تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رخدادهايي برگشت ناپذيري در رابطه با تغييرات جوي در انتظار ماست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۲۴ب.ظ)
سازمان ملل؛ رخدادهايي برگشت ناپذيري در رابطه با تغييرات جوي در انتظار ماست سازمان ملل متحد در رابطه با عواقب برگشت ناپدير تغييرات جوي هشدار داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، سازمان ملل متحد از دولت‌هاي جهان خواسته است تا فورا دست به اقدام عليه تغييرات اقليمي زده، تا سال دو هزار و 100 توليد گازهاي گلخانه‌اي را به «صفر» برسانند، در غير اين صورت رخدادهايي برنگشتني در انتظارمان است.
بر اساس اين گزارش، هزاران صفحه گزارشي که 800 دانشمند و محقق جهان تهيه و از سپتامبر سال گذشته ميلادي در حال انتشار آن هستند، مي‌گويد گرمايش کره زمين بيش از گذشته باعث افزايش شديد حرارت، بارش متوالي و افزايش سطح آب درياها يا اسيدي شدن اقيانوس‌ها مي‌شود.
بان کي‌مون، دبير کل سازمان ملل متحد، در اين نشست گفت «دانش، سخن گفت. هيچ ابهامي در آن نمانده است. رهبران بايد اقدام کنند؛ زمان به سود ما نيست».
به گفته دبير کل سازمان ملل، با اقدامي سريع مي‌توان به بهايي نه چندان گزاف، به هدف کنترل افزايش دماي کره زمين به نهايتا دو درجه سانتي‌گراد بيشتر از دوره پيشاصنعتي رسيد. در حال حاضر دماي زمين 0.85 درجه سانتي‌گراد بيشتر از آن دوره است.
براي رسيدن به چنين هدفي، اقداماتي گوناگون پيش‌بيني شده است؛ افزايش جنگل‌ها، از ميان برداشتن نيروگاه‌هايي که سوخت‌هاي طبيعي مي‌سوزانند. استفاده از منابع طبيعي که آلودگي کم‌تري ايجاد مي‌کنند مانند خورشيد و باد، يا استفاده از انرژي اتمي از ديگر پيش‌بيني‌هاي انجام شده براي کنترل گرمايش عنوان شده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن