تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820116410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسموميت با مواد مخدر دومين عامل مرگ‌هاي غير طبيعي در ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۳ (۳:۴۷ق.ظ)
مسموميت با مواد مخدر دومين عامل مرگ‌هاي غير طبيعي در ايران است معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور گفت: مسموميت ناشي از سوء‌مصرف مواد مخدر دومين عامل مرگ‌هاي غير طبيعي در ايران است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيدحسين حسيني گفت: نوعي از مواد مخدر خانمان‌سوز داروهاي توهم‌زا هستند كه آثار مخرب آن بر روح و روان و جسم جوانان بسيار شديد است.
وي با بيان اينکه از مهمترين معضلات امروز جوامع، مصرف شديد مواد مخدر در ميان نسل جوان است، عنوان کرد: داروهاي توهم‌زا آلكالوئيدهاي شيميايي هستند كه بر درك و هوشياري تاثير مي‌گذارند و ناراحتي‌هاي فكري، خلقي و ادراكي ايجاد مي‌كنند.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکي نيشابور بيان کرد: وابستگي و كاهش اثر نسبت به اين داروها خيلي سريع و پس از سه تا چهار روز مصرف مداوم ايجاد مي‌شود و استفاده از اين مواد بسته به مقدار مصرف و محيط فرد مي‌تواند سرخوشي و حالتي شبيه ادراك فوق طبيعي را ايجاد كند.
حسيني اظهار کرد: گشادي مردمك چشم، افزايش درجه حرارت بدن، افزايش ضربان قلب،‌ تاري ديد، خارش، كاهش اشتها، افزايش فشارخون، لرزش، سردرد، تهوع، تعريق و كما اثرات جسمي اين داروها است.
وي خاطرنشان کرد: اين داروها علاوه بر تاثيرات جسمي بر روي ادراك و روان فرد نيز اثرات عمده‌اي دارند و منجر به ايجاد احساسات خيال‌گونه، ‌گيجي، از دست دادن كنترل،‌ هذيان، زوال شخصيت، كاهش قدرت قضاوت و هوشياري مي‌شوند.
حسيني اضافه کرد: مواد مخدر موجود در ايران شامل ترياك، هروئين، مورفين، كدئين، كوكائين، نيكوتين، حشيش، گراس، ماري جوانا، تولوئن، كراك، متادون، ترامادول شيشه و بنزن است و برخي از گازها نيز به‌صورت استنشاقي استفاده مي‌شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن