تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798716515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش فولاد – تراکتورسازی؛ رسول به فراز رسید/ دیداری در غروب آدینه تبریز -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دربی سرخابی های تبریز در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور/
گسترش فولاد – تراکتورسازی؛ رسول به "فراز" رسید/ دیداری در غروب آدینه تبریز

دیدار تیمهای فوتبال تراکتورسازی و پیکان


تبریز – خبرگزاری مهر: تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی در شرایطی در یکی از مهم ترین بازی های هفته سیزدهم لیگ چهاردهم فوتبال باشگاه های کشور موسوم به دربی سرخابی های تبریز برابر یکدیگر صف آرایی می کنند که به هم رسیدن فراز کمالوند و رسول خطیبی این بار در کسوت مربیان دو تیم می تواند جالب ترین اتفاق پیکار غروب آدینه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز محسوب شود. به گزارش خبرنگار مهر، هفته سیزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود و طی آن در یکی از شش بازی روز جمعه، دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز به مصاف یکدیگر می روند.این دیدار که یک دربی سرخابی مهم برای فوتبال تبریز محسوب می شود، مصاف صدرنشین با یکی از پائین جدولی ها است و هر دو تیم با توجه به شرایط بخصوصی که در جدول دارند، به سه امتیاز این مسابقه نیازمند هستند.وضعیت متفاوت دو تیم در جدولگسترش فولاد که میزبان این مسابقه است، هم اکنون با ۱۱ امتیاز از ۱۲ بازی در رده نازل چهاردهم جدول ۱۶ تیمی قرار دارد. این جایگاه را هرگز نمی توان شایسته تیم خصوصی گسترش فولاد دانست و از این رو فراز کمالوند و شاگردانش در این تیم باید در هفته های آینده تمام توان خود را به کار بگیرند تا آبی های تبریز را از وضعیت کنونی نجات دهند. این در حالی است که رسول خطیبی و شاگردانش در تیم تراکتورسازی وضعیتی کاملا بهتر و متفاوت تر از گسترش فولاد دارند و بر این اساس با ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی در رده نخست جدول ایستاده اند. این شرایط متفاوت دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی باعث شده تا هر دو تیم در دربی آدینه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به دنبال شکست تیم مقابل بوده و به سه امتیاز ارزشمند این دیدار دست پیدا کنند.تلاش برای کسب سه امتیازتراکتورسازی برای تداوم صدرنشینی خود نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی دارد و چنانچه نتواند امتیازات کامل این دیدار را به دست آورد، آنگاه احتمال دارد جای خود را به تیم استقلال بدهد. هم اکنون تیم استقلال با دو امتیاز کمتر از تراکتورسازی در رده دوم قرار دارد و پس از هفته ها این فرصت را پیش روی خود می بیند که صدر جدول را از رقیب سرسخت تبریزی خود پس بگیرد. استقلال این هفته برابر تیم رده ششمی و متحول شده صبای قم به میدان خواهد رفت.
دیدار تیم های فوتبال گسترش فولاد و نفت تهران
تیم گسترش فولاد هم برای اینکه از جمع تیم های قعرنشین مقداری فاصله بگیرد، ناچار است که از دیدار برابر تراکتورسازی صاحب هر سه امتیاز شود. آبی ها هم اکنون با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ذوب اهن، در خانه چهاردهم ایستاده و در صورتیکه بتواند تیم پیروز دیدار جمعه لقب بگیرد، پتانسیل صعود تا رده یازدهم را خواهد داشت. شکسست گسترش فولاد اما این احتمال را هم خواهد داشت که فانوس جدول لیگ به دست این تیم داده شود.گسترش فولاد چند هفته ای است که اصلا خوب نتیجه نگرفته و به نوعی می توان گفت در فصل جاری اصلا خوب نبوده است. افول بازیکنانی تازه به اوج رسیده همچون مهرداد بایرامی، میثم نقی زاده و ... که نتوانستند طاقت شهرت چند ماهه را داشته باشند، به همراه ضعف تاکتیکی تیم از جمله دلایل نتایج ضعیف این فصل گسترش فولاد به شمار می آید اما در سوی مقابل نمایش خیره کننده نفراتی چون ادینیو، محسن دلیر و سامان نریمان جهان در ترکیب تیم تهاجمی رسول خطیبی از جمله موجبات درخشش تراکتورسازی در لیگ چهاردهم بوده است.رسول خطیبی؛ مربی محبوب هواداران تراکتوراما مصاف سرخابی های تبریز در هفته سیزدهم لیگ چهاردهم حرفه ای، رویارویی دو مربی جوان است که هر کدام سابقه کار در تیم مقابل را در کارنامه دارند و همین امر موجب شده تا حساسیت های این دربی مضاعف شود. رسول خطیبی سرمربی محبوب تیم فعلی تراکتورسازی، دو فصل پیش که هدایت گسترش فولاد را در لیگ دسته اول به دست گرفت، موفق شد در اولین تجربه مربیگری خود با رکوردی فوق العاده این تیم جوان را روانه لیگ برتر کند. خطیبی در اولین تجربه مربیگری اش در لیگ برتر نیز شروعی خوب با گسترش فولاد داشت اما در ادامه فصل بنا به صلاحدید خود، از نیمکت آبی ها جدا شد و چند هفته ای دور از فوتبال نشست. خطیبی اما در لیگ چهاردهم با یک انگیزه و انرژی مضاعف، مسئولیتی به مراتب سنگین تر به عهده گرفت و این بار سکان هدایت تراکتور بزرگ به این مربی جوان سپرده شد. او اما موفق شد در همان گام نخست، سرخپوشان تبریز را با پیروزی برابر تیم های پیکان و استقلال تهران قهرمان اولین دوره جام شهدا کند. پس از آن، خطیبی و شاگردان جوانش وارد مسابقات لیگ برتر شدند و از همان ابتدا نشان دادند که تراکتورسازی را باید در ردیف مدعیان جدی قهرمانی قرار داد. نتایج موفقیت آمیز تراکتورسازی در لیگ برتر و صدرنشینی مطلق و چند هفته ای این تیم تا پایان هفته دوازدهم ادامه داشته و این تیم اکنون با انگیزه ادامه بالانشینی اش در جدول با هدایت رسول خطیبی، به دیدار تیم گسترش فولاد با هدایت فراز کمالوند خواهد رفت. نتایج بسیار خوب خطیبی با تراکتورسازی، این مربی جوان را به چهره ای محبوب در فوتبال تبریز تبدیل کرده و روز به روز به دوستداران این مربی بومی در تیم تراکتورسازی اضافه می شود.
دیدار تیم های فوتبال گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان
دیدار دوباره کمالوند با تراکتوری هااما فراز کمالوند همان مربی است که تراکتورسازی را پس از هشت سال و در زمان مدیریت ناصر شفق در این باشگاه به لیگ برتر رهمنون کرد. این کار پنج فصل پیش فراز موجب شد تا او در عین جوانی، به مربی محبوب آن روزهای هواداران تراکتورسازی تبدیل شود و در اثر همان موفقیت، دو فصل دیگر در لیگ برتر روی نیمکت این تیم بنشیند. کمالوند پس از آن و حتی بعد از آشکار شدن مذاکره پنهانی اش با تیم صنعت نفت آبادان در اواسط فصل اولین سال حضور تراکتورسازی در لیگ برتر پس از هشت سال دوری، با تمام حرف و حدیث ها بازهم در تبریز ماند اما این بار نه در تراکتورسازی. این مربی سال های نه چندان دور شیرین فراز که اتفاقا در سال ۸۶ با همین تیم کرمانشاهی در پلی آف مانع از صعود تراکتورسازی به لیگ برتر شد، این بار در تیم دسته اولی شهرداری تبریز مشغول به کار شد اما صعود پر حاشیه این تیم به لیگ برتر در فصل ۹۲-۹۱ در نهایت به سقوط دو سطحی این تیم از لیگ برتر به لیگ دسته دوم و محرومیت بیش از یک ساله کمالوند و تعدادی از دستیارانش منجر شد. فراز که به یک مربی خوش شانس نیز شهره است، اتمام محرومیتش دقیقا با تداوم نتیجه های ضعیف تیم گسترش فولاد با مهدی تارتار مصادف شد تا مدیران باشگاه آبی تبریز پس از مذاکرات با این مربی سابق تیم های تراکتورسازی و شهرداری، نام گسترش فولاد را در ردیف تیم های تبریزی کارنامه فراز کمالوند درج کنند. اکنون اما این مربی در آستانه رویارویی با تیمی است که بدون اقرار باید گفت که محبوبیت نسبی و شهرت کم و بیش خود را مدیون این تیم و هوادارانش است.برخوردی دراماتیک! تراکتورسازی با فراز کمالوند و فراز کمالوند با تراکتورسازی به موفقیت های خوبی طی سال های گذشته رسیده اند و اکنون تقابل این دو در هفته سیزدهم لیگ چهاردهم، یکی از دراماتیک ترین برخوردهای فوتبالی تبریز خواهد بود که صد البته نتیجه مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه نیز در صحبت های پس از بازی مربیان دو تیم تاثیرگذار خواهد بود و شاید اتفاقاتی در مستطیل سبز رخ دهد که همه نوستالژی های سه، چهار فصل گذشته را بخصوص برای کمالوند تحت تاثیر قرار دهد. کما اینکه کمالوند پس از شکست تیمش برابر پدیده در یک هشتم نهایی جام حذفی، خود را ممنوع المصاحبه کرده و اعلام کرده که پس از دربی حرف خواهد زد که این موضوع شائبه ها در خصوص چگونگی ارتباط او با هواداران تراکتورسازی را بیشتر کرده است.
بازی سایپا و تراکتورسازی
در سوی مقابل اما غیر از نتیجه دربی که برای دو تیم بسیار مهم است، اتفاقات مسابقه برای رسول خطیبی شاید چندان پر اهمیت نباشد چراکه گسترش فولاد هوادار "اختصاصی" به آن شکل ندارد که خطیبی خود را مدیون آنها بداند و البته او هیچ خرده حسابی هم با مدیران باشگاه گسترش ندارد که در فکر تسویه حساب باشد.با این حال تقابل رسول خطیبی با فراز کمالوند که به نوعی اولین برخورد آنها به عنوان مربی با یکدیگر است، می تواند جذاب تر از صحنه های رخ داده در زمین مسابقه باشد. با توجه به میزبانی تیم گسترش فولاد و البته برگزاری این بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، این بار رسول خطیبی و دیگر نیمکت نشینان تراکتورسازی در نیمکت سمت راست جایگاه که مخصوص تیم های میهمان است، خواهند نشست و کمالوند و نیمکت نشینان گسترش فولاد نیز در نیمکت سمت چپ جایگاه که ویژه تیم میزبان و مشخصا برای تراکتورسازی در بازی های خانگی این تیم است، خواهند نشست تا برای هواداران دو آتشه تراکتورسازی نزدیک تر باشند.نگاهی به سابقه بازی های رو در روتیم های تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز پیش از این در لیگ برتر باشگاه های کشور فقط دو بار آن هم در فصل گذشته برابر یکدیگر به میدان رفته اند. به واسطه تنها یک بار حضور گسترش فولاد در لیگ برتر به غیر از فصل جاری، دربی سرخابی های تبریز در لیگ برتر بیشتر از دو بازی نبوده است. در هفته دوم لیگ سیزدهم دو تیم برای اولین بار در لیگ حرفه ای به مصاف هم رفتند که در آن بازی شاگردان مجید جلالی در تراکتورسازی که میزبان هم بودند، ابتدا با گل به خودی امیر تیزرو مدافع تیم حریف یک بر صفر پیش افتادند اما این نتیجه در واپسین دقایق با گل میرمهدی قریشی مدافع پیشتاخته گسترش فولاد که رسول خطیبی را سرمربی خود می دید، عوض شد تا اولین دربی سرخابی های تبریز در لیگ برتر با تقسیم امتیاز به پایان برسد. بازی برگشت دو تیم در هفته هفدهم لیگ سیزدهم اما این بار با برتری دو بر یک سرخپوشان تراکتورسازی همراه شد. در آن بازی جواد کاظمیان و مهدی کیانی تراکتورسازی را دو بر یک پیش انداختند و در وقت های تلف شده بود که علیرضا نقی زاده قفل دروازه حریف را گشود اما این گل نتوانست آب رفته را برای شاگردان رسول خطیبی به جوی بازگرداند. خالد شفیعی مدافع تیم امسال تراکتورسازی، فصل گذشته در گسترش فولاد بود و در همان بازی برگشت دو تیم در دقیقه ۷۳ از زمین مسابقه اخراج شد. نکته جالب توجه اینکه شفیعی در بازی این هفته دو تیم به دلیل اخراج در بازی هفته قبل سرخپوشان برابر پیکان، نمی تواند تراکتورسازی را در دیدار با گسترش فولاد همراهی کند.آبی های قرمز، قرمزهای آبی! از جمله نفرات حاضر در ترکیب دو تیم در این فصل می توان بازیکنان و حتی مربیانی را دید که فصل گذشته در تیم مقابل حضور داشتند. فارغ از بخش مدیران که جمشید خطیبی قائم مقام فعلی گسترش فولاد سابقه مدیرعاملی و سرپرستی تراکتورسازی را دارد، در مستطیل سبز نیز نفراتی همچون خالد شفیعی، سامان نریمان جهان، احمد امیر کامدار و سعید آقایی فصل گذشته در تیم گسترش فولاد توپ می زدند و در فصل جاری پیراهن تیم تراکتورسازی را به تن دارند. البته این چهار بازیکن همانند فصل گذشته، همچنان شاگرد رسول خطیبی هستند اما این بار با پیراهن قرمز نه پیراهن آبی!
دیدارتیم های نفت تهران وگسترش فولاد تبریز 
مرتضی اسدی نیز تنها بازیکنی است که فصل گذشته در تراکتورسازی حضور داشت و این فصل در قلب خط دفاعی گسترش فولاد توپ می زند.رسول خطیبی و دیگر اعضای کادر فنی تیم فعلی تراکتورسازی از جمله حسین خطیبی، یونس باهنر، بهزاد بشتایم و ... فصل گذشته روی نیمکت گسترش فولاد می نشستند و حالا باید در کادرفنی تراکتورسازی رو به روی تیم فصل گذشته شان قرار بگیرند. این اتفاق برای کمالوند و تعدادی از دستیارانش نیز در بازی جمعه رخ خواهد داد و انها نیز رو در روی یکی از تیم های سابق خود خواهند ایستاد.سابقه پیوستن بازیکن از گسترش فولاد به تراکتورسازی و بالعکس البته از دو فصل پیش هم بوده و بر این اساس محسن دلیر، شهریار شیروند و در یک مقطع کوتاه مدت داود نوشی صوفیانی در گسترش فولاد بودند و در ابتدای فصل گذشته تراکتورسوار شدند. محسن فروزان دروازه بان پرحاشیه فصل گذشته گسترش فولاد نیز در ابتدای لیگ سیزدهم از تراکتورسازی به جمع آبی های تبریز ملحق شده بود.دو غایب برای دربیرویارویی دو تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر در هفته سیزدهم در حالی رخ خواهد داد که دو تیم در اتفاقی کم سابقه در فصل جاری، بازی قبلی خود را همزمان باخته اند. بر این اساس تراکتورسازی در هفته دوازدهم در خانه به پیکان دو بر یک باخت و گسترش فولاد در قم برابر تیم صبا تن به شکست یک بر صفر داد.محمد امین درویشی مهاجم گسترش فولاد و خالد شفیعی مدافع تراکتورسازی غایبان دربی سرخابی های تبریز هستند.رسول خطیبی: آماده هستیمسرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با اشاره به دیدار این هفته تیمش برابر گسترش فولاد، گفت: این بازی مصاف دو تیم همشهری است که هر دو برای فوتبالدوستان تبریز قابل احترام هستند، با این حال هواداران می خواهند که یک بازی تماشاگر پسند را از سوی هر دو تیم ببینند.رسول خطیبی اظهار داشت: تیم ما به سه امتیاز این بازی نیاز دارد و برای اینکه در صدر جدول بمانیم، ناچار به پیروزی در بازی جمعه خواهیم بود. ما در این بازی خالد شفیعی را به دلیل اخراج در بازی با پیکان در اختیار نداریم اما دیگر بازیکنان آماده دیدار روز جمعه هستند.وی ادامه داد: ما پس از باخت مقابل پیکان در هفته دوازدهم، ریکاوری بسیار مناسبی داشتیم و تاثیر ان را هم در بازی با سایپا در جام حذفی دیدیم. پس از دیدار با سایپا نیز تمرینات تیم به خوبی انجام شده و اکنون آماده بازی با گسترش فولاد هستیم.خطیبی در خصوص وضعیت تیم گسترش فولاد که فصل پیش هدایت این تیم را به عهده داشت، گفت: برای گسترش فولاد در بازی های آینده اش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که این تیم بتواند به وضعیت خوبی در جدول مسابقات دست پیدا کند.فراز کمالوند: هیچ حرفی ندارم! اما سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز پس از اینکه تیمش در جام حذفی به پدیده مشهد باخت، اعلام کرد که تا بازی با تراکتورسازی هیچ مصاحبه ای انجام نخواهد داد و هر نقل قولی از سوی وی "کذب محض" است!این گفته های فراز کمالوند از طریق روابط عمومی باشگاه گسترش فولاد در اختیار رسانه ها قرار گرفت.دیدار تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی موسوم به دربی سرخابی های تبریز، از چارچوب بازی های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۶:۵۰ روز جمعه ۹ آبان در ورزشگاه یادگار امام (ره) این شهر برگزار خواهد شد......................................................گزارش از: محمود نصیرپور



چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن