تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803784792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه رای اعتماد به نیلی احمدآبادی/ متن سخنان موافقان و مخالفان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جلسه رای اعتماد به نیلی احمدآبادی/ متن سخنان موافقان و مخالفان


در جلسه رای اعتماد نیلی احمدآبادی برای وزارت علوم، عزیز اکبریان نماینده کرج و عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم به عنوان مخالف و غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان به عنوان موافق نطق کردند.  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی دولت در وزارت علوم به دنبال جریان خاص در این وزارتخانه هستند، گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 7 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مخالفت با وزیر پیشنهادی در ابتدا از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان تذکر دهد که به سخنان وی توجه داشته باشند و پس از تذکر لاریجانی به نمایندگان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) گفت: خدایا تو شاهد باش اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم ولی وظایفی را به دوش داریم که باید دفاع از نظام و انقلاب بیان کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حرف‌هایی درباره آشنا مشاور شما دارم، وی نباید دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان باشد. به نمایندگان توصیه نکند که چه کار کنند، نمایندگان دولتی نیستند و نخواهند بود، نمایندگان سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.

وی ادامه داد: وزارت علوم از وزارتخانه‌های اساسی و زیربنایی کشور است، اساتید بزرگی تربیت شده و وجود دارند ولی متأسفانه با وجود شعارها در دولت یازدهم به جای توجه به مأموریت اساسی وزارت علوم این وزارتخانه فقط به دنبال جریان‌سازی است.

اکبریان عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری تذکر ندادند که دانشگاه جولانگاه احزاب نباشد؟ چرا توجه نمی‌کنید؟ چرا عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه جولانگاه احزاب شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناخت سیاسی در دانشگاه با جولانگاه بودن فرق می‌کند، گفت: ما به فرجی‌دانا رأی دادیم ولی استیضاح وی را هم امضا کردیم زیرا با کسی تعارف نداریم، زمانی احساس کردیم فرجی‌دانا می‌تواند از شرایط جولانگاه احزاب بودن دانشگاه جلوگیری کند ولی نکرد.

وی اظهار داشت: خدایا شاهد باش کسی به دنبال بورسیه نبوده است ولی این همه علیه مجلس تبلیغ می‌کنند که استیضاح به دلیل بورسیه بود، ما به عنوان تکلیف این کار را کردیم و قوه قضائیه باید متخلفان بورسیه را بگیرد و پدرشان را هم دربیاورد.

اکبریان گفت: متأسفم که در وزارت علوم و بعضی سازمان‌ها صحبت از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شود ولی در عمل چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: همکاری سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: نیلی‌احمدآبادی 4 ماه به عنوان سرپرست دانشگاه تهران است که سه ماه از این زمان می‌‌گذرد، در طول تاریخ دانشگاه تهران برای اولین بار است که این دانشگاه با 9 ماه سرپرست اداره می شود، چرا افراد شایسته، لایق و انقلابی انتخاب نمی‌کنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد بگیرد؟ به دنبال چه چیزی هستید؟

اکبریان عنوان کرد: در دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌ها می‌نویسند: «رهبر رفت،  امید آمد» البته منظور از رهبر، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران است، ما از این مسائل به سادگی نمی‌گذریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نیلی‌احمدآبادی! شما خود را پاسدار معرفی کردید. من هم پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. ولی اگر حتی یک بسیجی در کنار شما در جبهه به شهادت رسید باید قدر بسیجی را می‌دانستید.

وی با بیان اینکه ویژگی پاسداران صداقت و ولایت‌پذیری است، افزود: آقای نیلی‌احمدآبادی! اگر شما ولایت پذیر هستید صادقانه بگویید که از فتنه تبری می‌جویم، شما سردمدار نوشتن نامه به مقام معظم رهبری علیه بسیج بودید،‌اگر قدر بسیج را می‌دانستید در جریان اوج فتنه آن نامه را نمی‌نوشتید.

وی افزود: شما به روحانی هم نامه نوشتید و مطالبی را به کار بردید که بویی از مسائل اسلامی در آن نیست، شما در حمایت از میلی‌منفرد نامه می‌نویسید کسی که سردمدار جریان فتنه بود، بله خنده‌دار است و برخی باید بخندند.

اکبریان ادامه داد: شما به عنوان سرپرست دانشگاه تهران 25 نفر از نیروهای ارزشی را عزل کردید، آقای د.س که در جریان فتنه و 18 تیر زندانی شده دستور بازگشت به کار دادید و می‌گویید اینها حر هستند، حر توبه کرد ولی این افراد توبه نکردند، اگر توبه کنند نظام آنها را می‌بخشد.

وی اضافه کرد: کسی که هنوز توبه نکرده و به دنبال فرصت برای ضربه زدن به انقلاب است را بر سر کار می‌آورید و ما بنشینیم و تماشاچی باشیم؟

اکبریان اظهار داشت‌: وقتی عزای عمومی برای درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلام شد انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کرج مراسمی برگزار کرد که نمی‌گویم مراسم رقص بود ولی جشنی را برگزار کرد که به مقدسات کشور توهین شد.

نماینده مجلس اضافه کرد: آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت چنین کاری را دارند که عکس نخست‌وزیر امام را با شعارهایی برای رهایی وی از زندان در دست بگیرند؟ این مسائل ساخته و پرداخته است.

وی گفت:‌همایش پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در حمایت از فتنه‌گران بود، شما به رئیس این دانشگاه اجبار کردید این کار را انجام دهد زیرا چند سال اجازه این کار داده نشد.

اکبریان گفت:‌آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از این جا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

وی افزود: برای تمام صحبت‌هایم مدارک هم ارائه می‌دهم،‌شما هیچ برنامه‌ای راجع به مأموریت وزارت علوم، گسترش آموزش عالی، تولید علم، بهبود وضعیت دانشجویان و اساتیدو کاهش خروج نخبگان ندارید.

اکبریان خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت:‌ ما می‌خواهیم دل خانواده شهدا و نیروهای ارزشی مردم عزیز را خوشحال کنید و به نیلی احمدآبادی همکار باسابقه من در سپاه رأی عدم اعتماد بدهید.
عزیز اکبریان نماینده کرج
  * سید‌ محمود نبویان - مخالف حجت‌الاسلام  سید‌ محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در  مخالفت با انتخاب نیلی به عنوان وزیر علوم اظهار داشت: یکی از نکات مهم در رابطه با آقای نیلی عدم توجه وی به ارزش‌های اسلامی در زمان مدیریتش در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بود، وی یک معاون خانم داشت که در عین اینکه حجاب خود را رعایت نمی‌کرد، با مردان نامحرم نیز دست می‌داد.

وی افزود: برگزاری اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه و برگزاری مراسم‌های مختلط از جمله عملکرد‌هایی است که ما در زمان مدیریت نیلی در این دانشکده شاهد بوده‌ایم.

نبویان تصریح کرد: نیلی به اندک بهانه‌ای برای برگزاری کارهای مختلط دانشجویان مجوز صادر می‌کرد، مانند جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، اردوهای تفریحی.

وی گفت: آرامش در دانشگاه نیاز است، وقتی آرامش باشد سبب رشد و تولید علم می‌شود، آرامش لازمه اساسی برای دانشگاه و تولید علم است، اگر عده‌ای بخواهند با کارهای سیاسی آرامش را بر هم بزنند، کار خلافی انجام داده‌اند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه در دولت شعار اعتدال داده می‌شود، اولین کسی که برای وزارت علوم معرفی شد نیلی منفرد است که خودش می‌گوید من در تحصنی که بعد از فتنه در دانشگاه بود حضور داشتم و دستگیر شدم. آیا ایشان می‌تواند آرامش را به دانشگاه بیاورد.

وی ادامه داد: بعد از نیلی توفیقی معرفی شد که سخنران همایشی بود که در آن سخنرانی به نظام تهمت دستکاری در آرا را زد و بعد فرجی دانا که سوابقش مشخص است و بعد نجفی که امضاکننده نامه‌ای است که در آن نوشته نظام جمهوری اسلامی وحشی است و مدرک آن هم وجود دارد البته خودش هم امضای این نامه را قبول دارد.

وی در خاتمه بیان داشت: سوابق نیلی نیز برای ما روشن و موجود است. وی نامه‌ای را که اغتشاشگران به رهبری می‌دهند امضا می‌کند و بسیاری دیگر از کارهایی که مدارک آن موجود است.
بذرپاش
  ابراهیم نکو - موافق ابراهیم نکو در نشست علنی امروز (چهارشنبه 7 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با محمود نیلی احمدآبادی ، وزیر پیشنهادی علوم ،تحقیقات و فناوری گفت: امروز باید بپذیریم دولتی رفته و دولت جدیدی روی کار آمده و دولت جدید با تیم کاری مشخصی وظیفه و برنامه های کاری خود را پیش می برد و امروز رئیس جمهور محبوب ،پیشرفت هایی عاید کشور کرده که باید مورد توجه قرار بگیرد که مدیون همین تیم کاری است که با ایشان همراه هستند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان باید به قسمی که یادکرده اند عمل کنند و آن را مدنظر قرار دهند تا مبادا حقوقی از نظام، کشور، ملت و قوا تضعیف شود.

وی ادامه داد: امروز اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد مطرح می شود که ما آن را محکوم می کنیم. چرا در حالی که خودمان از ابتدا و زمانی که وزیری مطرح می شود ، از طریق برخی رسانه ها و خبرگزاری ها خواب راحت را از نمایندگان می گیریم و آسایش آنها را سلب می کنیم؟ بیایید به این سوال هم پاسخ بدهید چرا از زمانی که این وزیر محترم و سالم و به دور از حاشیه های سیاسی مطرح می شود خبرگزاری ها مدام یک تفکر و یک اظهارنظر خاص را دنبال می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برخی رسانه ها یک مصاحبه را از یکی از اعضای کمیسیون می گیرند و به نظر کل کمیسیون تعمیم می دهند در حالی که این کار خلافی آشکار و دروغ است و به صلاح نظام نیست. چرا که من می دانم بسیاری از دوستان کمیسیون آموزش و پرورش با وزیر پیشنهادی موافق هستند.

وی بیان کرد: قطعا اظهارنظر یک فرد ملاک تصمیم گیری ما نخواهد بود؛ کما اینکه اگر بدانم آن فرد این کار را عمدا انجام داده باشد، وی را مغرض می دانم.

نکو گفت: اگرچه من به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صحبت می کنم ولی به رای مجلس احترام خواهم گذاشت و امیدوارم تصمیم گیری امروز نمایندگان صحیح باشد.

وی با اشاره به برنامه پیشنهادی نیلی احمدآبادی افزود: این برنامه بسیاری از اظهارنظرهای مخالفان را نقش می کند. سوابق درخشان علمی و اجرایی ایشان بیانگر موفقیت های بسیار وی در جامعه دانشگاهی است. امروز اظهارنظر دانشجویان، اساتید و تشکل های دانشجویی بیانگر این موضوع است که آقای نیلی احمدآبادی حاشیه های سیاسی ندارد و این امر یکی از امتیازات ایشان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سرپرستی نیلی احمدآبادی بر دانشگاه تهران توضیح داد: طرح این موضوع که ریاست ایشان بر دانشگاه تهران از سوی شورای انقلاب فرهنگی رد شده، صحت ندارد زیرا این دوستان تکذیبیه هایی زدند و کسی این تکذیبیه ها را رد نکرد و این امر یکی از موارد اظهرمن الشمسی است که برخی رسانه ها به دروغ انعکاس دادند.

وی درباره امضای نامه به رهبری از سوی نیلی احمدآبادی نیز خطاب به مخالفان گفت: اگر راست می گویید سند و مدرک ارائه دهید. ایشان در آن مقطع چنین نامه ای می نویسند تا از ولی امر مسلمین جهان اجازه بگیرند و نظرشان را بخواهند. این امر عین ولایت پذیری ایشان است. چرا آن را طور دیگری وانمود می کنید؟

نکو ادامه داد:‌آقای نیلی احمدآبادی بارها اعلام کردند بیشترین تعامل را با این مجلس خواهند داشت ولی برخی نمایندگان می گویند قضاوت  ما این است که در آینده برخی مشکلات پیش خواهد آمد. آیا چنین امری که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، برای تصمیم گیری و قضاوت ما نمایندگان صحیح است.

وی افزود:‌ نمایندگان ابزار لازم را در اختیار دارند؛ با کسی تعارف ندارند و کسی که از خط قرمزها عبور کرده باشد و عبور کند، در برابر او می ایستیم. پس اجازه دهید رئیس جمهور که یکی از نام آورترین روسای جمهور جهان شده و مردم به وی ا عتماد دارند، کارهای را با وزیر پیشنهادی خود پیش ببرد و با این تیمی که می تواند روبه رشد باشد، ادامه مسیر دهد.

نکو با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان امروز به ندای مردم، دانشگاهیان و دانشجویان پاسخ دهند، برنامه های نیلی احمدآبادی را از جامع ترین برنامه های ارائه شده برای وزارت علوم دانست و توضیح داد: این برنامه ها از اسناد بالادستی تبعیت می کند. اگر در موضوعات برنامه های اجرایی ایشان دقت کنیم، خواهید دید که انقلابی در حوزه دانشگاهی برپا خواهد کرد و برای نظام، ملت و کشور افتخارآفرینی خواهد داشت.
عبدالکریم جمیری
* عبدالکریم جمیری - مخالف عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید میدان دفاع از ارزش ها و حکومت های الهی باشد ،گفت: امروز به نام اعتدال بسیاری از نیروهای ارزشی را از صحنه خارج می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالکریم جمیری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 7 آبان) در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: آنچه که امروز در محضر ملت ایران به عنوان مخالف نسبت به وزیر پیشنهادی علوم عرض خواهد شد به عنوان یک وظیفه دینی و تکلیف الهی مطرح می شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام عاشورا ، دفاع از ارزش های الهی  و قوام بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از هر گونه نگاه عملی است که می شود  زمینه تضعیف نظام را فراهم کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما مجلسی می خواهیم که در تراز نظام ایران باشد و در مقدمه شکل گیری دولت یازدهم تاکید کردند که ما دولتی می خواهیم که همه نقاط مثبت دولت های قبل را داشته و از نقاط منفی آنها پرهیز کند بنابراین باید تاکید کرد که ما مجلسیان و دولتیان اگر به اوامر مقام معظم رهبری در عمل توجه می کردیم و هماهنگی بیشتری میان ما بود بهتر می توانستیم این گونه امور را سامان داده و ملت ایران را خوشحال می کردیم.

جمیری افزود: چرا زمانی که دولت قرار است به یک وزارتخانه سامان بخشد با همکاری با مجلس و نهادهای مربوط این امور را انجام نمی دهد که اگر این هماهنگی ها اتفاق می افتاد امروز شاهد معرفی یک وزیر کارآمد ، عالم و با سوابق درخشان در نظام جمهوری اسلامی ایران بودیم و با خیالی راحت دور هم جمع می شدیم ما همان گونه که از آقای فرجی دانا دفاع کردیم اما در استیضاح وی نیز مشارکت نمودیم چرا که در وزارت علوم و دانشگاهها مسائلی پیش آمد که منجر به این تصمیم گیری شد و باید تاکید کرد که اگر هماهنگی بین دولت و مجلس رقم می خورد امروز موضوع استیضاح وزیر را به موضوع بورسیه ها ارتباط نمی دادند چرا که ما به دنبال صداقت و عمل به تکلیف بوده و هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چرا در حال حاضر به اسم اعتدال نیروهای ارزشی را از میدان خارج می کنیم، دانشگاه میدان دفاع از ارزش ها و حکومت الهی و تحقق حاکمیت الهی است مگر مقام معظم رهبری بارها تاکید نکردند که به اسم اعتدال نباید انسان های متدین را از صحنه خارج کرد اما امروز شاهدیم که انسانهای معتقد و مقید را به میدان دانشگاهها راه نمی دهند بنابراین ما امیدواریم که در میدان عمل وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
 


چهار شنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن