تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802654760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت یازدهم از حکم حکومتی استفاده خواهد کرد؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولت یازدهم از حکم حکومتی استفاده خواهد کرد؟
بنابر قانون، وزارتخانه های بدون وزیر ، حداکثر تا مدت سه ماه می توانند با سرپرست اداره شوند و رئیس جمهور باید قبل از انقضای این مدت ، فردی را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی نماید. اما اینجا سوال این است که اگر نمایندگان بار دیگر تصمیم بگیرند که به وزیر پیشنهادی رای ندهند تکلیف چه خواهد شد؟
کد خبر: ۴۴۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹ - 31 October 2014



من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!
در هفته گذشته برای بار سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند، بعد از استیضاح فرجی دانا که در 30 مرداد گذشته انجام شد، این وزارت خانه توسط محمد علی نجفی به عنوان سرپرست اداره شده است.

به گزارش تابناک، بنا بر قانون هیچ وزارت خانه ای نمی تواند بیش از سه ماه توسط سرپرست اداره شود، بنابراین دولت کمتر از 20 روز فرصت دارد تا وزیر جدید را به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رای اعتماد وکلای ملت معرفی کند. 

بنابر اصل 135 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، وزارتخانه های بدون وزیر ، حداکثر تا مدت سه ماه می توانند با سرپرست اداره شوند و رئیس جمهور باید قبل از انقضای این مدت ، فردی را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی نماید. اما اینجا سوال این است که اگر نمایندگان بار دیگر تصمیم بگیرند که به وزیر پیشنهادی رای ندهند تکلیف چه خواهد شد؟

با توجه به سوابقی که مجلس نهم دارد اگر دولت روحانی تا قبل از اتمام مهلت قانونی وزیر را معرفی نکند، این امکان وجود  دارد که بار دیگر مجلس به وزیر پیشنهادی رای مثبت ندهد، در این صورت با توجه به اتمام وقت امکان اداره وزارت خانه توسط سرپرست غیر قانونی خواهد بود.

از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی هفته آِینده تعطیل است و تا 10 روز آینده عملا تشکیل صحن علنی امکان پذیر نیست، و اولین جلسه اس که مجلس می تواند برگزار کند روز 18 آبان ماه خواهد بود، که بعد از آن نیز دولت تنها 8 روز فرصت خواهد داشت تا از نمایندگان برای وزیر خود رای اعتماد بگیرد.

در خوش بینانه ترین حالت، اگر دولت وزیر خود را به مجلس پیشنهاد دهد مجلس می تواند در اواخر آن هفته جلسه رای اعتماد را برگزار کند و اگر بار دیگر نتواند رای اعتماد مجلس را جلب کند تنها 5 روز فرصت برای معرفی وزیر جدید دارد، و این امکان که بار دیگر یک وارت خانه بدون ورئیس بمان بیشتر می شود.

البته اتفاقاتی از این دست چه در دولت گذشته و چه در دولت یازدهم مسبوق به سابقه است، در دولت قبلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی زمانی که احمدی نژاد در مهلت قانونی وزیر جدید را معرفی نکرد، دولت مجبور شد تا انتخاب وزیر جدید از حکم حکومتی استفاده کند.

در آن زمان حتی وضعیت به گونه ای پیش رفت که وزارت را به مدت 20 روز بدون حضور مدیریتی واحد اداره می‌شد که سرانجام با حکم رهبری، وزارت راه از بلاتکلیفی درآمد. این اتفاق در دولت یازدهم نیز در حال وقوع بود و پس از آنکه سومین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد کار به گونه ای شد که این وزارت خانه یک روز بدون مدیر ماند.

با توجه به اینکه بیش از 15 ماه است که از عمر دولت یازدهم  می گذرد اما این وزارت خانه تنها 10 توسط وزیر اداره شده است و  بیش از 5 ماه از عمر آن به صورت تناوبی به وسیله سرپرست اداره شده است، حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت در مهلت باقی مانده کسی را به مجلس معرفی خواهد کرد، و در صورتی که معرفی شود، مجلس به گزینه دولت اعتماد می کند، یا بار دیگر باید منتظر چهره جدیدی باشیم و یا اینکه باز دولت مجبور به استفاده از حکم حکومتی خواهد شد؟














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن