تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819705786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعايت قوانين نظام مهندسي براي حفظ جان و سرمايه‌هاي مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۲۲:۱۶ب.ظ)
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کردستان: رعايت قوانين نظام مهندسي براي حفظ جان و سرمايه‌هاي مردم است رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کردستان گفت: رعايت اصول و قوانين نظام مهندسي به نفع خود مردم و براي حفظ جان و سرمايه‌هاي آنها است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدصديق ثابتي در برنامه گفتمان که با موضوع پدافند غيرعامل در سنندج برگزار شده بود، با بيان اينکه پدافند غيرعامل نخستين بار در سال ۸۲ از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد، اظهار داشت: در سال ۹۰ نيز پيشنهاد نامگذاري يک روز به نام روز پدافند غيرعامل ارائه و در ‌‌نهايت ۸ آبان‌ ماه به عنوان روز پدافند غيرعامل نامگذاري شد.
به گفته وي، بر اساس ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه، تمامي پروژه‌ها و طرح‌هاي توسعه‌اي بايد داري پيوست پدافند غيرعامل باشند که اين مهم در سال‌ جاري به صورت جدي‌تر در سطح کشور و استان‌ها با توجه به اهتمام دولت دنبال مي‌شود.
وي با بيان اينکه تمامي مباحث و موضوعات پدافند غيرعامل در مبحث بيست و يکم مقررات ملّي ساختمان توسط دفتر مقررات ملي ساختمان ارائه شده است، گفت: رعايت معيار‌ها و ضوابط فني پدافند غيرعامل براي طراحي ساختمان‌هاي متعارف که از سوي کميته تخصصي مبحث ۲۱ مقررات ملي ساختمان و توسط جمعي از استادان دانشگاهي، متخصصان و کار‌شناسان توانمند طي مورد بررسي قرار گرفته، نقش مهمي در کاهش آسيب‌پذيري‌ها خواهد داشت.
به گفته رئيس سازمان نظام مهندسي کردستان، کاهش و مديريت تأثير تهديداتي که به کشور و زيرساخت‌هاي جامعه وارد مي‌شود، مهم‌ترين مأموريت و رسالت پدافند غيرعامل است که بايد از سوي اقشار مختلف جامعه مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينکه بسياري از ايده‌هاي علمي سرمنشأ طبيعي دارد، اظهار کرد: مقاوم‌سازي، مکا‌ن‌يابي، حيله و فريب، جابه‌جايي و جنگ و مبارزه از سامانه‌هاي دفاعي حيوانات در مقابله و دشمنان است.
ثابتي افزود: توجه به اين مهم نشان مي‌دهد که از ۶ سامانه دفاعي جانوران و حيوانات پنج سامانه آن غيرعامل بوده و اين مهم نشان از اهميت توجه به پدافند غيرعامل و تأثيرات آن در پيروزي و توفيق بر دشمنان است.
وي به محدوده کاري و اختيارات نظام مهندسي اشاره کرد و بيان داشت: هر نوع پروژه‌اي که منابع اجرايي آن از محل اعتبارات دولتي تأمين نشود جزو حيطه کاري نظام مهندسي است و در مورد طراحي معماري و طراحي سازه و ساير بخش‌هاي آن قوانين و تدابير خاص تعريف شده و لحاظ مي‌شود.
به گفته رئيس سازمان نظام مهندسي کردستان، بحران‌ها و مشکلاتي که ناشي از تهديدات طبيعي است در حيطه کاري سازمان نظام مهندسي قرار نمي‌گيرد.
وي به نقش مردم در تحقق اهداف نظام مهندسي اشاره کرد و بيان داشت: از مردم مي‌خواهيم به دليل برخي صرفه‌جويي‌ها در خريد مصالح ساختماني بي‌کيفيت و بي‌توجهي به رعايت مسائل ايمني و قوانين مهندسي موجب از بين رفتن کل سرمايه خود نشوند.
وي با بيان اينکه نظام مهندسي در اعمال برخي سخت‌گيري‌ها به دنبال تحميل هزينه‌هاي اضافي به مردم و فعالان عرصه ساخت و ساز نيست، افزود: رعايت اصول و قوانين نظام مهندسي به نفع خود مردم و براي حفظ جان و سرمايه‌هاي آنهاست.
ثابتي در مورد وضعيت استان در حوزه پدافند غيرعامل نيز اشاره کرد و بيان داشت: بخش عمده‌اي از قوانين پدافند غيرعامل به ويژه طي چند سال اخير به صورت ويژه در زمان احداث و بازسازي ساختمان‌ها و زيرساخت‌هاي دولتي رعايت مي‌شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي کردستان افزود: خوشبختانه اين مهم در دولت يازدهم با گستردگي و توجه بيشتري دنبال و در بسياري از مباحث انجام مي‌شود.
وي با بيان اينکه مهم‌ترين مبحث در زمينه پدافند غيرعامل ايجاد بسترهاي لازم براي حفظ جان و مال مردم در زمان وقوع بحران است، گفت: متأسفانه در برخي موارد سخت‌گيري‌هايي در بحث ساخت و ساز انجام مي‌گيرد که مردم به عنوان هزينه‌هاي تحميل شده به آن نگاه مي‌کنند.
ثابتي اظهار کرد: مردم نبايد به خاطر عدم پرداخت پنج درصد افزايش هزينه که به منظور رعايت قوانين اميني بحث ساخت و ساز‌ها، ۹۵ درصد سرمايه خود را به خطر بياندازند.
رئيس سازمان نظام مهندسي کردستان افزود: کاهش آسيب‌پذيري نيروي انساني، ساختمان تأسيسات و هر آنچه که به عنوان سرمايه به آن‌ها توجه مي‌شود، دليل انجام برخي سخت‌گيري‌ها از سوي نظام مهندسي و قوانين و مقررات پيش‌بيني شده در اين حوزه است.
وي در پايان داشتن وجدان کاري در اجراي پروژه‌ها را امري ضروري در رعايت قوانين و مقررات ساخت و ساز‌ها و حفظ جان نيروهاي انساني و سرمايه‌هاي ملي دانست و بيان داشت: بسياري از مشکلاتي که در زمينه عدم رعايت قوانين و نکات اميني در بحث ساخت و ساز‌ها انجام مي‌شود، ناشي از زياده‌خواهي و عدم رعايت وجدان کاري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن