تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821012022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خون عاشوراييان پايه‌هاي ظلم را متزلزل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۷:۳۲ب.ظ)
خون عاشوراييان پايه‌هاي ظلم را متزلزل کرد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نهادينه شدن نام امام حسين(ع) و حادثه کربلا در ياد و خاطر تاريخ اسلام گفت: عاشورا آموزه عملي براي سعادت انسان‌ها و عشق ورزيدن براي ديدار معشوق است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جمع مديران، کارمندان مجمع تشخيص مصلحت نظام و جمعي از اقشار مختلف مردمي، در مراسمي که به مناسبت عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) برپا شده بود، امام حسين(ع) را آموزگار تاريخ براي حل گرفتاري‌هاي جوامع انساني و اسلامي دانست و گفت: اهميت درس عاشورائيان اين است که مکارم اخلاق، گذشت و ايثار را در عمل نشان دادند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نهادينه شدن نام امام حسين(ع) و حادثه کربلا در ياد و خاطر تاريخ اسلام گفت: عاشورا آموزه عملي براي سعادت انسان‌ها و عشق ورزيدن براي ديدار معشوق است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امر به معروف و نهي از منکر را فلسفه قيام امام حسين(ع) دانست و گفت: اباعبدالله، مي‌خواست با اهداي خون خود و خاندانش به انسان‌ها بگويد که خداوند که مهرباني‌اش در آفرينش متبلور است، به مظلومان مي‌گويد که مي‌توانيد با صداي بلند حق خود را بخواهيد.
ايشان با تشريح برنامه‌هاي سفر کاروان اباعبدالله از مدينه به مکه و سپس به سوي کربلا، گفت: حکومت جور بني‌اميه ظلم به انسان‌ها را به اوج رسانده بود و براي مقابله با آنها، انسان بزرگي چون حسين (ع) برخاست که پيروزيشان در طول تاريخ مي‌درخشد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان انواع جنگ‌ها و توصيف راه امام حسين(ع) گفت: هر جاي تاريخ از زمان معاويه تا يزيد و حادثه کربلا مطالعه شود ظلم به مسلمانان را مي‌بينيد و پايان اين ظلم، آغاز قيامي را مي‌طلبيد که تا هميشه بماند و مي‌دانيد که خون عاشوراييان پايه‌هاي ظلم را متزلزل کرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مبارزه با انديشه‌هاي استعماري و استبدادي را زيربناي تفکرات اهل بيت(ع) و به ويژه حضرت اباعبدالله(ع) خواند و گفت: برنامه‌هاي الهي را مي‌توان در مراحل و مقاطع مختلف کاروان امام حسين(ع) ديد که وقتي از توطئه قتل خويش در کعبه باخبر شد، نمي‌خواستند حرمت حرم الهي مخدوش شود.
ايشان با اشاره به پيشنهادهايي که در طول سفر کاروانيان به امام حسين براي رفتن به نقاط مختلف جهان اسلام آن روز مي‌شد، گفت: گويا امام مأمور بودند که به کربلا بروند تا اين قطعه جغرافيايي در تاريخ جاودان بماند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان برخي از مصائب اهل بيت در روز عاشورا، گفت: در شهادت تک تک شهداي کربلا، رازي نهفته که طفلي شش ماهه، جواني 18 ساله و پيرمردي با صفا، با شقي‌ترين حالت آن‌گونه بي‌کفن روي خاک افتاده‌اند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گرفتاري‌هاي اهل بيت و زنان و کودکان پس از عاشورا را فصلي ديگر از حادثه کربلا خواند و گفت: خورشيد زنان مدينه و کوفه، رأس برادر عزيزش را روي ني مي‌بيند و به اسارت مي‌رود و مي‌داند که وظيفه خطيري براي جاودانگي عاشورا دارد.
ايشان آتش زدن خيمه‌هاي زنان و کودکان را بدترين کار در حق بازماندگان دانست و گفت: هميشه ظالمان براي بقاي حکومت خويش، شنيع‌ترين کارها را مي‌کنند و در گرداب ظلم خويش آن قدر دست و پا مي‌زنند تا در ظلم خويش غرق شوند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با نکوهش اعمال زشت افرادي که باعث نا امني در جامعه مي‌شوند به ويژه کساني که امنيت رواني جامعه را بر هم مي‌زنند، گفت: اميدواريم کساني که سلامت يک انسان و به خصوص يک زن را براي هميشه از وي مي‌گيرند، شناسايي و به سزاي اعمال خود برسند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به گستردگي حبّ به اهل بيت در اقصي نقاط جهان اسلام، گفت: مظلوميت علوي‌ها، دودمان بني‌اميه و بني‌عباس را بر باد داد و مي‌بينيد که اين روزها چه انسان‌هايي در جاي جاي جهان نام امام حسين را مي‌برند و براي مظلوميتش عزاداري مي‌کنند.
در آغاز اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين رستگاري، با ذکر مصيبت از کربلا و شهدايش پرداخت و سپس برنامه مرثيه سرايي و نوحه خواني اجرا شد.







»
تصاویر مرتبط






































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن