تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819893387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب راهنمای نگارش گفتگو منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از سوی انتشارات سروش؛
کتاب "راهنمای نگارش گفتگو" منتشر شد
چاپ پنجم کتاب "راهنمای نگارش گفتگو" اثر ویلیام نوبل با ترجمة عباس اکبری کار مشترک انتشارات سروش و اداره کل پژوهش های سیما منتشر و به بازار نشر عرضه شد.


به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ گفتگو نویسی در داستان و نمایش یکی از مشکل ترین مهارت هایی است که نویسندگان بایستی با آن آشنا شوند. هیچ یک از وجوه رمان، به اندازه گفتگو در برقراری ارتباط با تماشاگر و خواننده نقش ندارد.

هنر گفتگو در این امر نهفته است که خواننده را به این فکر هدایت می کند که شخصیت ها همان طور که در زندگی روزمره حرف می زنند، سخن می گویند، اما این عمل آنها هیچ ربطی به زندگی روزمره ندارد.

موقیعت های کاربرد گفتگو در آثار ادبی و غیر ادبی مثل تخیل آدم نامحدود است. اما در موقعیت های خاصی بارزتر است یعنی در بعضی مواقع بیشتر استفاده می شود و تاثیر بیشتری بر خط داستانی دارد. به کارگیری درست گفتگو یا به کارگیری غلط آن در موثر واقع شدن داستان نقش تعیین کننده ای دارد و اگر از آن استفاده نشود نتیجه رضایت بخشی نخواهیم گرفت.
 
ویلیام نوبل با شیوه بیانی خودمانی اش در سراسر این کتاب، شاه کلیدهای گفتگونویسی و جزئیات گفتگوی موفق را در نگارش داستان و نمایشنامه تشریح کرده است و این اثر با آنکه ترجمه است ولی مضمون آن به کار نویسندگان ایرانی و فارسی زبانان وحتّی ویراستاران داستان های فارسی هم می آید.

کتاب حاضر در سه بخش مجزا با نام های شاه کلیدهای گفتگو نویسی ، جزئیات گفتگو و استفاده نادرست و بیش از حد از گفنگو تدوین شده است که در آن خواننده می تواند با ابعاد و زوایای گفتگو نویسی بیشتر آشنا شود.

چاپ پنجم این کتاب در 238صفحه، با قیمت 90000 ریال از سوی انتشارات سروش و اداره کل پژوهشهای سیما در اختیار علاقمندان به هنر نویسندگی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان دفترمرکزی سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، مراجعه یا با تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ (۲۰خط) تماس حاصل نمایند.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن