تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804411015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از بازدید استاندار کرمان از کشتارگاه صنعتی دام وضعیت کشتارگاه دام کرمان هنوز مطلوب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از بازدید استاندار کرمان از کشتارگاه صنعتی دام
وضعیت کشتارگاه دام کرمان هنوز مطلوب نیست
کشتارگاه دام شهر کرمان نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار شده است اما این مکان هنوز مطلوب مردم و مسئولان نیست.

خبرگزاری فارس: وضعیت کشتارگاه دام کرمان هنوز مطلوب نیست



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کشتارگاه صنعتی کرمان صبح امروز در حالی مورد بازدید استاندار کرمان و جمعی از مسئولان قرار گفت که نسبت به حدود چهار سال قبل از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار شده است اما هنوز مشکلاتی دارد که نیازمند توجه و پیگیری مسئولان است. بازدید سرزده‌ای که سرزده نشد از روز گذشته به خبرنگاران اطلاع داده شد بود که علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان قرار است، ساعت 4:30 صبح امروز بازدید سرزده‌ای را از یک مکان نامعلوم داشته باشد. این مکان نامعلوم تا صبح امروز برای خبرنگاران نامعلوم بود تا اینکه در محل استانداری مشخص شد، قرار است به کشتارگاه صنعتی کرمان برویم.



اما زمانی که به کشتارگاه صنعتی کرمان در جاده زنگی‌آباد رسیدیم، مشاهده کردیم جلوی درب کشتارگاه آب و جارو شده است و معاون شهردار کرمان هم با روپوش و چکمه‌های سفید در کشتارگاه حضور داشت. به نظر می‌رسد، بازدید سرزده استاندار کرمان به اطلاع دست‌اندرکاران کشتارگاه رسیده بود، رزم‌حسینی هم متوجه اطلاع دست‌اندرکاران کشتارگاه از این بازدید شد و به کنایه گفت: انگار قرار بود، سرزده به این جا بیاییم. در کشتارگاه صنعتی کرمان چه خبر است؟ در دفتر اداری کشتارگاه کرمان از ما خواسته شد تا همه از روپوش سفید و چکمه‌های بلند سفید رنگ استفاده کنیم، تعدادی ماسک هم از قبل پیش‌بینی شده بود.



پس از پوشیدن چکمه‌ها و روپوش‌های سفید به سمت کشتارگاه حرکت می‌کنیم، بعد از گذر از 2 حوضچه مواد ضدعفونی‌کننده وارد کشتارگاه می‌شویم از پله‌ها بالا می‌رویم، در ابتدای ورود به سالن کشتار با لاشه‌های گاوها و گوساله‌ها روبه‌رو می‌شویم که آویزان شده‌اند و سلاخان در حال سلاخی آن‌ها هستند. از یکی از کارگران کشتارگاه که در حال توزیع ماسک در بین بازدیدکنندگان است، می‌پرسم، اینجا همیشه از این خبرهاست و ماسک توزیع می‌کنید. وی جواب مثبت می‌دهد. چند کارگر هم شیلنگ به دست مرتب در حال شست‌و‌شو و تمیز کردن کف کشتارگاه هستند. تمام کارگران کشتارگاه چکمه‌های بلند به پا کرده‌اند و بعضی از آن‌ها هم روپوش به تن دارند، دامپزشکان مستقر در کشتارگاه هم علاوه بر روپوش و چکمه از کلاه استفاده می‌کنند، اما افرادی در کشتارگاه در رفت و آمد هستند که نه چکمه بلند دارند و نه روپوش سفید.



در حال بازدید از کشتارگاه هستیم که ناگهان سروکله یک گاو بزرگ بر روی دستگاه صنعتی ذبح دام سنگین پیدا می‌شود، متوجه می‌شوم که قرار است، گاو را تا لحظاتی دیگر ذبح کنند، سریع سرم را برمی‌گردانم تا صحنه را نبینم. صدای گاوها و دستگاه ذبح به هم می‌آمیزد، دقایقی به طول می‌انجامد تا صدا قطع می‌شود، چند راس گاو ذبح شده است و کار سلاخان ادامه می‌یابد. سالن مجاور ذبح دام سنگین به ذبح دام‌های سبک اختصاص دارد، دام‌های سبک را به صورت سنتی ذبح می‌کنند و از کشتار صنعتی خبری نیست، تعدادی سلاخ و البته چند قصاب در کشتارگاه هستند و ماهرانه گوسفندان را پوست می‌کنند و گوسفندان ذبح‌شده لحظه به لحظه برای ورود به بازار آماده می‌شوند. سلاخان و قصابان کرمانی از ساعت سه صبح به کشتارگاه می‌آیند تا گوشت مورد نیاز مردم را آماده کنند و البته چند دامپزشک هم بر کار آن‌ها نظارت دارند.



هر چند در کشتارگاه‌ها فقط سلاخان باید حضور داشته باشند و گوشت آماده را تحویل قصابان دهند اما قصابان کرمانی ابتدا دام را تهیه کرده و از زمان ذبح دام تا مرحله نهایی سلاخی در کنار دام خود حضور دارند. بازدید از کشتارگاه که تمام می‌شود از پله‌ها پایین می‌آییم و بخش‌های دیگر کشتارگاه را هم مشاهده می‌کنیم، تعدادی از دانشجویان دختر و پسر رشته دامپزشکی هم چاقو به دست وارد کشتارگاه می‌شوند تا درس‌هایی را در این کشتارگاه فرا گیرند. حمل و نقل نامطلوب لاشه دام‌ها بعد از سالن کشتار به سمت اصطبل‌های نگهداری دام می‌رویم در میان راه استاندار کرمان از تعدادی از خودروهای حمل دام بازدید می‌کند که متعلق به شهرداری کرمان هستند.



تعداد زیادی گوسفند در وانت‌بارها وجود دارد، گوسفندها از وانت خارج می‌شوند و وارد کشتارگاه می‌شوند. ناگهان وانت‌باری را می‌بینیم که در حال حمل لاشه‌های گوسفندان است، استاندار کرمان از راننده وانت‌بار درباره چگونگی حمل لاشه گوسفندان بدون یخچال سئوال می‌کند و راننده خودرو به وی می‌گوید: یخچال را سفارش داده‌ایم تا برای‌مان بسازند!.

رزم‌حسینی سری به تاسف تکان می‌دهد و به سمت اصطبل‌ها می‌رود، یکی از قصابان جلوی استاندار را می‌گیرد و از وضعیت نامطلوب حمل و نقل لاشه‌های گوسفند شکایت می‌کند و خواستار افزایش خودروهای یخچال‌دار برای انتقال لاشه دام‌ها به قصابی‌های شهر کرمان می‌شود. اما مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به نکته ظریفی اشاره کرد و گفت: دام‌هایی که در اصطبل‌ها نگهداری می‌شوند مورد معاینه و نظارت دامپزشکان هستند اما دام‌هایی که به شکل مستقیم وارد کشتارگاه می‌شوند را دامپزشکان معاینه نمی‌کنند و معاینه این احشام فقط بعد از ذبح صورت می‌گیرد. استاندار کرمان با انتقاد از عدم نظارت بر دام‌ها در زمان قبل از ذبح از مدیرکل دامپزشکی استان کرمان درباره روال کار کشتارگاه‌ها در سایر مناطق پرسید و حسین رشیدی به وی پاسخ داد: بر اساس قانون دام باید 24 ساعت قبل از کشتار در اصطبل باشد و استراحت کند، اما ساز و کار کشتارگاه‌های ما این اجازه را به دام‌ها نمی‌دهد و شرایط نگهداری دام وجود ندارد. بحث سه‌جانبه استاندار، شهردار و مدیرکل دامپزشکی کرمان پس از انجام بازدید از بخش‌های مختلف کشتارگاه دام جلسه‌ای با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، فرماندار کرمان، شهردار کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان و رئیس شورای اسلامی شهر کرمان و رئیس صنف قصابان استان کرمان در محل دفتر کشتارگاه صنعتی کرمان برگزار شد. استاندار کرمان، شهردار کرمان و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بحث سه‌جانبه‌ای را درباره کشتارگاه کرمان و به‌ویژه موضوع کنترل تمام دام‌ها قبل از ذبح آغاز کردند.

استاندار کرمان و شهردار کرمان در حالی خواستار نظارت بر دام‌ها قبل از ذبح در کشتارگاه توسط دامپزشکی شدند که مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به وظیفه قانونی مجموعه دامپزشکی اشاره کرد و ادامه داد: فقط مدیریت بهداشتی با دامپزشکی است و ما نمی‌توانیم پلاک‌گذاری را انجام دهیم. شهردار کرمان در پاسخ به مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ما هزینه نیرو و پلاک‌ها را از محل منابع شهرداری کرمان تامین می‌کنیم و از ورود دام‌های فاقد پلاک به کشتارگاه جلوگیری شود.

اما مدیرکل دامپزشکی کرمان تاکید داشت که دامپزشکی پلاک‌گذاری را انجام نمی‌دهد و فقط نظارت را پیگیری می‌کند که این سخنان وی با واکنش استاندار کرمان مواجه شد و رزم‌‌حسینی به بیان سئوالاتی درباره برخی کوتاهی‌ها درباره بهداشت و سلامت دام‌های ذبح شده در کشتارگاه کرمان پرداخت. حرف‌های حساب رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم به خواست استاندار کرمان وارد بحث شد و به بیان مطالبی پرداخت. علی‌اکبر حق‌دوست تصریح کرد: وضعیت کشتارگاه کرمان بهتر شده است و ما باید برای رفع مشکلات این کشتارگاه با واقعیت‌ها جلو رویم. وی ادامه داد: ما دور یک میز نشسته‌ایم تا برای دام زنده قبل از ورود به کشتارگاه و تا زمان رسیدن گوشت آن به دست مردم برنامه‌ریزی کنیم و این برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی انجام شود که قابل اجرا باشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: اگر امروز به کشتارگاه کرمان نمره 50 می‌دهیم، چهار سال قبل نمره 20 هم به این مکان نمی‌دادیم. حق‌دوست اظهار کرد: نگهداری دام در اصطبل‌های کشتارگاه کرمان مستلزم صرف هزینه برای نظافت، تغذیه و ... است. تشکیل کمیته تخصصی رسیدگی به وضعیت کشتارگاه کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از وضعیت برخی بخش‌های کشتارگاه دام انتقاد کرد و افزود: میدان دام کشتارگاه کرمان استاندارد نیست و باید آسفالت شده و آخور و سایه‌بان برای آن در نظر گرفته شود. شهردار کرمان هم با اشاره به اینکه مدیرکل دامپزشکی کرمان در زمان کلنگ‌زنی و افتتاح کشتارگاه صنعتی کرمان این مسئولیت را بر عهده داشته است، تصریح کرد: کشتارگاه کرمان اگر نقش دارد، تاییدیه دامپزشکی را هم گرفته است.

اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی کرمان مشکلاتی دارد، پیشنهاد داد: هر یک از مجموعه‌های مرتبط با کشتارگاه لیستی را از مشکلات این مکان بر اساس اولویت‌ها تهیه کنند و سپس آن را به استاندار کرمان ارائه دهند. استاندار کرمان از این پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان استقبال کرد و قرار شد، کمیته‌ای متشکل از شهرداری، اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه صنف قصابان کرمان تشکیل شود تا برای بهسازی، سالم‌سازی، عرضه گوشت سالم به مشتریان و ... در زمان‌بندی مشخص اقدام کند. مردم کرمان باید گوشت سالم بخورند معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان هم در این نشست اظهار کرد: 99 درصد دام ذبح شده در کشتارگاه کرمان متعلق به خرده‌مالکان است و هر فرد چند راس دام را به کشتارگاه می‌آورد و ذبح انجام می‌شود.



حمید ذکااسدی تصریح کرد: روزانه 500 تا 700 میلیون تومان دام در کشتارگاه کرمان ذبح می‌شود و اتحادیه صنف قصابان به همراه شهرداری کرمان می‌توانند میدان دام را راه‌اندازی کنند و دام‌ها خریداری شده و به صورت کلی ذبح و عرضه شود. استاندار کرمان در جمع‌بندی سخنان خود تاکید کرد: مردم کرمان خواستار مصرف گوشت سالم هستند و حتی حاضرند، پول بیشتری پرداخت کنند تا گوشت بهداشتی و سالمی را بخورند. ================ گزارش از مهسا حقانیت عکس‌ها  از محسن رجب‌پور ================ انتهای پیام/80019/م40

93/08/07 - 11:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن