تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803668151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور ایوبی برای تولید مجموعه‌ نفیس آثار عاشورایی سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دستور ایوبی برای تولید مجموعه‌ نفیس آثار عاشورایی سینمای ایران
رییس سازمان سینمایی ضمن تقدیر از تولید مجموعه مستند عاشورایی «آیین‌های هم‌نوایی» گفت: ما بدحالی را با کمال میل برای خودمان پذیرفته‌ایم به این امید که روزگار سختی که در مدیریت سینما می‌گذرانیم باعث حال خوب سینما و اعتلای هویت ملی و دینی‌مان بشود.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الله ایوبی درمراسم رونمایی از مجموع مستند «آیین هم‌آوایی» با ابراز خرسندی از تولید این مجموعه بیان کرد: جای خوشحالی است که مستندساز‌ها و مستند‌ها دارند دیده می‌شوند‌. یقین دارم که این مجموعه هم در ایران و هم در بسیاری از نقاط دنیا با استقبال روبرو خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: تصاویر عاشورا را خیلی از کسان دیگر در جای جای دنیا دیده‌اند و حیرت کرده‌اند و حداقل این سوال در دلشان ایجاد شده که کشتگان کربلا که بودند که چنین آتشی در دل ملت‌ها ایجاد کردند. معتقدم کم نیستند کسانی که از سر کنجکاوی به سمت شناخت عاشورا آمدند و گرفتار امام حسین(ع) شدند که من به شخصه خاطرات جالبی از این اتفاق دارم.

معاون وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه عاشورا سکه هویت ایرانی‌هاست‌، گفت: حقیقت عاشورا طوری است که نظر همه را به خود جلب می‌کند. آیین‌های عاشورایی خلاصه تمدن‌ و فرهنگ ایرانی‌ اسلامی‌ است. حتی اگر کسی دنبال نت‌های اصیل موسیقی ایرانی‌ست و یا می‌خواهد کهن‌ترین آیین ایرانی را بشناسد باید سراغ‌ آیین‌های عاشورایی برود چون مردم ایران به دلیل عشق‌شان به امام حسین (ع) هرچه داشتند را نذر عاشورا کردند.

وی با ابراز خرسندی مجدد از تولید مجموعه «آیین هم آوایی» در موسسه رسانه‌های تصویری و رونمایی آن در دهه اول محرم اظهار کرد: خوشحالم که سینمای ایران از گنجینه عظیم آیین‌های عاشورایی بهرمند شده و قطعا این کار ادامه پیدا خواهد کرد. معتقدم همکاران ما در موسسه رسانه‌های تصویری باید تمام آثار عاشورایی سینمای ایران را در یک بسته و مجموعه نفیس گردهم آورند تا مخاطبان بین‌المللی و داخلی از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش با یادآوری شرایط سختی که این روزها در سینما می‌گذراند اظهار کرد: ما بدحالی را با کمال میل برای خودمان پذیرفته‌ایم به این امید که روزگار سختی که در مدیریت سینما می‌گذرانیم باعث حال خوب سینما و اعتلای هویت ملی و دینی‌مان بشود.

مسافر آستانه: روند تولید آثار عاشورایی را ادامه می‌دهیم

در بخش دیگری از این مراسم، حسین مسافرآستانه که مجموعه مستند «آیین هم‌آوایی» به همت او در موسسه رسانه‌های تصویری تهیه شده است، درباره آن گفت: این حرکت، حرکتی نیست که در این گام تمام شود‌ و امیدوارم در موسسه رسانه‌های تصویری بتوانیم امکانات تداوم تولید مجموعه‌های عاشورایی را فراهم کنیم.

وی توضیح داد: مقصود ما پرداختن صرف به حادثه تاریخی عاشورا نیست، بلکه هدف‌مان پرداختن به درس بزرگ عاشورا در تداوم نیازهای روز جامعه و لحظه لحظه زندگی بشری است، چرا که عاشورا می‌تواند حق را از باطل تبیین کند و در اندیشه همه انسان‌ها نفوذ کرده و روشن‌گر باشد.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی به دلیل نگاه صرفا مناسبتی به واقعه عظیمی مانند عاشورا، توجه‌مان به مفاهیم بزرگ آن در زندگی از بین می‌رود. در حالی که ما باید بدون شعار و با باوری درست، شاهد تولید و نشر آثاری عمیق تصویری در این حوزه باشیم.

مسافر آستانه در پایان سخنانش با تشکر ویژه از مونا زندی که تهیه این مجموعه مستند را برعهده داشته است، ابراز امیدواری کرد‌ که موسسه رسانه‌های تصویری بتواند آیین‌های عاشورایی تمام استان‌های کشور را ثبت کرده و به ملت ایران تقدیم کند.

‌بسیاری از آیین‌های سنتی و مداحی‌ها در حال منسوخ شدن هستند

در ادامه، مونا زندی که تهیه مجموعه مستند «آیین هم‌آوایی» به همت او انجام شده گفت: از ابتدا قرار بود ما یک مجموعه 30 قسمتی درباره 30 استان کشور داشته باشیم و آیین‌های مهم سنتی‌، مداحی‌ها و آواهای کهنی که به تدریج دارد منسوخ می‌شود را ثبت کنیم. از این رو حضورم در این مجموعه را افتخار می‌دانم.

وی سپس از عباس اسدالهی و شکری‌آذر به دلیل دعوتش به این پروژه تشکر و تاکید کرد که تمام آثار معنوی این پروژه را به روح پدرش تقدیم می‌کند و امیدوار است که تولید این مجموعه تا 30 قسمت ادامه داشته باشد.

مدیحه‌سرایی احساسی جهانبخش سلطانی و سخنان فرهاد توحیدی درباره فرهنگ عاشورایی

سپس، جهانبخش سلطانی با شعرهایش که بیشتر به نریشن فیلم‌های سینمایی و یا یک نمایش رادیویی شبیه بود‌، اشک می‌ریخت و نوعی فضای روضه‌گونه را در سالن ایجاد کرده بود‌ که همه را تحت تاثیر قرارداد.

در ادامه نیز فرهاد توحیدی با تشکر ویژه از حسین مسافرآستانه برای تولید چنین مجموعه مستند ارزشمندی اظهار کرد: هر ملتی با میراث فرهنگی‌اش شناخته می‌شود و میراث فرهنگی شناسنامه او محسوب می‌شود اما اگر خودمان شناسنامه‌مان را ننویسیم، دیگران این کار را خواهند کرد.

وی ادامه داد: باعث تاسف است که همه ممارست‌هایی که استاد بهرام بیضایی درباره آیین‌های عاشورایی داشت به درستی استفاده نشد و نمی‌دانم آن‌ها کی و کجا می‌خواهند چاپ شوند. به خاطر دارم ایشان در دهه 40 و 50 دانشجویان را جمع می‌کردند و به مراسم‌های بزرگ تعزیه می‌بردند و گنجینه عظیمی را در این زمینه گردآوری کردند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما‌ با ابراز امیدواری از توجه سینمای مستند به فرهنگ عاشورایی اظهار کرد: سینمای مستند ایران به عنوان گنجینه‌ای که هنوز شناخته نشده است‌، وظیفه ثبت و ضبط هویت ملی‌مان را دارد. اساس انقلاب ما را فرهنگ عاشورایی شکل داد و حضرت امام خمینی(ره) بر همین اساس ملت را راهبری کردند، اما متاسفانه تاکنون تحلیل درست جامعه شناختانه‌ای از تاثیرات این واقعه و پیگیری عزاداری‌ها در کوی و برزن و ... انجام نشده است.

در ادامه این مراسم مجموعه مستند «آیین هم‌آوایی» با حضور حجت‌الاسلام وهاوری‌، بابک رضایی (مشاور امور استان‌ها سازمان سینمایی)، مجید برزگر‌، مونا زندی‌، مجید قاری‌زاده‌، رسول صدرعاملی‌، فرهاد توحیدی‌، حسین مسافر آستانه و حجت الله ایوبی برگزار شد.

همچنین در ادامه نیز طی مراسم بسیار کوتاهی، جوایز ششمین جشنواره بغداد که به دو فیلم‌ساز ایرانی اختصاص داده شده بود به آنها اهدا شد. در این بخش، حجت‌الله ایوبی جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره بغداد را به وحید موساییان برای ساخت فیلم «فرزند چهارم» داد و جایزه ویژه این جشنواره برای تهیه‌کنندگی «نینجای ایرانی» به مرجان ریاحی رسید که او پس از دریافت جایزه‌ اش از ایوبی خواست که از پایگاه خبری فیلم کوتاه حمایت کند.

در این مراسم که 6 آبان در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار می‌شد‌، محمد احسانی، آرش امینی‌، بهمن حبشی، حامد آفریده‌، وحید موساییان‌، جواد رمضانی‌، سیمون سیمونیان‌، هادی منبتی‌، ابراهیم داروغه زاده‌، رمضان علی حیدری خلیلی‌ و ... حضور داشتند و اجرای آن نیز برعهده کامران ملکی بود.

مجموعه مستند «آیین هم‌آوایی» حاوی 10 فیلم مستند است. «محرم سسی» یونس مقدم (آذربایجان شرقی)، «بلاکشان» شهروز توکل (اصفهان)، «سوگ و سرود» مجید برزگر (تهران)، «نوای خورشید» محسن استادعلی (خراسان)، «مداحان جنوب» فرهاد ورهرام (خوزستان، بوشهر)، «مداحان نیمروز» مازیار مشتاق گوهری (سیستان و بلوچستان)، «پاطوق» مهدی باقری (گلستان، گرگان)، «پیرغلامان» بابک بهداد (گیلان)، «لحظه‌های دلتنگی» مونا زندی‌حقیقی (لرستان) و «سوگ‌خوانی در یزد» حسن نقاشی (یزد) این مجموعه که درباره سنت مداحی در این 10 نقطه کشور است را تشکیل می‌دهند.



منبع: ایسنا


۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن