تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام ذوالنور: هوای نفس نخبگان عامل مهم رقم خوردن واقعه کربلا بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حجت الاسلام ذوالنور: هوای نفس نخبگان عامل مهم رقم خوردن واقعه کربلا بود اصفهان – ایرنا - مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در تشریح علل حادثه کربلا، گفت: یکی از دلایل رقم خوردن واقعه عاشورا هوای نفس خواص و نخبگان جامعه بود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور روز سه شنبه در مراسم عزاداری روز عاشورای هیات عاشقان ثارالله ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان افزود: هوای نفس انسان را در بزنگاههای حساس تاریخ از رسالت اصلی باز می دارد کما اینکه در انقلاب حسینی این اتفاق افتاد و برخی با وجودی که جایگاه امام حسین (ع) و یاران ایشان را می دانستند آن حضرت را تنها گذاشتند.
وی اظهار کرد: امروز هم برخی تا مادامی که منافع آنها از سوی انقلاب تامین شود کاری به انقلاب ندارند ولی اگر یک روز منافع دنیایی آنها مانند اسکورت، راننده، حقوق آنچنانی و امثال آن تامین نشود، در مقابل انقلاب می ایستند.
این کارشناس عقیدتی و سیاسی با اشاره به ویژگی های روحانیون شهیدی همچون شهید میثمی و ردانی پور، گفت: این شهدا قبل از پیروزی انقلاب در زندان های پهلوی بودند و پس از آن در جبهه های دفاع مقدس حضور جدی داشتند.
وی گفت: همه شهدا به ویژه شهدای روحانی اهتمام ویژه به حفظ بیت المال، همدردی با مردم، دستگیری از مردم داشتند و همواره خود را نه طلبکار بلکه بدهکار انقلاب می دانستند.
حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی افراد را طلبکار انقلاب می دانند و اگر منافعشان به خطر بیفتد حاضرند که هر ضربه ای به این انقلاب که خون هزاران شهید آن را آبیاری کرده است، بزنند.
وی دنیا گرایی را عامل دیگر حادثه کربلا برشمرد و افزود: دنیاگرایی افراد در کشاکش رویدادهای تاریخی مشخص می شود و انسان باطن خود را در چنین مواقعی رو می کند.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: فردی مانند «شریح قاضی» که در حکومت های مختلف حتی در زمان امام علی (ع) و امام حسن (ع) سمت قضاوت داشت، نتوانست در برابر دنیا مقاومت کند و همین موجب شد فتوای کشتن امام حسین (ع) را صادر کند.
وی با بیان اینکه منافقین در زمان پیامبر اسلام (ص) جایی نداشتند، اظهار کرد: این افراد بعد از پیامبر (ص) و در دوران بعدی توانستند مجالی برای حضور در جامعه پیدا کنند.
حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: با «ولی بودن» بالاتر از با نبی بودن است زیرا کسانی که با ولی بودند با نبی نیز بودند ولی چه بسا افرادی که با نبی بودند اما ولی خود را تنها گذاشتند.
وی گفت: در دوران امام خمینی (ره) نیز افراد بسیاری همراه امام راحل بودند ولی بعد از ایشان افرادی در برابر مسیر انقلاب و رهبری ایستادند که در کارنامه خود حکم انتصاب از امام (ره) داشتند و خود را مطیع خط امام (ره) می دانستند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: عاشورا صحنه نبردی بود که طرف مقابل نیز خود را دیندار می دانست و جنگ دین در مقابل دین بود.
وی اظهار کرد: امروز نیز دشمن در صدد راه اندازی جنگ دین در برابر دین و معرفی کردن چهره ای مخدوش و همراه با خرافات از اسلام و شیعه است و برای نیل به این هدف شیعه هراسی را در دستور کار قرار داده است.
این کارشناس عقیدتی و سیاسی به نقش برخی جریان های مدعی شیعی در معرفی چنین چهره ای از شیعه، گفت: این جریان امروز با بهره گیری از رسانه های متعدد، اهداف دشمن را دنبال می کند و خود را کاتولیک تر از پاپ می داند.
وی اضافه کرد: دشمن حساسیت ها، علایق و علقه های جامعه اسلامی ایران را شناسایی کرده است و برای ضربه زدن به اسلام بر اساس این مسائل برنامه های خود را سازماندهی می کند و لذا تلاش می کند از دین علیه دین بهره جوید.
وی لقمه حرام را از دیگر علل واقعه کربلا برشمرد و گفت: امام حسین (ع) چندین بار علت عدم تاثیرگذاری کلام خود در لشکریان دشمن را پرشدن شکم های آنها از لقمه حرام عنوان کردند.
/7134/پ/607/522


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن