تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو «پله پله» تحريم ها را هرگز نمي پذيريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۳۰ق.ظ)
مجيد تخت روانچي: لغو «پله پله» تحريم ها را هرگز نمي پذيريم عضو ارشد مذاکره کننده هسته اي تاکيد کرد اينکه تحريم ها بايد برداشته شود اصلا مبناي صحبت ما براي توافق در ژنو است و ما به کمتر از اين رضايت نمي‌دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد تخت روانچي، معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه در گفتگويي تلويزيوني نسبت به موضوع تحريم ها اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران نمي پذيرد تحريم ها تک تک لغو شود يا اينکه توافق شکل ديگري پيدا کند. وي گفت: ما قبول نداريم طبقاتي برخورد کردن با تحريم ها را يعني يک طبقه تحريم‌هاي اقتصادي، يک طبقه تحريم هاي تجاري و يک طبقه تحريم هاي سياسي و يا چيزهاي مختلف باشد، بلکه با تحريم ها بايد بصورت واحد برخورد شود.
تخت روانچي با بيان اينکه لغو تحريم پله پله از نظر ما قابل قبول نيست، تاکيد کرد: اينکه تحريم ها بايد برداشته شود اصلا مبناي صحبت ما براي توافق در ژنو است و کلمه اي که به کار رفته لغو تحريم‌ها است و ما به کمتر از اين رضايت نمي‌دهيم.
وي با تاکيد بر اينکه هيچ وقت يک اصل غني سازي دکوري را قبول نمي کنيم، افزود: اصلا قابل تصور نيست شما با يک برنامه غني سازي دکوري بتوانيد به ميزان 190 هزار سو برسيد. تخت روانچي اضافه کرد: واقعيت هاي غني سازي در ايران نمي تواند فراموش شود اينکه ما الان چه اندازه غني سازي مي کنيم و کمتر و دور از اين ميزان غني سازي مورد پذيرش ما نيست.
وي با بيان اينکه ما به مرحله پيشرفته از غني سازي رسيديم، تاکيد کرد: اگر يک کشوري بود که تازه مي خواست فعاليت هاي استارت غني سازي را انجام دهد شايد مي شد جلوي آن را گرفت ولي برنامه هسته اي ايران خيلي پيشرفته است. عضو ارشد مذاکره کننده هسته اي گفت: هم در بحث اراک و هم در بحث نطنز و اين واقعيت هاي موجود در صحنه ايران را نمي شود پاک کرد بلکه بايد با آن کنار بيايند.
روانچي درباره به نتيجه رسيدن مذاکرات در زمان تعيين شده گفت: ما نااميد نيستيم و فکر مي کنيم شدني است اگر غربي ها واقعاً دنبال حل مساله هستند، در چارچوب خطوطي که تعيين شده ما در يک ماه مي توانيم تمامش کنيم ولي ما يک طرف نيستم طرف مقابل هم هست.
وي با انتقاد از زياده خواهي هاي غرب به طرف مذاکره کننده ايران توصيه کرد: اگر قرار است تصميم سختي بگيرند الان موقع اش است و اين کار شدني است اگر واقعا اهل مذاکره باشند. تخت روانچي گفت: ظاهر قضيه آنها هم علاقه مند هستند اين مساله حل شود اما نبايد فراموش کرد کساني هستند که مي خواهند اين فرايند را تخريب کنند و ما در گذشته هم شاهد بوديم که اينها اين تلاش ها را انجام دادند و به نتيجه نرسيدند و الان زماني است که اينها بايد اين تصميم را بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن