پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850868821
دوسالانه عکس پاسخگوی همه ژانرها نیست/ موجود نبودن اسناد دورههای گذشته -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس:
دوسالانه عکس پاسخگوی همه ژانرها نیست/ موجود نبودن اسناد دورههای گذشته
دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با اشاره به رویکرد هنری این دوره از دوسالانه تأکید کرد که دوسالانه عکس ایران وظیفه پاسخگویی به همه ژانرهای عکاسی را ندارد با این حال همه عکاسان می توانند طبق تعریف ارائه شده در بخش فتوآرت آثارشان را ارائه کنند. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران روز یکشنبه 4 آبانماه با حضور اسماعیل عباسی دبیر این دوسالانه، مسعود زندهروح کرمانی رییس انجمن عکاسان ایران و عضو شورای هنری و برنامه ریزی این دوسالانه و محمدمهدی رحیمیان مدیر روابط عمومی انجمن عکاسان ایران در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.سپردن دوسالانه عکس از تولید محتوا تا اجرا به انجمن عکاسان ایرانآغازگر این مراسم مسعود زندهروح کرمانی بود که در سخنانی به چگونگی واگذاری این دوسالانه به انجمن عکاسان ملی ایران اشاره کرد و گفت: بعد از 2 دوره موفق شدیم با تعامل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با انجمن عکاسان ایران، دوسالانه عکس را به موزه هنرهای معاصر تهران بازگردانیم و امیدواریم که این حرکت سرآغازی باشد برای سایر انجمنهای هنری که بتوانند دوسالانههای تخصصی خود را به شکل مستقل و با برنامه ریزیهای خود برگزار کنند.وی با اشاره به جلسات متعددی که برای رسیدن به این تعامل با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد برگزار شده است، یادآور شد: در جلسات مداوم با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، تفاهم نامهای میان دفتر هنرهای تجسمی و انجمن عکاسان ایران شکل گرفت که بر اساس آن برگزاری دوسالانه از تولید محتوا تا اجرا به انجمن عکاسان ایران واگذار شد و پس از آن هیأت مدیره انجمن جلسات مختلفی را در این زمینه برگزار کرد تا افرادی را برای شورای هنری و برنامه ریزی این دوسالانه از میان استادان و عکاسان مختلف انتخاب کند. در نهایت اسماعیل عباسی، عباس میرهاشمی، مجید مسچی، مهدی مقیمنژاد، نادر داوودی، ساعد نیکذات از سوی انجمن در ترکیب این شورا قرار گرفتند و از سیاهکارزاده مدیر موسسه توسعه هنرهای تجسمی و حسین نوروزی به عنوان نماینده مرکز هنرهای تجسمی به این شورا اضافه شدند.زندهروح کرمانی در ادامه به چگونگی ارائه فراخوان این دوره از دوسالانه اشارهای کرد و ادامه داد: شورای هنری تعریف و نگرش خود را درباره این دوره از دوسالانه در فراخوان ارائه کرده است تا عکاسان بتوانند به شکل مدون آثار خود را به این دوره ارسال کنند.او همچنین درباره به تعویق افتادن زمان برگزاری این دوسالانه به بهمن ماه هم توضیح داد: روز شنبه 3 آبانماه مهلت ثبتنام در این دوسالانه به اتمام رسید اما با توجه به اینکه موزه هنرهای معاصر تهران میزبان نمایشگاه «نو سنتگرایی در هنر معاصر ایران» است به پیشنهاد مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و با توافق دبیر دوسالانه قرار شد که زمان برگزاری این دوسالانه در موزه هنرهای معاصر تهران یک ماه جابجا شود و به یکم بهمن تغییر پیدا کند. بنابراین مهلت ارسال آثار برای عکاسان باز هم فراهم شده است.رویکرد دوسالانه سیزدهم عکس به سمت آرت فتوگرافی/ تعریف بخشهای دوسالانهاسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران در ادامه این نشست درباره چگونگی برنامهریزی برای این دوره از دوسالانه عکس بیان کرد: شورای برنامهریزی دوسالانه امسال بحثهای بسیاری را درباره چگونگی ارائه فراخوان و برگزاری دوسالانه مطرح کرد و با توجه به سوابق این دوسالانه نوساناتی در تصمیم گیری درباره چگونگی برگزاری دوسالانه و رویکرد آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت شورای برنامه ریزی تصمیم گرفت که دوسالانه را در 2 بخش «آرت فتوگرافی» و «خلاقانه» برگزار کند.او با اشاره به رویکرد هنری در این دوره از دوسالانه عکس اضافه کرد: از دوسالانه نهم عکس مشی دوسالانه به عکاسی هنری متمایل شد اما واقعیت این است که شوراها با توجه به این که همیشه تلاش کرده اند همه شاخه ها و ژانرهای عکاسی با همه سلایق و علایق جامعه عکاسان در دوسالانه حضور داشته باشد، هیچ وقت این جسارت را پیدا نکرد که به پیشواز این اتفاق برود، این در حالی است که رویکرد دوسالانه های عکس در دنیا هنری است.عباسی با بیان این که شورای هنری رویکردهای مختلف این دوسالانه را در فراخوان تبیین و تعریف کرده است متذکر شد: بخش نخست این دوسالانه که به آرت فتوگرافی اختصاص دارد، به آثاری گفته می شود که ساختاری پروژه ای و هدفمند دارد، ایده محور است و به مفهوم معینی که از ذهنیت عکاس نشأت می گیرد، می پردازد، این عکس ها کاربردی نیستند و عکاس پیش از تولید، برنامه ریزی می کند و در نهایت تولیدش را مجسم می کند، عکس ها در این گروه با منطق عکاس در کنار هم به صورت مجموعه ارائه می شود، در این بخش به ژانر ویژه ای توجه نمی شود و عکاسی مستند هم می تواند به خدمت گرفته شود. در این بخش عکس ها باید با نوشته و بیانیه همراه باشند.دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران درباره بخش دوم این دوسالانه که به رویکرد خلاقانه می پردازند، توضیح داد: در بخش خلاقانه آثار به صورت تک عکس و با نگاه خلاقانه ارائه می شود.دوسالانه سیزدهم غیررقابتی است/ وعده ای برای خریداری عکس های دوسالانهوی تأکید کرد: این دوره از دوسالانه به صورت غیر رقابتی برگزار می شود و برندهای نخواهد داشت بلکه عکس های برگزیده همه به نمایشگاه آثار دوسالانه راه پیدا می کنند و عکس هایی که دارای ارزش موزه ای باشند با نظر کارشناسان موزه هنرهای معاصر تهران برای گنجینه موزه خریداری خواهد شد.عباسی داوران و هیئت انتخاب آثار این دوسالانه را نیز به شرح زیر معرفی کرد: در بخش فتوآرت گرافی، گوهر دشتی، حمید سوری، رضا شریف زاده، کیارنگ علایی، مهدی مقیم نژاد آثار را انتخاب می کنند و در بخش خلاقانه نیز نیوشا توکلیان، نادر داوودی، فرهاد سلیمانی، محمدابراهیم صافی و محمد غفوری انتخاب آثار را بر عهده دارند.این عکاس پیشکسوت در ادامه سخنانش از برپایی نشست های تخصصی در کنار این دوسالانه خبر داد و گفت: این جلسات را محمد خدادادی مترجم زاده مدیریت خواهد کرد که جزییات آن را در آینده اعلام خواهیم کرد.او همچنین از تجلیل 2 یا 3 عکاس پیشکسوت در سیزدهمین دوسالانه عکس ایران خبر داد و گفت: اسامی این عکاسان نیز بعد از نهایی شدن متعاقباً اعلام خواهد شد.محمدمهدی رحیمیان مدیر روابط عمومی انجمن عکاسان ایران نیز در سخنانش از انتشار مقالاتی درباره آرت فتوگرافی در سایت انجمن خبر داد که برای روشن شدن ذهنیت عکاسان نسبت به این موضوع ارائه می شود.او همچنین گفت: کار طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی انجمن عکاسان را ابراهیم حقیقی بر عهده داشته است.رحیمیان تأکید کرد: در انتخاب آثار هیچ محدودیتی در ارائه آثار عکاسان نداریم و از هر متریالی می توان در این راستا استفاده کرد.دوسالانه های عکس دنیا با رویکرد هنری برگزار می شود/ دوسالانه عکس وظیفه پاسخگویی به همه ژانرها را نداردادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران اختصاص داشت که اسماعیل عباسی در پاسخ به سوال مهر درباره رویکرد جدید این دوسالانه به سمت عکاسی هنری و تفاوت میان آرت فتوگرافی و عکاسی خلاقانه و همچنین جایگاهی که برای ژانرهای مختلف عکاسی اعم از خبری، ورزشی و طبیعت در این دوسالانه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: در طول 13 دوره برگزاری دوسالانه عکس، هر دوره به شیوهای برگزار شده است، یک دوره ملی، یک دوره بینالمللی، یک دوره سالانه تا این که به سیزدهمین دوره رسیدهایم. در این دوره با توجه به تعریفی که شورای برنامهریزی درباره این دوسالانه ارائه کردند، تصمیم گیری متفاوتی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در دنیا دوسالانه های عکس با رویکرد هنری برگزار می شوند و ما نیز امسال تصمیم گرفتیم که با رویکرد هنری دوسالانه را برگزار کنیم. اما این امر به این معنی نیست که دبیران دورههای قبلی به این موضوع در دنیا توجه نکردهاند، همانطور که در دوسالانه نهم بهمن جلالی نظرش این بود که دوسالانه عکس باید به سمت هنری حرکت کند و جای ارائه عکس های تبلیغاتی و خبری در موزه هنرهای معاصر تهران نیست. اما به هر حال ما چون تنها یک دوسالانه عکس داریم دبیران دوره های مختلف با این هدف که پاسخگوی همه ژانرهای مختلف عکاسی باشند، تلاش کردند که این شاخه های عکاسی در دوسالانه امکان حضور داشته باشند بنابراین همیشه این کشمکش میان دبیران دوره های مختلف دوسالانه عکس وجود داشته است که رویکرد دوسالانه به کدام سمت و سو باشد.
عباسی ادامه داد: در این دوره تصمیم بر این شد که ما صرفاً نباید پاسخگوی همه ژانرهای مختلف عکاسی باشیم و این وظیفه دوسالانه عکس نیست، بنابراین هدف خود را مشخص کردیم و بر اساس این تصمیم برخی از ژانرهای عکاسی می توانند در این دوسالانه حضور پیدا کنند مثل عکاسی خبری و ورزشی، که البته جای ارائه این آثار در دوسالانه های تخصصی خاص خودشان است.ویدر پاسخ به این سوال که انجمن عکاسان ایران یک انجمن فراگیر ملی است که همه شاخه های عکاسی را دربرمی گیرد و این انتظار وجود دارد که دوسالانه آن نیز متشکل از همه شاخه های عکاسی باشد، توضیح داد: ما 70 میلیون نظر مختلف در این زمینه داریم اما به هر حال باید جایگاهی را برای دوسالانه عکس در نظر گرفت و این توانایی در دوسالانه عکس وجود ندارد که پاسخگوی هم ژانرها باشد.امکان ارائه عکس های ژانرهای مختلف در بخش فتوآرت گرافی مسعود زنده روح کرمانی رییس انجمن عکاسان ایران و عضو شورای برنامه ریزی این دوسالانه نیز در پاسخ به این سوال یادآور شد: زمانی که برگزاری دوسالانه به انجمن عکاسان ایران محول شد، این تصور ایجاد شد که دوسالانه باید شامل همه ژانرهای عکاسی باشد اما عکاسی تنها رشته ای است که ژانرهای بسیاری را در خود دارد و بسیار گسترده است با این حال در تمام دنیا دوسالانه های عکس نگاه هنری را دنبال می کنند و ما هم در فراخوان این دوسالانه تعریف خود را از دو بخش آرت فتوگرافی و خلاقانه ارائه کرده ایم که طبق این تعاریف می توان همه ژانرهای عکاسی را در بخش فتوآرت گرافی داشته باشیم و بنابراین همه عکاسان می توانند با تعریفی که در فراخوان ارائه شده است، آثار خود را به بخش آرت فتوگرافی ارائه کنند.تلاش برای سوق دادن دوسالانه به سمت آرت فتوگرافیزنده روح درباره سوال مهر درباره نزدیک بودن مفهوم آرت فتوگرافی به خلاقانه به عنوان دو بخش مجزا در این دوسالانه توضیح داد: بخش خلاقانه به بخش آرت فتوگرافی نزدیک است و خلاقیت هم جزئی از آرت است و بحث های بسیاری هم در این زمینه صورت گرفته است اما با توجه به این که انجمن عکاسان ایران انجمن فراگیری است که به تمام استان ها و مراکز فرهنگی کشور توجه دارد، به این منظور که آهسته آهسته نگاه دوسالانه را به سمت آرت فتوگرافی بکشانیم، بخش خلاقانه را در نظر گرفتیم تا کسانی که با بخش آرت فتوگرافی آشنایی کافی ندارند، آثارشان را در بخش خلاقانه ارائه کنند و در نهایت دوسالانه را به سمت آرت فتوگرافی سوق دهیم.جایگاه دوسالانه فراتر از یک مسابقه عکاسی استزنده روح کرمانی در پاسخ به سوال دیگری درباره غیررقابتی شدن این دوسالانه توضیح داد: من معتقدم که جایگاه دوسالانه عکس فراتر از یک مسابقه و اعلام برندگان آن است، دوسالانه محلی برای ارائه 2 سال فعالیت هنری است که باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و عکاسان فقط برای برنده شدن در آن شرکت نکنند بلکه حضورشان در دوسالانه و ارائه اثرشان در نمایشگاه به منزله برنده شدن باشد.احتمالی برای خرید آثار از سوی موزه هنرهای معاصراو درباره خرید آثار این دوسالانه از سوی موزه هنرهای معاصر تهران و کمبود بودجه دولتی در این زمینه بیان کرد: توافقی در این زمینه صورت نگرفته است ولی در فراخوان اعلام شده است و بستگی به نظر کارشناسان موزه دارد که آیا اثری را شایسته خرید برای گنجینه ارزیابی کنند یا خیر اما زمانی که مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی این خبر را اعلام می کند، حتما به تأمین بودجه خرید این آثار نیز فکر کرده اند.توافق همه انجمن های عکاسی با رویکرد هنری دوسالانه سیزدهممحمد مهدی رحیمیان نیز در پاسخ به سوالی درباره رویکرد تازه این دوسالانه و اظهار نظر انجمن های تخصصی عکاسی در این زمینه یادآور شد: برای رسیدن به رویکرد هنری در دوسالانه سیزدهم عکس، نظر همه انجمن های عکاسی تخصصی را جویا شدیم که همه آنها از این رویکرد استقبال کردند از سوی دیگر انجمن عکاسان ایران برای برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های تخصصی هر یک از انجمن های تخصصی عکاسی با آنها همکاری دارد.رویکرد هنری دوسالانه نظر متخصصان عکاسی ایران استاسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس هم درباره رویکرد هنری این دوسالانه تأکید کرد: اگر به تخصص اعتقاد دارید، همه کسانی که در انجمن عکاسان و شورای برنامه ریزی این دوسالانه گرد هم جمع شده اند، متخصصان این عرصه هستند و با برگزاری جلسات تخصصی بسیار به این نکته رسیده اند که دوسالانه عکس باید رویکرد هنری را دنبال کند.هیچ سندی از سوابق دوسالانه های عکس وجود ندارد/ دوسالانه های عکس با سلایق دبیران و ارشاد برگزار شدعباسی در پاسخ به سوال مهر درباره تغییر نظر شورای سیاست گذاری دوسالانه عکس در هر دوره و فراهم کردن شرایطی برای مدون کردن نتایج جلسات کارشناسی متخصصان عکاسی برای هر دوره از دوسالانه توضیح داد: ما تا دوره مدیریت آقای شالویی در مرکز هنرهای تجسمی، دبیرخانه دائمی برای دوسالانه عکس نداشتیم، در طول 13 دوره برگزاری این دوسالانه هیچ سندی از دوره های قبلی موجود نیست، هیچ سابقه ای از این دوسالانه ها در اختیار نداریم به این دلیل که وزارت ارشاد در هر دوره دوسالانه را به یک دبیری سپرده است که بعد از اتمام دوسالانه همه اسناد و سوابق آن هم پراکنده شده است، بنابراین ما امیدوار هستیم که در این دوره که دوسالانه به انجمن واگذار شده است بتوانیم سیاستی را در پیش بگیریم که این رویکرد در سالهای آینده تداوم یابد و تصمیم گیری ها بر اساس سیاست گذاری های گذشته باشد، نقاط ضعف برطرف شود و همه سوابق و اسناد آن نیز در انجمن محفوظ باشد.برند شدن دوسالانه عکس در گرو غیر رقابتی بودن و کیفیت برگزاری آن استدبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران در پاسخ به سوال دیگری درباره برند نشدن این دوسالانه در طول 13 دوره گذشته توضیح داد: دوسالانه زمانی برند خواهد شد که کیفیت انجام کار درست باشد و دوسالانه در جایگاه واقعی خود به سمت و سوی برند شدن حرکت کند.او یکی از دلایل برند نشدن این دوسالانه را مسابقه ای بودن آن ذکر کرد و یادآور شد: دوسالانه تاکنون مثل جشنواره ها ومسابقه های عکاسی برگزار شده و هیچ هویت مستقلی برای خود نداشته است و امیدوار هستیم که با این تصمیم جدید، دوسالانه بتواند برند خود را داشته باشد.زنده روح هم دراین باره اضافه کرد: شاید ما در این دوره نتوانیم به آرزوهایمان در این زمینه برسیم به این دلیل که تاکنون دوسالانه طبق سلایق مدیران وزارت ارشاد برگزار شده است و اگر از 20 سال قبل این دوسالانه به انجمن واگذار شده بود، امروز می توانستیم برند خود را در دوسالانه عکس داشته باشیم.دوسالانه سیزدهم عکس هنرمند محور استاو تأکید کرد: برند شدن را با جایزه دادن و مسابقه ای کردن دوسالانه نمی توانیم داشته باشیم، بلکه محتوا مهم است بنابراین با رویکرد تازه ای که در این دوسالانه داریم، باید در دوسالانه شانزدهم این سوال را پرسید که آیا دوسالانه توانسته برند خود را ایجاد کند یا خیر اما این اطمینان را می دهم که اگر هر دوسالانه ای را یک گروه تخصصی پیش ببرد، رفته رفته تبدیل به برند خواهد شد.عضو شورای هنری این دوسالانه در دفاع از هنرمند محور بودن این دوسالانه یادآور شد: ما در بخش خلاقانه تنها 3 اثر از هر عکاس را می پذیریم البته می توانستیم یک اثر اعلام کنیم اما احساس کردیم برای اولین دوره هنوز زود است با این حال اگر در هر بخش تعداد آثار بیشتری را می پذیرفتیم آثار بیشتری هم به صورت آماری اعلام می کردیم اما ما اثرمحور نیستیم بلکه هنرمند محور هستیم و کاش به جایی برسیم که هزار اثر به دوسالانه عکس برسد و 800 اثر از آن را حذف کرده وتنها 200 اثر را به نمایشگاه راه دهیم چرا که ما معتقدیم دوسالانه جای ارائه تفکر هنری است.انتخاب موضوع برای دوسالانه چهاردهماو در خاتمه با بیان این که دوسالانه آینده را به شکل سخت گیرانه تری در انتخاب آثار و همراه با موضوع مشخص برگزار خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد که این دوسالانه شروعی برای دوره های آینده باشد و از سال بعد با فرصت کافی که در اختیار خواهیم داشت موضوع و تم دوسالانه را نیز اعلام خواهیم کرد.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
عکسی از همه زنان «ابوبکر البغدادی»؟!
عکسی از همه زنان ابوبکر البغدادی فعالان شبکههای اجتماعی تصویری را منتشر کردند که آن را متعلق به همسران سرکرده گروه تروریستی داعش میدانند خبرگزاری ایسنا فعالان شبکههای اجتماعی تصویری را منتشر کردند که آن را متعلق به همسران سرکرده گروه تروریستی داعش میدانند بسیاری از صفحاتغییر در زمان برگزاری سیزدهمین دوسالانه عکس ایران
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۹ سیزدهمین دوسالانه عکس ایران بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا بنا بر پیشنهاد مجید ملانوروزی رییس موزه هنرهای معاصر تهران و موافقت اسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با توجه به برگزاری نمایشگاه نزمان برگزاری سيزدهمين دوسالانه عكس تغییر کرد
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی زمان برگزاری سيزدهمين دوسالانه عكس تغییر کرد زمان برگزاری سیزدهمین دوسالانه عکس ایران به اول تا بیستم بهمن ماه 1393 تغییر یافت به گزارش خبرگزاری مهر با پیشنهاد مجید ملانوروزی رییس موزه هنرهای معاصر تهران و موافقت اسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین ددر این روستا همه اشیاء بی جهت آتش می گیرد! +عکس
در این روستا همه اشیاء بی جهت آتش می گیرد عکس سریال آتش سوزی های این منطقه باعث شده است در این مدت دانشمندان در رشته های مختلف مانند فیزیک زمین شناسی یا آتش فشان شناسی به این منطقه سفر کنند نزدیک به 10 سال است که مردم روستای کانتو دی کارونیا از صدها آتش سوزی عجیبی صحبت می کهمه همسران رؤسای جمهور ایران/عکس
همه همسران رؤسای جمهور ایران عکس   ایسنا تمایلی برای مطرحشدن در رسانهها ندارند افکار عمومی با وجود اینکه همسرانشان را به خوبی میشناسد از آنها تصویری در ذهن ندارد خواسته یا ناخواسته پشت پرده نقشهای سیاسی و اجتماعیشان را ایفا میکنند با این حال نقش اصلیشان همانهمه همسران رؤسای جمهور ایران +عکس
همه همسران رؤسای جمهور ایران عکسهمسران روسای جمهور ایران اگرچه از الگوی کشورهای غربی در کسب جایگاه بانوی اول پیروی نکردهاند اما قطعاً همواره در کنار همسرانشان آنها را در پیشبرد کارها یاری دادهاند احقاقی تمایلی برای مطرحشدن در رسانهها ندارند افکار عمومی بموجود ناشناخته ای که 100 پا دارد + عکس
موجود ناشناخته ای که 100 پا دارد عکس موجود دریایی مرموز با 100 شاخک بازو مانند موجب تعجب ماهیگیر سنگاپوری شد و با وجود کمک کارشناسان هنوز این موجود مرموز شناسایی نشده است اخیرا اونگ هان بون 54 ساله در مکان مورد علاقه خود در جزیره سنتوزا مشغول ماهیگیری بود و هرگز انتظار دیدگزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون اسبقیان: نسبت به دورههای گذشته مدالها بیشتر و خوش رنگتر خواهد بود
گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئوناسبقیان نسبت به دورههای گذشته مدالها بیشتر و خوش رنگتر خواهد بودمدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان سرقی گفت مطمئنم در پاراآسیایی اینچئون نسبت به گذسته شاهد مدالهای بیشتر و خوش رنگتر خواهیم بود به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینجئون شروین ااین سگ همه کار می کند! +عکسهای جالب
این سگ همه کار می کند عکسهای جالب این سگ همه کار می کند این سگ همه کار می کند همشهری جوانمطالب مرتبط سگ های بچه پولدارهای تهران زير تيغ جراحان زيباييزندگی مجلل خوشبخت ترین سگ دنیا عکسزندگي كوچكترين و بزرگترين سگ دنيا در كنار هم عکس سه شن&آنچلوتی و مانچینی بعد از آقای خاص ۱۰ مربی پُردرآمد فوتبال جهان در یک دهه گذشته/ صندلی مورینیو از همه گرانتر ا
آنچلوتی و مانچینی بعد از آقای خاص۱۰ مربی پُردرآمد فوتبال جهان در یک دهه گذشته صندلی مورینیو از همه گرانتر استسرمربی پرتغالی تیم چلسی انگلیس معروف به آقای خاص پردرآمدترین مربی فوتبال جهان در یک دهه گذشته بوده است به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دیولت ژوزه مورینیو جدا ازاین موجود جاندار چربیهای دور شکم را میخورد + عکس
این موجود جاندار چربیهای دور شکم را میخورد عکس دانشمندان شیوهای باورنکردنی برای از بین بردن چربیهای دور شکم پیدا کردهاند به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران کارشناسان در نظر دارند کرمی را وارد بدن کنند که چربیها را میخورد و به این ترتیب باعث کاهش وزنکاظمی: اسناد یورو۴ بودن بنزین وارداتی موجود است
کاظمی اسناد یورو۴ بودن بنزین وارداتی موجود است مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با اعلام این که بنزین وارداتی ۱۰۰ درصد مطابق با استاندارد یورو۴ است گفت اسنادی که اثبات کند بنزین وارداتی یورو۴ است وجود دارد و در صورت نیاز میتوان آن را ارائه کرد عباس کاظمیدر این روستا همه چیز بی جهت آتش می گیرد +عکس
در این روستا همه چیز بی جهت آتش می گیرد عکس سریال آتش سوزی های این منطقه باعث شده است در این مدت دانشندان در رشته های مختلف مانند فیزیک زمین شناسی یا آتش فشان شناسی به این منطقه سفر کنند سریال آتش سوزی های این منطقه باعث شده است در این مدت دانشندان در رشته های مختلف مانند فیزیدرخشان بیشتر از همه تمرین می کند+عکس
درخشان بیشتر از همه تمرین می کند عکس جام جم ورزشی حمید درخشان در تمرینات بدنسازی روز گذشته پرسپولیس بیشتر از بقیه بازیکنان تمرین می کرد به گزارش جام جم ورزشی پرسپولیسی ها تمرینات بدنسازی خود را در کیش پشت سر گذاشتند حمید درخشان سرمربی پرسپولیسی ها دیروز بیشتر از بقیه تمرین معکس های جدید شقایق نوروزی بازیگر سال های گذشته تلویزیون + بیوگرافی
عکس های جدید شقایق نوروزی بازیگر سال های گذشته تلویزیون بیوگرافی عکس های جدید شقایق نوروزی شقایق نوروزی متولد ۱۳۶۳ در شیراز است او در دانشگاه سوره رشته کارگردانی خوانده شقایق نوروزی شقایق نوروزی شقایق نوروزیاخبار مرتبط سری تک عکس های جدید بازیگران مشهور زن 12 سری تک عکبا خوردن این موجود چندش آور لاغر شوید! +عکس
با خوردن این موجود چندش آور لاغر شوید عکس به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز ژن جهش یافته SKN-1 موجود در این کرم برای خنثی کردن افزایش وزن است که به طور معمول همراه با رژیم های غذایی قند بالا می تواند در بدن از بین برود مطمئنا غذاهای سرشار از قند اغلب وسوسه انگیز ترین غذاهموجود دریایی مرموز و عجیب با 100 پا! + عکس
موجود دریایی مرموز و عجیب با 100 پا عکسموجود دریایی مرموز با 100 شاخک بازو مانند موجب تعجب ماهیگیر سنگاپوری شد و با وجود کمک کارشناسان هنوز این موجود مرموز شناسایی نشده است موجود دریایی مرموز با 100 شاخک بازو مانند موجب تعجب ماهیگیر سنگاپوری شد و با وجود کمک کارشناسان هنوز ا-