تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819044126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداری‌ تا نیمه شب‌ به صلاح نیست/آزار و اذیت مردم حرام شرعی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در تبریز گفت: عزاداری‌ تا نیمه شب‌ به صلاح نیست/آزار و اذیت مردم حرام شرعی است خبرگزاری پانا:نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با انتقاد از افراط و تفریط در عزاداری‌ها تاکید کرد: اینکه تا ساعت دو نیمه شب با طبل و بلندگو عزاداری شود، به صلاح نبوده و بعضاً گله‌هایی در این خصوص مطرح می‌شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان ساعت 09:20



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری  در دیدار با اعضای ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی تبریز، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان و یاران با وفایش اظهار کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند روح عزاداری‌ها را از هدف و مرام حسینی جدا سازند تا فقط شکل و ظاهر عزاداری‌ها باقی بماند.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمود، حسین(ع) از من است و من از حسین(ع) گفت: مفهوم این جمله که حسین(ع) از من است واضح و معلوم است اما درباره جمله دوم حضرت که می‌فرماید، من از حسین(ع) هستم،به این معناست که بقاء دین من به خاطر حسین(ع) است.

امام جمعه تبریز گفت: با شهادت امام حسین(ع) اسلام و شریعت احیاء شده و اگر حادثه عاشورا به وقوع نمی‌پیوست معلوم نبود چه وضعی پیش می‌آمد و امویان و عباسیان چه بلایی سر اسلام می‌آوردند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند، «محرم و صفر است که اسلام زنده نگهداشته»، افزود: شاید فرمایش امام راحل اشاره‌ای به همین معناست چرا که عزاداری و سوگواری همه ساله برای سید و سالار شهیدان سبب تجدید و احیاء اسلام و ارزش‌های آن می‌شود.

وی گفت: اگر امروزه شاهد بقاء اسلام و ارزش‌های آن هستیم به برکت خون اباعبدالله الحسین(ع) است و عزاداری محرم باید انسان را به آرمان‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع) رهنمون سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صیانت از حجاب، اقامه نماز واقعی و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف اصلی و فلسفه عاشوراست.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: باید در عزاداری‌ها اشعار و سخنرانی‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی گفت: نهضت انقلاب اسلامی ایران و نهضت حسینی دارای تشابهات فراوانی است و انقلاب ایران نشات گرفته از عاشوراست.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اهداف انقلاب عاشورایی امام حسینی همچنان در انقلاب جاری و ساری است.

وی اضافه کرد: در عزاداری‌ها فقط به بعد عاطفی قیام عاشورا نباید ‌پرداخته شود و باید به بعد انقلابی قیام اباعبدالله حسین (ع) به اندازه کافی پرداخته شود.

آیت‌الله شبستری با انتقاد از افراط و تفریط در عزاداری‌ها تاکید کرد: اینکه تا ساعت دو نیمه شب با طبل و بلندگو عزاداری شود، به صلاح نبوده و بعضاً گله‌هایی در این خصوص مطرح می‌شود.

وی افزود: عزیزان باید توجه داشته باشند که عزاداری مستحب بوده اما آزار و اذیت مردم حرام شرعی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی گفت: این عزاداری‌ها بهتر است پس از اقامه نماز مغرب و عشا از مساجد و حسینیه‌ها آغاز شده و در موعد مناسب به پایان برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن