تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه در گلستان: نباید از پیام عاشورا غافل شویم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده ولی فقیه در گلستان: نباید از پیام عاشورا غافل شویم گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: توجه صرف به شکل عزاداری ها نباید ما را از محتوای پیام عاشورا غافل کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان افزود: عاشورا حقیقتی دارد که باید به درستی برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.
امام جمعه گرگان با بیان این که اکنون بیشتر به شکل عزاداری ها توجه می شود تا محتوای پیام عاشورا، اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام به دنبال تحریف عاشورا هستند و متاسفانه برخی به ظاهر ذوب شدگان در ولایت و امام حسین(ع) نیز در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اگرچه در عزاداری ها شکل برگزاری آن نیز مهم است، اما باید به محتوای پیام عاشورا توجه بیشتری شود زیرا عاشورا و پیام های آن متعلق شیعه یا مسلمانان نیست، بلکه متعلق به بشریت است.
امام جمعه گرگان با بیان این که بهترین معرف عاشورا، کلمات و سخنان امام حسین (ع) است، گفت: متاسفانه در مواردی ظلمی که در قالب شکلی عزاداری ها به امام حسین (ع) می شود از ظلم یزید نیز بیشتر است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از شورای فرهنگ عمومی خواست تا در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.
آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به برگزاری برخی آیین های متمرکز عزاداری در استان های کشور و تجلیل از برگزارکنندگان آن اظهار داشت: گلستان نیز ظرفیت و پتانسیل برگزاری متمرکز این گونه سوگواری ها را دارد.
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه با تاکید بر ضرورت تدوین سند جامع فرهنگی در این استان افزود: اولویت نخست شورای فرهنگ عمومی باید تدوین این سند باشد تا براساس آن مشکلات فرهنگی بصورت ریشه ای رفع شود.
امام جمعه گرگان، وحدت را از مسایل مهم فرهنگی استان گلستان دانست و اضافه کرد: با وجود این که توجه به وحدت از مسایل مورد تاکید اسلام و انقلاب است، اما امروز شاهدیم برخی افراد که زیر پرچم اسلامی قرار دارند با اقدامات خود تیشه به ریشه آن می زنند.
استاندار گلستان نیز در این جلسه بر ضرورت تدوین سند جامع فرهنگ عمومی در این استان تاکید کرد و گفت: مسایل فرهنگی باید بر اساس اولویت مورد بررسی قرار گیرد و لازمه آن نیز داشتن سند جامع است تا مسیر و هدف مشخص باشد.
حسن صادقلو با قدردانی از برگزار کنندگان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در استان گلستان نیز اظهار کرد: این جشنواره ها بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام ایران زمین است.
وی با بیان این که ظرفیت های فرهنگی استان گلستان به اندازه ای است که می توان این جشنواره را بصورت بین المللی برگزار کرد، افزود: علاوه بر فرهنگ اقوام باید به صنایع دستی روستاها و دانش بومی اقوام دراین زمینه توجه شود.
صادقلو اضافه کرد: در کنار توجه به بعد مادی جشنواره ها باید به بعد معنوی و فرهنگی این جشنواره ها بویژه در بحث صنایع دستی اقوام توجه ویژه شود.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ دستورالعمل فرهنگ ورزش باستانی و زورخانه ای، گفت: اگرچه فرهنگ و روحیه پهلوانی در ورزش زورخانه ای نهادینه شده اما لازم است این فرهنگ در سایر رشته های ورزشی نیز ترویج و فرهنگ سازی شود.
صادقلو افزود: باید یک مدل مناسب برای ترویج فرهنگ پهلوانی در سایر رشته های ورزشی آماده شود و در این مسیر از همه ظرفیت های استان و شهرستان ها استفاده کرد.
در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گزارشی از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایران زمین و نیز مدیر کل ورزش و جوانان درخصوص آیین نامه ابلاغی ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی مطالبی ایراد کردند.
حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر لزوم توجه بیشتر به دیگر ابعاد فرهنگ اقوام (غیر از موسیقی) در جشنواره ها تاکید کرد و برنامه ریزی برای برگزاری آیین بزرگداشت شهدای پنجم آذر گرگان را مورد تاکید قرار داد.
/7479/601/ 2025


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن