تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819934593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سازمان امنيت و همکاري اروپا از رشد قاچاق سلاح هاي متعارف در خاورميانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۲۹ق.ظ)
گزارش سازمان امنيت و همکاري اروپا از رشد قاچاق سلاح هاي متعارف در خاورميانه رئيس سازمان امنيت و همکاري اروپا از رشد قاچاق اسلحه کوچک و سبک در خاورميانه و نياز به تلاش مشترک براي جلوگيري از اين وضعيت خبر داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، توماس گرمينگر بيان داشت: رشد پديده قاچاق سلاح هاي کوچک و سبک خاورميانه به واسطه گسترش تروريسم بين الملل، پيشرفت تکنولوژي، بي ثباتي مرزها و افزايش خشونت در کشورهاي مديترانه جنوبي بعد از به اصطلاح بهار عربي، به وجود آمد. سازمان هاي تروريستي در حال حاضر قادر به دستيابي به انواع بزرگتر، با کيفيت تر و بيشتري از سلاح هستند که منجر به تهديد جمعيت بيشتري مي شوند. همچنين اين سازمان ها از اين طريق نفوذ افزون تري مي يابند.
کنفرانس سازمان امنيت و همکاري اروپا با موضوع قاچاق غيرقانوني اسلحه کوچک و تسليحات سبک و مبارزه با تروريسم در منطقه مديترانه، در بوسني هرزگوين هفته گذشته برگزار شد.
گرمينگر در انتها اظهار کرد براي برخورد با اين وضعيت بايد ميان کشورهاي مديترانه اي سازمان مانند الجزاير، مصر، اسرائيل، اردن، مراکش و تونس همکاري صورت گيرد. وي برخورد يک کشور يا منطقه به تنهايي با اين چالش را غيرعملي دانست و ضرورت اقدام مشترک براي برخورد با اثرات مفني آن سخن گفت. رئيس سازمان امنيت و همکاري اروپا يک رويکرد جهاني با اجراي منطقه اي براي مشکل قاچاق سلاح هاي متعارف را مثمر ثمر مي داند.
از نظر اين مقام مهاجرت غيرقانوني شبه نظاميان که شامل بيش از 13 هزار تروريست از بيش از 80 کشور به خاورميانه مرتبط با قاچاق مذکور است. گرمينگر قوانين سخت تر در سطح ملي، هماهنگ سازي بين المللي و بالا بردن سطح آگاهي مردم را راهکارهاي پيشرو ذکر کرد.
کنفرانس "قاچاق غيرقانوني اسلحه کوچک و سلاح هاي سبک و مبارزه با تروريسم در منطقه مديترانه" يکي از رويدادهاي مهم سال 2014 براي گفتگوي سازمان امنيت و همکاري اورپا با شرکاي مديترانه خود بود. سازمان امنيت و همکاري آمريکا، اعضاي مديترانه اي سازمان امنيت و همکاري اروپا، سازمان هاي بين المللي و غير دولتي در اين سمينار شرکت کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن