمت دارد و یکبار مصرف است، می تواند در مدت زمانی کمتر از 10 دقیقه به مشتریان فروشگاهها و رستورانها نشان بدهد که آیا پروتئینهای گوشت خوک در آن یافت شده است یا نه.
فرانسه که بزرگترین جمعیت مسلمانان در اروپا را در خود جای داده است (حدود پنج میلیون)، بارها با مشکلاتی در این زمینه رو به رو شده است. در سال 2011 در سوسیسهایی که ادعا می شد حاوی گوشت حلال باشند، گوشت خوک استفاده شد.
اما یک مسلمان ساکن فرانسه می گوید که در شرایط سخت اقتصادی، هزینه کردن هفت یورو برای یک غذای سه یورویی منطقی به نظر نمی رسد و باید به جای آن از سیستمهای مدیریت کیفیت استفاده شود تا اطمینان لازم را به مصرف کننده بدهد.
رسانام**9242**1370*


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن