تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804542429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس عراق : اعزام نیروهای کُرد به عین العرب سوریه به سود منافع ملی عراق نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نماینده مجلس عراق : اعزام نیروهای کُرد به عین العرب سوریه به سود منافع ملی عراق نیست
یک نماینده ائتلاف ملی در مجلس عراق با تاکید بر ضرورت مبارزه نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش در داخل این کشور گفت که دولت کردستان عراق، بغداد را در جریان قصد خود برای اعزام نیروهای کرد به کوبانی سوریه قرار نداد.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پارلمان منطقه کردستان عراق پنجشنبه گذشته با طرح اعزام پیشمرگ‌ها به شهر کوبانی سوریه برای کمک به کردهای این شهر در مقابل داعش موافقت کرد، به این ترتیب این اولین اقدام نظامی منطقه کردستان عراق در خاک سوریه محسوب می‌شود.
 
پس از رای پارلمان، دولت منطقه‌ای کردستان عراق اعلام کرد که تصمیم دارد 200 نیروی پیشمرگ را به همراه سلاح‌های سنگین به منطقه کوبانی واقع در شمال سوریه اعزام کند.
 
در پی انتشار این خبر، بحث و جدال در محافل سیاسی عراق درباره اجازه داشتن یا نداشتن کردستان عراق برای تصویب اعزام نیرو به سوریه بدون موافقت دولت مرکزی بغداد بالا گرفت.
 
"محمد ناجی"، نماینده ائتلاف ملی عراق در مجلس این کشور در این باره در بغداد گفت: منطقه کردستان عراق، بغداد را در جریان اعزام نیروهای پیشمرگ به منطقه کوبانی سوریه قرار نداده است.
 
وی افزود: در اوضاع کنونی اولویت جنگ در داخل استان های ناآرام عراق و نه خارج از مرزهای این کشور است.
 
ناجی در اظهاراتی به خبرنگار فارس گفت:پارلمان کردستان عراق در مقام دولت نیست که با اعزام نیروهای نظامی به کوبانی موافقت کند و با توجه به اینکه کردستان عراق بخشی از دولت مرکزی محسوب می شود باید این قضیه به آنها ارجاع داده شود و تبعات اعزام نیروهایی به خارج از مرزهای عراق هم به دولت مرکزی باز می‌گردد.
 
نماینده ائتلاف ملی در مجلس عراق گفت: تا جایی که من می‌دانم منطقه کردستان عراق به هیچ شکلی در قضیه اعزام نیرو به کوبانی دولت مرکزی را در جریان نگذاشته است.
 
ناجی در ادامه پرسید: آیا اوضاع منطقه کردستان عراق ایمن است که اکنون نیروهایی به خارج از مرزها اعزام کند و اگر اوضاع کردستان عراق ایمن است آیا دیگر استان‌های عراق ایمن است که به فکر اعزام نیرو به خارج از مرزها افتاده‌اند.
 
محمد ناجی گفت: از لحاظ نظامی و منطقی اولویت این است که این نیروها برای مبارزه با داعش در استان‌های ناآرام عراق همچون الانبار و صلاح الدین اعزام شوند زیرا اولویت با اعزام نیروهای کرد به داخل مرزهای عراق برای دفع خطر است.
 
نماینده مجلس عراق با اشاره به اینکه هر گونه آسیب و زیانی برای عراق متوجه همه کشور است گفت: منطقه کردستان عراق یا مرکز یا استان‌های جنوبی کشور هیچ کدام از زیانی که به عراق برسد ایمن نخواهند بود بنابراین ما بر ضرورت هماهنگی منطقه کردستان عراق با دولت مرکزی بغداد تاکید می‌کنیم.
 
وی تاکید کرد: اعزام نیروهای کرد به کوبانی سوریه به سود منافع ملی عراق نیست.
 
این در حالی است که دولت منطقه‌ای کردستان عراق گفت که دولت مرکزی از اعزام نیروهای پیشمرگ به کوبانی سوریه مطلع است.
 
"سفین دزئی"، سخنگوی دولت کردستان عراق در اظهاراتی خبری گفت: دولت مرکزی بغداد از اعزام نیرو به کوبانی مطلع است و تاکنون هیچ واکنش منفی یا مثبتی به این قضیه نداشته است و تنها مساله گشایش مرزها خواسته همه حامیان آزادی است و این تکلیفی ملی برای رفع خطر محسوب می‌شود.
 
دزئی گفت: گروه تروریستی داعش خطری بزرگ برای جهان آزاد و مغایر با ارزش‌های انسانی، دموکراسی و آزادی هست و این سازمان دیگر صرفا خطری برای سوریه و عراق نیست و بلکه دیگر کشورها همچون آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و ترکیه را هم تهدید می‎‌کند.  
 
سخنگوی دولت کردستان عراق درباره روابط این منطقه با ترکیه گفت:رابطه ما در دولت کردستان عراق با ترکیه همچون گذشته است و ترکیه را همسایه بسیاری مهمی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی برمی شمریم و برای تقویت و گسترش این روابط به همکاریمان ادامه می‌دهیم.
 
سخنگوی کردستان عراق با اشاره به اینکه در امور نظامی با ترکیه هماهنگ هستند گفت: آنکارا اجازه عبور نیروهای پیشمرگه برای ورود به کوبانی را داده و این دستاورد بزرگ و گام روبه جلو مهمی محسوب می شود.
 انتهای پیام/ض

منبع :فارس







تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن