تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه نیکشهر: سیزده آبان تبلور شعار عاشورایی هیهات منّا الذلّه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه نیکشهر: سیزده آبان تبلور شعار عاشورایی هیهات منّا الذلّه است زاهدان - ایرنا- ‏امام جمعه نیکشهر گفت: سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استبکار جهانی و روزی ماندگار در تاریخ انقلاب عاشورایی ملت بزرگ ایران است.


حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در نیکشهر اظهار کرد: 13 آبان، روزی پر پیام برای بشر تحت ظلم و ستم طاغوتیان و یزیدیان زمان است و این روز نه فقط فریاد، بلکه مبارزه و اقدام عملی علیه استکبار جهانی است.
وی گفت: سیزدهم آبان، روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت بزرگ ایران و روز فریاد علیه استکبار و تبیین شعار" مرگ بر آمریکا" در فضای آسمان ایران اسلامی است که امسال با روز عاشورای حسینی(علیه‏السلام) مصادف شده است.
وی بیان کرد: سیزدهم آبان، روح واحد انقلابی و عاشورایی جاری در کالبد سه واقعه عظیم و جاودانه تاریخی، تبعید امام راحل(ره) در سال 1343 به ترکیه و آغاز دوران فراق ‏بین امام و امت وفادارش، کشتار دانش‏ آموزان انقلابی، توسط رژیم طاغوت پهلوی در سال 1357 در جریان شور عاشورایی انقلاب اسلامی و تجلی نقش نونهالان و نوجوانان دانش‏آموز در متن انقلاب ملت بزرگ ایران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) است.
امام جمعه نیکشهر ادامه داد: در سال 1358 که با شکسته‏ شدن هیمنه پوشالی آمریکا و رسوایی آشکار‏ اقدام جاسوسی آمریکا تحت پوشش فعالیتهای دیپلماتیک که به‏ حق، امام، انقلاب دومش خواندند، حرکت عاشورایی نهضت روح‏الله را در گام‏های آغازین به ثمر نشستن، تثبیت کرد و روح استکبار ستیزی را در جامعه انقلابی و عاشورایی نهادینه ساخت، که ترجمانی دیگر از "هیهات منّا الذلّه" همراه با روح عزت‏ خواهی و حق‏طلبی، تجلّی و تبلور یافت.
حجت الاسلام لطفیان سرگزی افزود: امام(ره) که خود درس‏ آموخته مکتب سید الشهداء بود، از همان آغازین روزهای نهضت، با اعتقادی عمیق و صلابتی حسینی فرمود: "ما هیچ خوفی از ابرقدرتها نداریم"، همواره در فرایند پیشبرد انقلاب و تا هنگامه سقوط رژیم ظالمانه و استقرار حاکمیت دینی مطابق با اندیشه سیاسی اسلام ناب، اندیشه و حرکت انقلابی خود و مردم ایران را تجلیّ از عاشورای امام حسین(ع) و برگرفته از آموزه‏های مکتب آزادیخواهانه سیدالشهدا می‏دانستند.
وی گفت: امام( ره) همیشه می‏فرمودند: جوانان، ادامه‏دهنده عاشورا، کربلا و مکتب هستند.
وی ادامه داد: با همین نگاه مقدس است که خلف صالح او امام خامنه‏ای(مدظله‏العالی) نیز پدیده‏ها و حوادث انقلاب از جمله سیزدهم آبان را تجلی دو باره پیامها و آرمانها و درسهای مکتب عاشورا می‏دانند و می‏فرمایند: سیزدهم آبان روز تجلی دو باره آزادگی، شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ماست، چیزی که میراث مجاهدت انبیا و اولیای خدا در طول تاریخ به‏ویژه نهضت سرخ حسینی قلمداد می‏شود.
امام جمعه نیکشهر ادامه داد: اکنون که روز عاشورای حسینی و سیزدهم آبان در قطعه‏ای از زمان (سال 1393) با هم تلاقی کرده است، باید این اتفاق را نیز به فال نیک گرفت و ضمن توجه دو باره به هم‏ سنخی انقلاب روح الله با انقلاب ثارالله و تبیین پیشینه پر افتخار انقلاب اسلامی که ریشه در آموزه‏های مکتب سیدالشهدا(ع) دارد و با عنایت به حوادث و فتنه‏های زمان، باید که باری‏ دیگر هوشمندی و بصیرت عاشورایی خود را در برابر توطئه‏های یزیدیان زمان به رخ دنیا کشید.
حجت الاسلام لطفیان سرگزی افزود: آنان که بیداری اسلامی و دمکراسی واقعی را که می‏رود با به صحنه آمدن توده‏های مردم مسلمان و مظلوم، امنیت پایدار و فراگیر برای کشورها و ملتهای مسلمان به ارمغان آورد، هرگز بر نمی‏ تابند و لذا با بر افروختن آتش جنگهای قومی و مذهبی و با راه ‏انداختن فتنه داعش، در صدد شکستن وحدت امت اسلام و نیز به فراموشی سپردن اسرائیل (این غده سرطانی) هستند و با القا و قرار دادن اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمدی، از هرگونه ظلم و تعدّی و جنایتی دریغ نمی‏کنند.
وی گفت: سیزدهم آبان سال جاری و روز عاشورای حسینی فرصت دو باره‏ای است که مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی فریاد آزادگی و ظلم‏ستیزی خود را که پیوندی عمیق با دانش ‏آموختگان مکتب عزت و افتخار حسینی دارد، به گوش جهانیان برسانند.
وی بیان کرد: آنها دیگر بار ایستادگی و مقاومت خود را در مقابل استکبار جهانی نشان داده و از عمق جان اعلام می دارند که فریاد فرزند پیامبر، حسین بن علی(ع) را که در صبح عاشورا فرمود: "و علیکم بالصبر و الجهاد" هرگز فراموش نکرده و همواره به‏عنوان راهبردی عزتمندانه تا رسیدن به قله سبز مهدوی(عج) توفنده‏ تر از هر زمان دنبال خواهند کرد.
7306/2047/


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن