تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798969869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعار کتاب ارزش هاي نسبي خدمات سلامت، حفظ و ارتقاي کرامت جامعه پزشکي و حقوق مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۳۶ب.ظ)
معاون درمان: شعار کتاب ارزش هاي نسبي خدمات سلامت، حفظ و ارتقاي کرامت جامعه پزشکي و حقوق مردم است معاون درمان وزارت بهداشت، در همايش بررسي راهکارهاي اجرايي کتاب ارزشهاي نسبي خدمات سلامت عنوان کرد: شعار اين کتاب حفظ و ارتقاي کرامت جامعه پزشکي و حقوق مردم است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر آقاجاني با اشاره به رويکرد دولت يازدهم به سلامت گفت: حوزه سلامت و تندرستي مردم در ساليان گذشته به اندازه کافي مورد توجه قرار نگرفته است.
وي گفت: در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در بهداشت عمومي در شبکه روستايي، توسعه بيمارستان ها، آموزش پزشکي تخصصي و فوق تخصصي و تحقيقات پزشکي به دستاوردهاي عظيمي دست پيدا کرديم که به کسب اين دستاوردها افتخار مي کنيم اما عليرغم اين دستاوردها مردم عزيز کشورمان در دسترسي به خدمات سلامت با مشکلات عديده اي مواجه بودند که در يک دهه اخير اين مشکلات مضاعف شده بود.
دکتر آقاجاني ادامه داد: پرداخت هزينه ها از جيب مردم افزايش يافته بود و حفاظت مالي مناسبي از مردم صورت نگرفته بود و بيمه ها مرتب تضعيف شده بودند منابع سلامت با توجه به رشد لجام گسيخته تورم جامعه به شدت تحليل رفته بود و حدود 70 درصد از هزينه هاي سلامت بردوش مردم تحميل مي شد، اين اتفاق، اتفاق بسيار ناگواري در حوزه سلامت بود و خانواده هاي زيادي را به زير خط فقر کشانده بود و اعتماد عمومي به دولتمردان از سوي مردم کاسته شده بود و مردم احساس مي کردند دولت به اندازه کافي از مردم در مقابل هزينه هاي سلامت حمايت نمي کند.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: عدالت در دسترسي به خدمات سلامت در سراسر کشور بحث مهمي است و رويکرد انقلاب اسلامي، رويکرد عدالت است که بايد عدالت اجتماعي در دسترسي به خدمات سلامت نيز اتفاق بيافتد بايد در اين زمينه اهداف اوليه انقلاب درنظر گرفته شود، بطوري که طبقات متوسط و محروم جامعه مورد محبت و توجه بيشتري قرار بگيرند.
دکتر آقاجاني افزود: در خصوص کيفيت خدمات مشکلات عديده اي وجود داشت به ويژه در بخش دولتي با توجه به تعرفه هاي اندک و منابع بسيار محدودي که در اختيار بخش دولتي قرار مي گرفت کيفيت خدمات در شان مردم نبود و عليرغم اين که مجموعه دانشگاه ها تلاش هاي فراواني را در اين حوزه انجام مي دادند، دستاورد آنها در شان مردم نبود لذا ضرورت بازنگري در حوزه سلامت امري بسيار ضروري و حياتي تلقي شد.
وي گفت: خداوند را شاکريم که رييس جمهور و هيات دولت رويکرد بسيار ويژه اي به امر سلامت نشان دادند و رويکرد اصلي دولت درحوزه رفاه اجتماعي، سلامت را دراولين اولويت دولت قرار دادند و حمايت هاي بي دريغ دولت باعث شد وزارت بهداشت با کمک سازمان هاي بيمه گر و سازمان نظام پزشکي و دست اندرکاران اين حوزه بتواند گام هاي موثري را در جهت حل مشکلات عميق و ريشه دار و ترميم زخم کهنه مردم قدم هاي بلندي را بردارد.
وي در ادامه گفت: طرح تحول سلامت در فاز شش ماهه با رويکرد رفاه اجتماعي سلامت با کمک انديشمندان و صاحبان خرد طراحي شد و از 15 ارديبهشت سال جاري در کشور اجرايي شد که به بخشي از اهداف خود در اين مدت زمان کوتاه دست يافته و رضايتمندي مردم را بدنبال داشته است و طي نظر سنجي حدود 73 درصد مردم از اجراي اين طرح و رويکرد دولت ابراز رضايت کردند.
دکتر آقاجاني در خصوص تعرفه هاي پزشکي و ارزش نسبي خدمات به عنوان زيرساخت اصلي اصلاحات نظام سلامت گفت: ضرورت دارد براي تکميل گام هاي نظام تحول سلامت زير ساختي محکم و قوي ايجاد شود و در همين راستا اصلاح کتاب ارزش هاي نسبي سلامت در دستور کار قرار گرفت و وزارت بهداشت با کمک سازمان هاي ذيربط اجراي اين امر مهم را عهده دار شد.
وي افزود: از سال 1364 که اولين نسخه از کتاب در کشور اجرايي شده بود در اين زمينه بازنگري عمده اي اتفاق نيفتاده بود و سه مرتبه در سالهاي 84 ،88، 89 براي اجرايي شدن اين کار عظيم تصميماتي اخذ شده بود و مسؤولان تلاش هاي فراواني در اين خصوص انجام دادند ولي توفيقاتي در اين خصوص حاصل نشد و کتاب همچنان به شکل گذشته با نسبت هايي عادلانه اتخاذ نشده بود و با حدود 2000 خدمت جديد سه دهه از اجراي کتاب مي گذشت و بي نظمي مالي و تعرفه اي گسترده در نظام سلامت ايجاد شده بود.
وي افزود: در خاتمه هماهنگي بي نظيري ميان وزارت بهداشت، سازمان هاي بيمه گر پايه و وزارت رفاه، دبيرخانه شوراي عالي بيمه و سامان نظام پزشکي و انجمن هاي تخصصي همکاري گسترده ميان مجموعه حاصل شد وبا حمايت هاي بي دريغ رييس جمهور وتامين منابع اين کار اجرايي شد.
دکتر آقاجاني عدالت بين رشته‌اي و درون رشته‌اي را يکي از مزاياي مهم کتاب ارزش‌هاي نسبي خدمات عنوان کرد و گفت: هيچ ادعايي نداريم که اين کتاب بدون نقص است، همه تلاشمان را کرديم که اين کتاب کمترين نقص را داشته باشد، البته قرار است در زمان کوتاهي بازنگري اوليه از اين کتاب داشته باشيم تا به سرعت مشکلات را برطرف کنيم. اين بازنگري ثانويه کمک مي کند براساس قانون کتاب ارزش‌هاي نسبي خدمات سلامت سالي يک بار مورد بازنگري قرار خواهد گرفت.
معاون وزير بهداشت گفت: برخي از رشته‌ها در طي سال‌ها مورد کم مهري قرار گرفتند، حتي به دليل محدود بودن درآمد‌ها و ناعدالتي در تعرفه‌ها در معرض انقراض قرار داشتند که خوشبختانه با اجراي اين کتاب بخش زيادي از مشکلات برطرف خواهد شد.
دکتر آقاجاني با بيان اين که 1700 تعرفه در اين کتاب در نظر گرفته شده است و300 خدمت جديد تحت پوشش بيمه قرار گرفته است، ادامه داد: بيمارستان‌ها براي ارائه خدمات در گذشته با مشکلات بسياري مواجه بودند و لازم بود منابع کافي تزريق شود تا رقابت سالم و هم افزايي بين بيمارستان‌هاي خصوصي و دولتي اتفاق بيفتد، چرا که بدون رقابت در حوزه سلامت اهداف نظام سلامت محقق نمي‌شود از طرفي کاهش پرداخت از جيب مردم مدنظر ما بود که به آن دست يافته‌ايم، در اين کتاب ارزش‌هاي نسبي خدمات تمام رشته‌هاي باليني داخلي و گروه‌هاي مختلف جراحي و پاراکلينيک مورد توجه قرار گرفته است.
معاون وزير بهداشت با بيان اينکه ۶۰تا ۷۰درصد بيمارستان‌هاي خصوصي و دولتي اين کتاب را در سيستم‌هاي اتوماسيون خود نصب کرده‌اند، گفت: به زودي مابقي بيمارستان‌ها خدماتشان را بر اساس اين کتاب اجرايي خواهند کرد.
در اجراي اين برنامه پاسخ جامعه پزشکي به گام دولت بسيار اهميت دارد و بايد پاسخ شايسته‌اي با اجراي دقيق تعرفه‌ها به دولت بدهد، درست است که همه انتظارات در اين کتاب محقق نشده است ولي اصلاحات با جديت خاصي پيگيري خواهد شد و منابع کافي در اختيار قرار مي‌گيرد تا مسير را به جلو پيش ببريم.
دکتر آقاجاني در پايان سخنان خود تأکيد کرد: انتظار ما اين است که با اجراي کتاب ارزش‌هاي نسبي خدمات سلامت تخلفات تعرفه محدود شود، زيرا شعار اين کتاب حفظ و ارتقاي کرامت جامعه پزشکي و حقوق مردم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن