تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنيت منطقه را به بيگانگان موکول نمي کنيم / گوشزد اشتباهات غرب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۳ (۹:۴۵ق.ظ)
افخم در گفت و گو با موج: امنيت منطقه را به بيگانگان موکول نمي کنيم / گوشزد اشتباهات غرب سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: داعش و تکفيري ها در منطقه با ايجاد ناامني منجر به بروز نگراني شده اند اما براي مقابله با تروريسم نبايد از تروريسم استفاده کرد.
مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار موج با اعلام اين مطلب اظهار داشت: استفاده از تروريسم براي مقابله با تروريسم يک دور باطل است و نبايد براي رفع نگراني هاي موجود نسبت به ناامني هاي منطقه از اين راه حل استفاده کنيم.
وي با اشاره به حضور گروه هاي تکفيري و داعش در برخي از کشورهاي منطقه گفت: ايران با سوريه و عراق داراي بهترين روابط است و در چارچوب قوانين بين المللي از اين کشورها براي مقابله با گروه هاي تکفيري و پديده تروريسم حمايت خواهد کرد.
افخم در خصوص حضور گروه هاي تکفيري و داعش در سوريه افزود: حضور کشورهاي سوم و خارجي در سوريه و استفاده از تروريسم براي مقابله با بحران سوريه، زمينه تشديد مشکلات اين کشور را مهيا کردند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: اشتباهاتي که در سوريه رخ داد و حمايت کشورهاي سوم از گروه هاي تروريسم در اين کشور موجب تقويت تروريسم در اين کشور شد.
وي درخصوص حمايت ايران از سوريه و عراق براي مقابله با داعش و تکفيري ها اذعان داشت: ما براي حل مشکلات سوريه و عراق تلاش مي کنيم از تکرار اشتباهات گذشته جلوگيري شود و در اين زمينه با مسؤولان کشورهاي مختلف و حتي غربي ها گفت و گوهايي را انجام داده و اشتباهات آنها را گوشزد کرده ايم.
سخنگوي وزارت امورخارجه تصريح کرد: اگر امروز بخواهند براي حل موضوع تروريسم از يک گروه ديگر تروريسم استفاده کنند، قطعا اتخاذ اين شيوه تکرار اشتباهات گذشته است و کمکي به حل مساله نمي کند.
افخم با بيان اين مطلب که تامين امنيت منطقه جزو اولويت هاي ايران است، خاطرنشان کرد: ايران براي تامين امنيت منطقه و کشورهايي نظير عراق و سوريه با آنها مذاکره مي کند؛ زيرا تامين امنيت منطقه و کشورهاي همسايه جزو اولويت هاي ايران است و قطعا تامين امنيت منطقه را به حضور نيروهاي بيگانه موکول نمي کنيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با انتقاد از يک ديدگاه سنتي حاکم بر کشورهاي منطقه متذکر شد: متاسفانه کشورهاي منطقه از گذشته حل مشکلات را موکول به حضور نيروهاي خارجي در منطقه کرده اند.
وي ابراز داشت: پس از پيروزي انقلاب ما باور داشته ايم که بايد مشکلات منطقه اي از طريق گفت و گو و با استفاده از نيروهاي منطقه حل شود و به همين دليل براي رفع مشکلات عراق و سوريه به آنها در چارچوب قوانين بين المللي کمک مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن