تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804683027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزای امام حسین صبر و تحمل را افزایش می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



عزای امام حسین صبر و تحمل را افزایش می‌دهد
اهل‌بیت معصومین(ع) با وجود تمام مشکلات و سختی‌های زندگی هیچ‌گاه خسته و بی تاب نشده و همواره در عبودیت خداوند و خدمت به اسلام پایدار ماندند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، واعظ و خطیب برجسته، در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در حسینیه همدانی‌های تهران برگزار شد، به موضوع «کیستم و چیستم» پرداخت و گفت: پروردگار متعال در روز قیامت اجر عظیمی برای گریه کن‌های عزای اباعبدالله(ع) در نظر گرفته است و کسی که به این موضوع باور داشته باشد، صبر و تحملش در برابر مصائب بیشتر خواهد شد.

 

استاد تفسیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: اهل‌بیت معصومین(ع) با وجود تمام مشکلات و سختی‌های زندگی هیچ‌گاه خسته و بی تاب نشده و همواره در عبودیت خداوند و خدمت به اسلام پایدار ماندند.

 

وی با بیان این‌که دنیا مزرعه پرمحصولی برای آخرت است، تصریح کرد: علمای وارسته با تمام مصائبی که برایشان ایجاد می‌شد، هیچ‌گاه درخواست مرگ نمی‌کردند چراکه به روشنی می‌دانستند، هیچ مزرعه‌ای برای کشت جهت درو کردن در قیامت، آبادتر از این دنیا نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: برخی از دانه‌هایی که انسان در کشت‌زار دنیا می‌کارد، برابر همان دانه‌ها در آخرت برداشت می‌شود و برخی دانه‌ها ده‌ها و صدها برابر محصول می‌دهد؛ آن‌هایی که این حقیقت را باور داشتند، بر مصائب، مشکلات و ظلم‌ها صبر کرده و به آسودگی به زندگی خود ادامه می‌دادند.

 

وی با بیان این‌که هیچ‌کس در این دنیا آسوده از سختی نیست، خاطرنشان کرد: پروردگار متعال در قرآن کریم فرموده است، پیر و جوان مردم دنیا به دنبال چیزی می‌گردند که من به هیچ وجه آن را خلق نکرده‌ام و آن آسایش مطلق است.

 

این واعظ برجسته با بیان این‌که عالم آخرت عالم کمال است، عنوان داشت: اهل‌بیت(ع) و پیامبران الهی باور داشتند به این‌که آسایش مطلق خلق نشده است؛ از همین‌رو همواره به فکر کشت محصول آخرت بودند.

 

وی با توجه به آیه‌ای از قرآن کریم ابراز کرد: یعقوب همواره حزن و مصائبش را تنها به سوی خدا شکوه برده و آن‌ها را برای هیچ کس نقل نمی‌کرد؛ این امر نشانه باور داشتن یعقوب به مصائب طبیعی دنیا و مزرعه بودن این عالم برای آخرت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: باور به این‌که دنیا مکان آسایش نیست و نیز این‌که هر تحمل سختی و مشکلی در دنیا اجرت و پاسخی دارد، می‌تواند انسان را در تمام مشکلات یاری کرده و وی را به موفقیت برساند.

 

وی با بیان این‌که یعقوب می‌گفت لذتم این است که پروردگار متعال تنها یار عالم است، تأکید کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی، هر رنجی که مؤمن تحمل می‌کند، گناهی از وی پاک می‌شود و در صورت عدم وجود گناه در پرونده آخرتی، اجر فراوانی می‌برد.

 

خطیب حوزه‌های علمیه با بیان این‌که انسان تنها در همین دنیا مهلت توبه از گناه، صبر بر مصائب و انجام ثواب دارد، ‌گفت: دهقانی که ده‌ها هکتار مزرعه برای کشت محصول آماده کرده است، اگر مصیبتی هم برایش رخ دهد، از انجام و ادامه کشت و کار صرف نظر نکرده و بر تمام مصائب صبر پیشه می‌کند.

 

وی با توجه به آیه «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» تصریح کرد: اگر مؤمن یک نفر را به راه حق هدایت می‌کند، ثوابی برابر با هدایت تمامی انسان‌ها نصیبش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: هزینه کردن برای حضرت اباعبدالله(ع) دارای ثواب و منزلت بسیاری است که خدای متعال چندین سال پیش از تولد حضرت امام حسین(ع) آن را تعیین کرده است.   رسا    




۱۰/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن