تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819717244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید در مقابل شبهات، جوابهای قوی، آماده و حاضر داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: باید در مقابل شبهات، جوابهای قوی، آماده و حاضر داشت خبرگزاری پانا: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفت:در زمان ما برکسی مخفی نیست که عوامل گناه زیاد است و رسانه‌های منحرف، شبکه‌های مملو از برنامه‌های فاسد و مفسد در حال فعالیت هستند لذا اگر بخواهیم مصون بمانیم باید سطح تقوای خود را زیاد کنیم.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان ساعت 13:30



به گزارش خبرگزاری پانا، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر شیعیان  در دیدار با طلاب و علمای حوزه‌های علمیه استان فارس اظهار داشت:در مسائل فلسفی پیدا شدن مسئله فاعلیت فاعل و قابلیت قابل لازم است یعنی اگر یک سرزمین مستعد را به دست یک کشاورز نمونه بسپاریم بهترین محصول می‌دهد اما برعکس سرزمین مستعد با کشاورز ناشی نتیجه نمی‌دهد لذا فارس هم قابلیت قابل دارد و هم فاعلیت فاعل و استعدادهای خوبی در این استان است که در آینده ممکن است فقها، متکلمان و مفسران بزرگ این سرزمین استعدادخیز شوند. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی اضافه کرد: خاتم‌الاستعداد کسی پیدا نشده بنابراین با امیدوار و اعتماد به نفس جلو رویم و شیراز فارس نیز آن موقعیت علمی سابق خود را پیدا کند و در دنیا بدرخشد تا نام این شهر و استان نه تنها در ایران بلکه در دنیا بدرخشد.
وی همچنین به فعالیت‌های گروه‌های انحرافی در فارس اشاره کرد و گفت: مخصوصاً در فارس و شیراز گروه‌های منحرف، فرق ضاله و مبشران مسیحی اخیرا بسیار فعال شدند که باید به شبهات آن‌ها آشنا شویم؛ شبهه‌شناسی و پاسخ به آن‌ها یک علم و فن است که باید دوره‌های آن گذراند و در مقابل آن‌ها ایستاد.
این مرجع تقلید شیعیان افزود: گاهی اوقات دشمن با یک مغلطه پیش می‌آید اما انسان با علم و دانش جلوی آن را می‌گیرد لذا باید در مقابل شبهات، جوابهای قوی، آماده و حاضر داشت. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بیان کرد: در زمان ما برکسی مخفی نیست که عوامل گناه زیاد است و رسانه‌های منحرف، شبکه‌های مملو از برنامه‌های فاسد و مفسد در حال فعالیت هستند لذا اگر بخواهیم مصون بمانیم باید سطح تقوای خود را زیاد کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر در اصفهان خاطرنشان کرد: توطئه اسیدپاشی توطئه خطرناکی است و به وسیله دشمنان برای نتیجه گرفتن در این شرایط خاص تهیه شده است و باید بیدار و آگاه باشیم زیرا دشمن مشغول توطئه است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام ماه محرم تصریح کرد: ماه محرم، ماهی است که جهان اسلام به آن افتخار می‌کند و بزرگترین حادثه تاریخ در آن واقع شده است.
وی با بیان اینکه ماه محرم پیام‌های زیادی دارد، افزود: مهم آن است که در کنار سوگواری‌ها به پیام‌های ماه محرم توجه شود و اهدافی که امام حسین(ع) در جریان کربلا آن را تعقیب کردند، قابل دقت و مطالعه است و باید بدان‌ها توجه کرد. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: در زیارتنامه‌ها و خطبه‌های امام حسین(ع) در مکه و کربلا و بعد از عاشورا نیز توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شام و مدینه اهداف امام حسین(ع) منعکس شده است.
مرجع عالیقدر شیعیان یکی از پیام‌های کربلا را پیام علم، آگاهی و دانش برشمرد و گفت:‌ در زیارتنامه امام حسین(ع) نیز می‌خوانیم که آن حضرت قیام کرد تا بندگان خداوند را از جهل و نادانی و سرگردانی نجات دهد لذا این زیارتنامه‌ها برای ما درست است که محتوای آن‌ها پیام‌های کربلا را منعکس می‌کند که یکی از این پیام‌ها نیز خارج کردم مردم از جهالت و بردن آن‌ها به سوی علم و دانش است.
به گفته وی، قیام پیامبر(ص) بر اساس این پیام بنا شد و یکی از معجزات پیامبر(ص) نیز همین بود که آن حضرت از علم و عالم دفاع کرد آن هم در فضایی که مملو از خرافات بود؛ شخصیتی پیدا شد که فرمود فضیلت عالم بر عابد مانند فضیلت ماه شب چهارده بر سایر ستارگان است. این مرجع تقلید شیعیان در ادامه سخنان خود طلاب و روحانیان را شاگردان امام صادق(ع) و سربازان امام زمان(عج) دانست که توفیق و عنایت بزرگی از سوی خداوند است، گفت: طلاب و علما باید به عمل و زبان شکر این نعمت را به جا آورند و شکر عملی آن است که از آنچه خوانده‌اند استفاده کرده و بتوانند ایتام آل محمد(ص) را سرپرستی کنند. وی اظهار کرد: امروز دشمنان بیشتر از هر زمانی بر علیه اسلام فعالیت می‌کنند از طریق رسانه‌ها، اینترنت، روزنامه‌ها و شبکه‌های خود و مبادا گمان عقب‌نشینی کنیم زیرا تکیه‌گاه ما خدا و امام زمان(عج) است.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: اعتقاد و اعتماد ما به حقانیت اسلام و معارف قوی آن است و این معارف را دشمنان ندارند و ما با داشتن این معارف بر تمام آن‌ها می‌توانیم غالب شویم کما اینکه امروز مشاهده می‌کنیم اسلام با سرعت در دنیا پیش می‌رود مخصوصاً مکتب تشیع و پیروان اهل بیت(ع) در ایران، عراق، سوریه و یمن می‌درخشند بنابراین امیدوار به آینده باشیم.
این مرجع تقلید شیعیان در ادامه سخنان خود به وضعیت حوزه‌های علمیه فارس اشاره کرد و گفت: در مجموع در استان فارس جهشی در حوزه‌های علمیه پیدا شد؛ زمانی بود که شیراز مرکز علمای زیادی بود و در مدرسه منصوریه، خان و دیگر مدارس چه علمایی تدریس می‌کردند اما زمان رضاخان درب حوزه‌ها به کلی بسته شد و بعد از سقوط رضاخان بزرگان شهر و خصوصا مرحوم آیت‌الله سیدنورالدین شیرازی به پا خاستند و مشغول فعالیت شدند و بحمد الهی پشت سر هم فعالیت‌ها شروع شد تا اینکه اکنون در فارس 54 حوزه برادران و تعداد زیادی حوزه خواهران وجود دارد و 3 هزار و 500 طلبه نیز مشغول فعالیت هستند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن