تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819088719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یاسوج صحنه اجتماع شیفتگان حسینی و دوستداران انقلاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یاسوج صحنه اجتماع شیفتگان حسینی و دوستداران انقلاب شد یاسوج - ایرنا - همزمان با دهمین روز از ایام حزن و اندوه محرم سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفایش و تقارن آن با یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد صحنه اجتماع دلدادگان حسینی و دوستداران نظام و انقلاب شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سوگواران و عزاداران حسینی در قالب هیات های عزاداری با وجود بارش شدید باران با حضور در میادین، معابر عمومی و خیابان های شهر یاسوج برای شهادت سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.
سوگواران، عاشقان و دلدادگان حسینی به ویژه جوانان پرشور از همان نخستین ساعات صبح امروز در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی صحنه های وصف ناپذیری از عشق و ارادت خود نسبت به اهل بیت (ع) و مظلومیت شهدای کربلا را به نمایش گذاشتند.
دسته های عزاداری به صورت منظم و سازماندهی شده با حرکت از مساجد، تکایا و حسینیه ها با نواختن طبل و برافراشتن پرچم ها و بیرق های سبز و سیاه یاد و خاطره حماسه تکرار ناشدنی و خونین کربلا را زنده کردند.
امروز نیز صدها مادر ولایی و ارادتمند امام حسین (ع) با پیوستن به خیل عزاداران حسینی در یاسوج در حالی که فرزندان خود را ملبس به لباس سبز، چفیه و پیشانی بندهای منقش به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) کرده بودند، آمدند تا فرزندان خود را نذر منتقم قیام خون حسین (ع) و یاران باوفایش کنند.
جمعیت مشتاق و ارادتمند به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در حالی که شور حسینی تمام وجود آنها را فرا گرفته بود با عبور از خیابان های یاسوج به مکان اصلی اجتماع عاشوراییان در مصلای این شهر حضور یافتند و ضمن عزاداری برای سرور و سالار شهیدان یاد و خاطره یوم الله 13 آبان را نیز گرامی داشتند.
شرکت کنندگان و سوگواران حسینی با حضور در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج نیز با مشت های گره کرده و سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر و خامنه ای رهبر یکبار دیگر وفاداری خود نسبت به نظام، انقلاب و ولایت فقیه را نشان دادند.
مداحان و مرثیه سرایان نیز در این اجتماع بزرگ در رثای مظلومیت سرور و سالار شهیدان و صحنه خونین دشت کربلا به نوحه سرایی و مداحی پرداختند.
در این اجتماع عظیم نیز قطعنامه 9 ماده ای روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرائت شد و شرکت کنندگان و سوگواران حسینی با سردادن شعار الله اکبر، خامنه ای رهبر و یا حسین (ع) مفاد آن را تایید کردند.
671/7530


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن